George med Liemannen bakom axeln

Freyas kaskadspya samt läkarbesked om vidare behandling

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 29, 2013

Jaha, då har Freya blivit smittad med något kräkvirus, två nätter på raken har hon vaknat och skrikit och berättat för oss att hon har ont i magen, huvudet och i armhålorna, inatt satte Freya punkten över i:et genom att lägga en kaskadspya för att verkligen visa att hon inte mår bra.
Sara har varit uppe nästan två hela nätter nu och jag har varit uppe i inatt för att hålla dem sällskap.
Problemet är att jag också är smittad av något eftersom jag har en av de sämsta smärt-dagarna på flera år nu… när jag har virus i kroppen förstärks mina smärtproblem
Nu idag på morgonen visar även Sara tecken på att vara i risigt skick…..

Hmm, det kommer bli en intressant dag idag eftersom jag skall ha mitt avgörande läkarbesök idag och få besked om framtida behandlingar eller om vården har gjort allt den kan för mig….
Jag kommer ha ett TV-team som kommer att följa mig under dagens läkarsamtal och jag vet att delar av det teamet hostar som en riktig stånkande motor på en fiskebåt….
Snörvel och hostningar kommer alltså klippas bort utav en stackars ljudtekniker, sicket mastodontjobb för den ljudteknikern!

Så hostanden, snörvlanden, konstanta bådskande toabesök och eventuella spyor kommer vara en del av min omgivning idag, och då är det INTE jag själv som är sjuk!
Så ovanligt….fniss så riktigt konstigt!
Jaja, jag kommer kanske få en ny cytostatikabehandling och då lär jag ju hålla käft i två veckor med krampaktigt hållna spypåsar som sällskap!
Så jag skall nog inte njuta av pennalismen allt för mycket idag….

 

Det fortsätter med sjukisarna, min syster ligger i säng med nästan 40- graders feber, en rosslande hosta och orkeslöshet, när jag pratade med henne i morse funderande hon på att komma hit!!!!!
GLÖM DET syrran!
Stanna i säng, drick mycket te och håll dig hemma!
Jag själv verkar må bra, jag är bara orolig för dagens möte, annars mår jag bra.

George

Tagged with: , ,

22 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. eva said, on januari 29, 2013 at 10:45

    ett stort lycka till idag. Du en av de tappraste män jag vet

  2. Gunnbritt said, on januari 29, 2013 at 11:09

    Håller tummarna att det går bra

  3. Lena Moberg said, on januari 29, 2013 at 11:25

    Ja ska hålla mina tummar ….Lycka till ….

  4. Mia said, on januari 29, 2013 at 11:29

    All vår styrka och positiva energi till dig idag!

  5. Mia S said, on januari 29, 2013 at 11:42

    Tänker på dig och din familj. Önskar er friska dagar. Varm kram!

  6. Maria Milano said, on januari 29, 2013 at 12:13

    George, vi tänker på dig idag!! Stora kramar

  7. Mathilda said, on januari 29, 2013 at 12:45

    Håller tummarna för att läkarbesöket faller väl ut idag! Och att Freja och Sara tillfrisknar fort! Du och Sara är fantastiska – Freja är lyckligt lottad som har er till föräldrar!

  8. Kajpek said, on januari 29, 2013 at 12:45

    Håller tummarna för att ditt läkarbesök ger dig bra svar.

  9. Anna said, on januari 29, 2013 at 13:25

    Du känner inte mig, men jag håller båda tummarna för dig! All styrka åt ditt håll.

  10. prinsessanbarbis said, on januari 29, 2013 at 14:27

    En varm tanke, går till Dej, hoppas att det blir positiva svar idag.

  11. Christina Falk said, on januari 29, 2013 at 15:37

    Håller alla fingrar, tår och hundtassar kryssade att det blir bra svar för dig!

  12. m said, on januari 29, 2013 at 16:09

    jag vill inget hellre än att du får goda besked och får stanna kvar länge här med din fina familj och även med oss!! Varm kram och jag håller tummar och tår!!!

  13. hallonmoset said, on januari 29, 2013 at 16:15

    Hoppas ni Kryar på er snabbt! Har följt dig ett tag nu och tycker att du är otroligt stark. Speciellt eftersom du har lyckats använda din egna sjukdom till att hjälpa andra. Fortsätt kämpa och hoppas att ditt läkarbesök idag gick bra och att tjejerna snart är piggare!

  14. Sigrid Katzler said, on januari 29, 2013 at 18:37

    Fina fina George! Freya första prioritet som alltid 😉

    Jag håller tummarna stenhårt för dig.
    //Sigrid

  15. INGAMAJ NOGERSUND said, on januari 29, 2013 at 19:02

    KÄMPA PÅ TÄNKER PÅ ER O HÅLLER TUMMARNA

  16. Ewa Larsson said, on januari 29, 2013 at 20:13

    För mig finns inget annat än att det ska gå bra för dig.Sara och Freyas sjukdomar är övergående om än att det är väldigt jobbigt när det pågår.Hoppas att din pappa klarar sig utan någon virussjuka.Snart är väl de andra friska också.Den här tiden florerar mycket virus bland barnen. Vi önskar er allt gott och mycket styrka. och som sagt att det var bra idag. Kram från oss.

  17. Eva said, on januari 29, 2013 at 20:52

    Varma tankar till dig ❤

  18. Eva S said, on januari 29, 2013 at 21:45

    Lycka till hoppas de säger att du ska ta fram gungstolen och putsa av den, för den kommer att behövas på gamla dar på hemmet där du ska bo med din Sara Många kramar tänker på dig

  19. tiina lindholm said, on januari 29, 2013 at 21:47

    Så här på Tisdagens kväll går mina tankar till Er o dig George.Hoppas att du fått sådana besked som du önskat från läkaren.Kram till dej o dina tjejer<3

  20. Lili said, on januari 30, 2013 at 08:09

    Norovirus??? Kräksjukan går här i staterna oxå – ni kan ju roa er med att veta att Hillary Clinton hade samma virus, därför svimmade hon, slog i huvet, och kunde inte vittna om Benghazi…oh well, bla bla bla…så ni är i gott sällskap m andra ord 🙂
    Sänder som alltid styrka och värme med hopp om bättre dagar SNAAART!! / Lili

  21. Ulrika said, on januari 30, 2013 at 18:20

    Håller alla tummar o tår på att allt gick bra o att tjejerna är på bättringsvägen. Kram till er alla!

  22. Nonna said, on januari 31, 2013 at 19:22

    Ja nog orkar du oroa dig för andra..man blir helt stum..men det säger ju precis vem du är, den goa kille som du ”utger dig” för att vara, nog kan man fatta varför Sara blev kär i dig. Oavsett dusten med ”kåren” så kommer du att göra ditt allra bästa som alltid och är det någon jag önskar ge livet så är det dig George!
    Kram Nonna


Lämna en kommentar