George med Liemannen bakom axeln

Farväl! Med efterord av Sara

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 18, 2015

Farväl!

Nu har nästan fem miljoner människor haft 10 000 åsikter på den här bloggen. Våra ord och tankar har gemensamt hjälpt så många att vi nu nästan positionerat oss som en vårdinstitution.

Ni har varit fantastiska!

Ni har varit ljuvliga!

Ert stöd och er hjälp till varandra, och till mig, har visat att det finns hopp och tro i världen!

Lev gott!

George

Saras första, sista och avslutande blogginlägg:

Orden ovan är från George (G) själv. Han tänkte på er in i det sista, ni var alltid med honom. Han önskade sååå att han kunde blogga oftare men under det sista året svek kroppen honom. Antingen var det hans tankar som hindrade honom att skriva till er eller så var det fysiska problem. Orden ovan dikterades till hans syster två dagar innan han dog.

Den sista tiden började hans hjärna att sakta ner. Hans intellekt, den underbara starka intelligensen, började avta och han gled stegvis in i en annan värld. Läkarna sade att om världen var otäck, typ mardrömslik, så brukar de medicinera bort hallucinationerna. Detta behöves inte hos G. Hans värld var helt underbar. Ibland var det svårt att förstå vad han sade. Men utan att säga för mycket privat, så var han där han önskade att hans liv skulle ha varit idag, om han inte blivit sjuk 2006.

Den sista veckan var G på sjukhus, palliativ vårdavdelning i Lund. Underbar personal som verkligen ser människan bakom sjukdomen. Det kändes tryggt för alla då G tillslut fick allvarliga problem med andningen. Där kunde han snabbt få hjälp. Jag, Freya och Woki önskar rikta ett stort tack till hela teamet för er insats för att hjälpa oss. Vilket arbete ni utför! Fantastiskt!

Jag önskar även rikta ett stort tack till Er läsare! Utan ert trogna stöd…då vet jag inte var vi hade varit idag. Från början var G ”bara” ute i blogg/sait-sfären och skrev kommentarer. Detta ledde honom till SVT. SVT gjorde ett oförglömligt intryck G (oss) men även ett för många oförglömligt intryck av G (oss). Efter SVT tog ni läsare över. På grund av att det fanns så många trogna läsare och i samband med Gs underbara intellekt och karisma i både tal och skrift, ledde detta honom ända upp till makthavarna i Sveriges riksdag/regering. Jag kommer aldrig att glömma den gången han berättade att Göran Hägglund ringt honom och G hade vägrat tro vem det var utan varit övertygad om att det var en vän, Douglas en 08-bo, som skojade med honom. Detta samtal satte fart på G. Han gjorde det han var bäst på, han snackade och påverkade och berättade hur man med någorlunda enkla medel kan förbättra det arbete som redan är påbörjat. Allt för att förbättra cancervården i Sverige. Han var på möten i huvudstaden, i andra städer, han var med på Gotland – Almedalsveckan. Och han älskade det! En av hans drömvärldar nu mot slutet handlade just om våra tider på Gotland…

Men allt detta vet ni redan. Ni har varit med på resan genom hans andra karriär. En annan sida av karriären var den hjälp han kunde ge anhöriga och andra cancerpatienter. Detta gav honom så enormt mycket i positiv boost och det gav honom några riktigt goda vänner.

Utan allt detta vet jag inte om G hade mått så psykiskt bra som han faktiskt gjorde under hela sin sjukdomsperiod. Han var en person som fick kraft av att hjälpa, på alla nivåer. Allt från individnivå till elitnivå. Ända från grundskolan var hans ledord: ”Skydda de svaga! Hjälp dem som behöver hjälp. Och gör rätt.” Detta har genomsyrat hans liv och hans sätt att leva. Jag gissar på att det är en lärdom han har fått av sin far.

Jag är obeskrivligt tacksam till teamet i Lund, Gs avdelning så att säga. Tror det går som Thoraxonkologen. Efter så här lång tid så är jag fortfarande INTE insatt i sjukhussaker. Det har inte varit min grej, liksom… Jag mår illa av sjukhusdoft, klarar inte sprutor (svimmar), fattar inte språket om mediciner, med mera. Jag har INGEN aning om vad det är som har gjort vår resa så här lång. Jag är idag bara tacksam över att vi fick så många bonusår tillsammans. Och att vi fick möjlighet att bilda familj. Och att Freya hann bli fyra år, så det finns chans att hon minns sin far. Min lista kan bli lång, om saker jag är tacksam för. Men all tacksamhet kan inte ta bort den enorma tomheten jag idag har inom mig. Jag saknar honom enormt. Vi har förberett mig på detta. Det var ingen plötslig överraskning. Jag har till och med fått rådet om att du kan inte förbereda dig på hur det kommer att kännas. Det rådet tog jag med mig. Jag är alltså 1. förberedd och 2. förberedd på att jag inte skulle vara förberedd… Alltså, jag var ju helt planerad, klar och förberedd.

Jag var inte förberedd! Det uppstår en känsla av tomhet och saknad som inte går att beskriva. Den kommer alltid att följa mig men jag vet att den i framtiden kommer att bli mindre kraftfull.

Jag kommer att göra allt för att föra över vår (min och Gs) känsla inför ordet ”hopp” till Freya. Så att hon kan bli en stark självständig individ trots motgångar. Livet är fullt av motgångar men man får aldrig glömma de positiva bitarna. Så som ett fantastiskt stort sommarregn och doften efteråt, snöstorm med stora flingor, familj, köra bil genom enorma vattenpölar, pizza, jordgubbar, semlor, resor, vänner, hotellfrukost, serietidningar, böcker, husdjur, barn, fina lampor, julgran, havet, alperna, korv, kött, tv-serier, grillning, LandRoverDefender. Detta är bara ett litet axplock av de underbara sakerna som gav G och mig energi.

Tack och jag upprepar Gs ord: ”Lev gott!” Glöm aldrig det!

Med vänliga hälsningar,

Sara

Ps, Jag är ledsen över att inlägget kommer in sent. Den sociala medier effekten förvånade och överraskade mig ganska mycket! Väldans vad information sprids snabbt. Mitt inlägg har inte hunnit bli riktigt genomplanerat men jag kände att det var dags att lägga upp hans sista blogginlägg. Jag hoppas att hans ord i tidigare blogginlägg fortsätter att hjälpa andra sjuka och dess anhöriga. Även om min älskade och högst underbare livskamrat och make inte finns jordbunden med oss längre. Ds.

156 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ulla said, on januari 18, 2015 at 22:42

    Sov gott fina george, Du var en hjälte, Allt gott till familjen ..sorgsen hälsning från Sthlm

  2. Petra said, on januari 18, 2015 at 22:45

    Sov gott underbara George. Tack för att du gjorde den här världen lite bättre. Jag har aldrig upplevt en mer positiv människa än du. Nu får du vila.
    Tack Sara för ditt fina inlägg, sänder dig styrkekramar!

  3. Camilla said, on januari 18, 2015 at 22:49

    Vila i frid George ❤ ❤ Många styrkekramar till Sara och Freya ❤ Önskar er allt gott ❤ Fantastiskt att få följa denna resa.. Så fruktansvärt tragisk men ändå med såå många godbitar av livet ❤

  4. Anna Mossberg said, on januari 18, 2015 at 22:50

    Vila i frid kära Georg. Tack för att du gjorde min värld bättre. Allt gott till familjen.

  5. Anders said, on januari 18, 2015 at 22:52

    Tusen styrkekramar till dig Sara och till de dina! Jag har följt George länge på bloggen och han verkar ha varit en så underbar person. Full av glädje, värme och vänlighet. Det har varit en ynnest att få del av hans ord.

  6. En Eva said, on januari 18, 2015 at 22:52

    Kände hur stilla det var i villan. Den positiva energin fanns inte där. Nu är den någon annan stans men kvar i dig, Sara och Freya. Jag har fått känna energin och livsglädjen. Tack.

  7. Charlotte Månsson (Olsson) said, on januari 18, 2015 at 22:53

    Hej Sara, beklagar verkligen din enorma förlust. Vi gick i paralellklass på högstadiet och jag har följt er historia sen programmet på SVT. Även om jag aldrig träffade G så känns det som man kände honom på något vis. Tänker på er och hoppas ni finner stöd i varandra. Många kramar från Lotta

  8. Mia said, on januari 18, 2015 at 22:55

    Jag hoppas och tror att du nu, George, andas frisk luft igen och har en stark och fri kropp. Innerligt tack för allt du har givit genom bloggen. Du har visat vad människan är kapabel till trots ett uselt utgångsläge. En sann hjälte är du. Sara och Freya, jag beklagar er förlust. Verkligen.

  9. Jessica said, on januari 18, 2015 at 22:58

    En sista hälsning till dej Georg.
    Beklagar sorgen för Sara och Freja.
    //Jessica

  10. inkan88 said, on januari 18, 2015 at 23:04

    R:I:P George Du har hjälpt så många. Mina tankar går till din familj. Stor Kram till er!

  11. Lisbet Lindell said, on januari 18, 2015 at 23:09

    Himlen har fått en stark stjärna, inte många som lämnar så starka avtryck…. Önskar att du Sara och Freja ska ”leva gott”

  12. SaraH said, on januari 18, 2015 at 23:12

    Tack!
    Tack för den tid jag fått ta del av. George har, genom att vara George, hjälpt mig genom mycket. Det är med stor sorg jag beklagar att George nu inte länge finns med oss, fysiskt. Hos mig kommer han alltid att finnas kvar med glädje, sorg men framförallt med all den klokhet och den värme han spred. Vi har inte mötts i verkligheten utan jag har följt George sen Himlen kan vänta visades. Vilken fantastisk människa!!! Jag kan med ord inte beskriva honom för jag har inte den gåvan…

    Jag hoppas att Du Sara, och lilla Frya, kan gå vidare snart. Med många fina minnen. En jobbig tid har ni framför Er och ett stort tomrum kommer att finnas, och som du säger, så kan man aldrig vara förberedd. Men livet går vidare..! Jag vet!

    Tears in heaven
    SaraH

  13. Matilda said, on januari 18, 2015 at 23:19

    Jag började följa er resa i programmet på SVT och hittade Georges blogg för något år sedan. Han skrev så oerhört inspirerande och med humor trots all smärta som cancer för med sig både till den drabbade och alla runt omkring. Tankarna går till er i familjen. Jag hoppas fått komma till en annan plats nu, utan smärta. Kram!

  14. eva said, on januari 18, 2015 at 23:23

    Jag gråter och sörjer. Tack för att jag fick lära känna dig . Önskar Sara och Freya allt det bästa

  15. Anneli said, on januari 18, 2015 at 23:27

    Det känns tomt och så ledsamt att inte få läsa mera inlägg från G han var så fantastisk i sitt sätt att leva här å nu ✨ kommer sakna han och önskar er lugn och ro i sorgen men är övertygad om att du Sara kan plocka fram dom roligaste o spännande minnena om honom när Freja undrar något om G❤️Miljoner kramar till er

  16. Annette said, on januari 18, 2015 at 23:32

    Så sorgligt att läsa….Finner inga vettiga ord, Varm kram till er Sara och Freya

  17. Mia said, on januari 18, 2015 at 23:36

    Vila i frid, George. Han kommer alltid att vara med er, Sara o Freya 🌹

  18. Kerstin said, on januari 18, 2015 at 23:37

    Ett stort tack till dig Sara för det sista inlägget.

    George, min och mångas förebild och hjälte, gjorde ett riktigt starkt intryck på mig i tv-serien ”Himlen kan vänta”. En så karismatisk stark människa och fantastiskt fin medmänniska. Godheten lyste genom hela karln! George har hjälpt så många och har gjort skillnad i stort. Jag har också förstått att George haft den finaste av familjer med stark underbar kärlek. Freya kommer att klara sig finfint, barn med föräldrar som Sara och George gör det.

    Jag tänker samtidigt mitt i orättvisan att det ändå är fantastiskt att de max nio månaderna blev väl nästan, eller blev, nio år.

    Ändå så fint att få läsa att George fick vara precis där han ville vara under den allra sista tiden.

    Jag sörjer George på avstånd och har aldrig träffat er. Men vilket starkt intryck han gjort på mig och så många människor, och kommer att fortsätta med det genom bloggen. George fattas givetvis sin familj allra svårast, men kommer även att fattas alla oss andra svårt.

    Farväl George!

  19. eva said, on januari 18, 2015 at 23:39

    R.I.P George, tänk vad du kämpat! Glad att du fick 4 år med Freya. Såklart ses ni någon gång igen det är jag säker på. Fortsätt i Georges tänk Sara<3

  20. Maria Nilsson said, on januari 19, 2015 at 00:07

    Kära Sara, Jag är så ledsen!. Jag känner med dig och er dotter otroligt mycket! Läkarna har gett samma diagnos till min man som George hade. Vi har två döttrar som är 11 och 12 år.

    Ni finns i mina böner.

    Många varma kramar Maria

  21. Lena Sahlén said, on januari 19, 2015 at 00:30

    All kärlek och värme till dig och er fantastiska dotter. Saknaden kan ingen lindra, men det kommer dagar när de vackra minnen ni skapat skänker tröst och glädjen att ni fått ha honom är värd allt.

  22. Jessica said, on januari 19, 2015 at 04:49

    Sara:
    allt gott till dig och er dotter framöver.

  23. Catharina said, on januari 19, 2015 at 06:38

    Vila i frid och tack för att du har bidragit till att göra världen bättre!

    ❤️️ till Sara och Freya.

    /Cathar

  24. Tina Nilsson said, on januari 19, 2015 at 07:20

    Sara, vilken fantastisk kvinna du är. En kämpe, ett stöd utan dess like under alla dessa år. Önskar dig och Freya en ljus framtid. En väldigt speciell blogg är nu avslutad, en blogg som har rört om i grytan och fått oss att vara rädda om och tacksamma för det liv vi har. Kram Tina

  25. Sussi said, on januari 19, 2015 at 07:31

    Sov gott, som du har kämpat. Nu är du fri från smärta o ångest. Hoppas att Sara o din kära tös får ett gott liv.

  26. Sara said, on januari 19, 2015 at 07:50

    Tänker på er Sara.
    Må din fina George vila i frid. Så många viktiga saker han jobbade för och förmedlade till oss via sin blogg!
    Kram Sara

  27. Elisabeth said, on januari 19, 2015 at 08:06

    Fabulösa, fina, kloka, otroliga kämpe.
    All min kärlek till er.

  28. Evalena said, on januari 19, 2015 at 08:34

    Vila i frid George! Du var en kämpe. Och tack för att vi har fått följa med på er resa. Allt gott till er i livet, Sara och Freya.

  29. Karin said, on januari 19, 2015 at 09:08

    Farväl! Och tack för alla fina, kloka ord. Allt gott till er.

  30. Mia said, on januari 19, 2015 at 09:37

    Farväl George, du fantastiska kämpe.
    Jag beklagar er förlust Sara.

  31. Maria said, on januari 19, 2015 at 10:24

    Så stannade mitt hjärta till………….det som var väntat hade tyvärr inträffat! George med all sin styrka har lämnat jordelivet-en stor förlust förstås för er nära men även för oss små ute i den digitala världen. De ord du skriver Sara-visar på att du är en så stor människa! Du berör och sätter spår! Lycka till i ditt och Freyas fortsatta liv….Men precis som du skriver-man kan inte vara förberedd……så ge dig själv tid! All lycka till er och tack för att du gav dig tid att göra ett ”avslut”

  32. Håkan Eriksson said, on januari 19, 2015 at 10:59

    Vila i frid! Det har du förtjänat G.
    Jag beklagar sorgen Sara. Tack för sista inlägget. mvh Håkan

  33. Lisbeth said, on januari 19, 2015 at 11:05

    Underbara båda två är ni <2

  34. Tina said, on januari 19, 2015 at 11:46

    Tack för ditt inlägg Sara. Vilken fantastisk människa din man George var, han kommer att finnas med i tankarna länge…kram

  35. Therese said, on januari 19, 2015 at 12:08

    Sänder medkänsla till er. ❤️🌹

  36. Gina said, on januari 19, 2015 at 12:48

    Vila i frid George och tack för allt du gav! Mina tankar går till er efterlevande. Han var en särdeles fin människa.

  37. Bengt-Åke Karlsson said, on januari 19, 2015 at 14:27

    oj så ledsamt när en sån kämpe inte orkar längre. Har följt bloggen och beundrat modet som George har uppvisat.Vila nu i frid George .

  38. Meb said, on januari 19, 2015 at 15:04

    Tack George för att du delat med dig av din livsvilja, din humor, dina viktiga inlägg om sjukvården, även din insats för att förbättra den! Som jag sagt tidigare, cancern vann aldrig över dig, möjligen över din kropp men inte din själ och din person!
    Till Sara och Freya och alla andra anhöriga, beklagar verkligen er enorma förlust!
    Samtidigt så känns det bra att George ändå haft så mkt kärlek omkring sig, även om det inte påverkar cancern i sig så påverkar det ändå en persons förmåga att hantera den!
    Ta väl hand om er! Vi är många som kommer minnas George med värme! Många kramar!
    /Mia

  39. Madde said, on januari 19, 2015 at 15:09

    Sov Gott George! Du har gjort stora avtryck i min och många andras liv.Det har varit en förmån att få läsa din blogg under så lång tid. Resan vi ”gjort tillsammans” på var sin sida datorn.
    De varmaste och innerligaste styrkekramar till Sara o Freja: jag vet att George gett er mod och styrka att leva fullt ut utan honom: i hjärtat finns han mer er så länge ni lever.
    Var rädda om er,Sara och Freja, och Tack George för att du delat med dig av ditt liv.

  40. Ingrid Björklund said, on januari 19, 2015 at 15:14

    Kära Sara! Tack! Om du visste hur mycket hopp George gett mej! Du ska veta att du har haft den stora lyckan att ha en underbar man,som tänker på oss andra sjuka. Tack Georg för allt detta. Ha ett gott liv kära Sara och Freya! ❤ ❤ ❤ KRAM!

  41. Monica said, on januari 19, 2015 at 15:24

    Tack för det som delats genom åren, det bär jag med mig! Önskar dig Sara och Freya allt gott framöver.

  42. Marlene said, on januari 19, 2015 at 15:26

    Beklagar er sorg

  43. Maria said, on januari 19, 2015 at 15:38

    Vila i frid.
    Många har och kommer att ta del av dina kloka tankar. De finns ju också här för Freya när hon är äldre.
    Hon kommer att lära känna dig kanske bättre än många barn lär känna sina föräldrar som finns här fysiskt. Och känna hur mycket hon betyder för dig. Freya kan vara stolt och glad över att ha en så klok och kärleksfull pappa!

  44. Mia said, on januari 19, 2015 at 15:43

    Å så har ännu en ängel lämnat denna jord för att flyga över till andra sidan.. De har varit underbart att få följa dig George å su har gjort stora intryck på många! Hoppas att du nu har det bra och är utan all smärta! Vaka över din underbara familj och vila i frid! Många kramar från mia

  45. Marie Lundqvist said, on januari 19, 2015 at 15:43

    Vila i frid. Tack för att jag fick vandra en bit med dig/er. Jag kommer sakna dina fantastiska inlägg, ditt engagemang och kärlek för medmänniskor. All kärlek till er efterlevande. ❤

  46. mikael said, on januari 19, 2015 at 15:53

    Vila i frid George!

  47. tiptip said, on januari 19, 2015 at 15:57

    R.I.P George och all kärlek till dig och Freya. Han var helt otrolig kämpe och jag vet ju hur han var när jag träffade honom – o
    mtänksam fast han hade ont och det är ändå flera år sedan. Det märktes att han gjorde allt för andra och tyckte om det.

  48. pia said, on januari 19, 2015 at 16:37

    Ett stort oändligt TACK till er alla…. som varit delaktiga i Georges blogg….
    Tack för du funnits George, tack för alla kloka ord under alla åren…Sov gott vackra människa ❤
    Önskar dig Sara o Freya ett underbart liv i framtiden, tack Sara för de vackra slutorden/Kram

  49. Annis said, on januari 19, 2015 at 16:46

    Sov i ro George, som du kämpat… Har varit både kul, ledsamt och intressant att följa din kamp. Önskar att du, Sara, o lilla Freja får ett tryggt o bra liv när ni nu får fortsätta livets stig på egen hand❤️ Kram

  50. Inger said, on januari 19, 2015 at 16:53

    Även den starkaste kämpe måste en dag få sin vila Tack Georg för alla kloka och uppmuntrande ord du givit oss, friska som sjuka !

    Till Sara och Freya, dom varmaste styrkekramar och en fin dikt vill jag överräcka

    Jag saknar en pärla i mitt halsband
    Ett rum i mitt hjärta står tomt
    Nu trär jag min längtan och mina minnen
    På finaste halsband för dig
    Jag bär på en tillit att få mötas
    Där allting är fridlyst och ro
    Till dess är jag tankfull och så tacksam
    För gåvan du varit för mig
    Som ett vetekorn som måste dö
    För att det ska växa något nytt
    Så är det med våra dagar här på jorden
    Var inte rädd
    Anders Caringer

  51. Sven Oskar Lind (@wolfsburgen) said, on januari 19, 2015 at 17:14

    Lev väl George! En människa som Du kan aldrig dö. Din omtänksamhet och värme för oss alla. Ditt intellekt…kan aldrig dö. Du slipper nu din kropps alla plågor men finns i oss alla som minns och fått dela ditt liv i din blogg. Lev väl George! Och till din familj allt gott från Sven i Mora. I mina tankar finns ni för alltid och ett ljus ska lysa i vackra Mora Kyrka.

  52. Steff said, on januari 19, 2015 at 17:21

    Har aldrig träffat G men har följt er kamp via bloggen fick faktiskt en tår i ögat vilken härlig människa G verkat vara vila i frid//Steff

  53. Erik said, on januari 19, 2015 at 17:30

    George – LIVSRIDDAREN som fått en att börja uppskatta och älska livet, MANNEN GEORGE en stor och fantastisk människa.
    VILA I FRID och TACK FÖR ALLT GEORGE, din humor och skärpa har lyst upp och gjort om… hos många.

    Erik

  54. Jenny said, on januari 19, 2015 at 17:32

    Vila i frid ❤️

  55. Jackie said, on januari 19, 2015 at 17:41

    Vila i frid kära Georg!

  56. Catarina said, on januari 19, 2015 at 17:52

    Lycka till i livet Sara. Ni är nog mer lika än du tror, du och G, för det var så jättebra skrivet ditt första och sista blogginlägg. Tack för att du lade upp det.

  57. Ingrid said, on januari 19, 2015 at 18:11

    Sara,tack för ditt inlägg.Kram till dig o Freja.Välsigne er båda.

  58. Susanne said, on januari 19, 2015 at 18:17

    Tack för allt Georg! Jag är så tacksam att du låtit oss bloggläsare ta del av ditt liv. Sen önskar jag dig Sara och Freya allt gott i livet. Georg finns där och vakar över er. Det är jag säker på!

    Varma kramar
    Susanne

  59. Anette said, on januari 19, 2015 at 18:27

    Vila i frid! Stor kram till er anhöriga som ska fortsätta på livets stig…….Tack G för alla fina, positiva ord du har förmedlat!

  60. Maria said, on januari 19, 2015 at 18:27

    Mina tankar går till dig Sara. Tack för att du delade med dig… Ta hand om dig och Freya! *kramar om*

  61. Sara said, on januari 19, 2015 at 18:58

    Som om en nära vän gått bort, men som jag aldrig träffat. Har följt dig sedan tv-serien. Det engagemang och den kämparglöd du visat trodde jag inte fanns. Det finns hopp om livet! Vila i frid George! Styrkekramar till familjen!

  62. Barbro said, on januari 19, 2015 at 19:02

    Tack Sara, för att Du avslutade bloggen.
    Önskar Dig och lilla dottern ett fortsatt fint liv.
    Vila i frid, George!
    Du kommer alltid att finnas inom mig och många andra…

  63. Christina said, on januari 19, 2015 at 19:17

    Vila i frid, George och styrkekramar till dig Sara och Freya.

  64. Eva said, on januari 19, 2015 at 19:22

    Vila i frid❤️Lev gott Sara och Freya❤️

  65. Anna said, on januari 19, 2015 at 19:24

    RIP George ❤

  66. Eva Ohlsson said, on januari 19, 2015 at 19:32

    Massor med kramar till dig Sara o lilla Freya. George var en underbar person, må han nu få ro, han har verkligen kämpat. Sköt om er och ta vara på varandra, Våra tankar är med er.

  67. Anna-Karin said, on januari 19, 2015 at 19:46

    Vila i frid George! Tack för allt vad du delat med dig av. Har följt dig sedan Himlen kan vänta. /Anna-Karin

  68. Karin said, on januari 19, 2015 at 20:22

    ❤️R.I.P❤️
    Du lämnar ett stort tomrum efter dig. Vilken kämpe du har varit. Så många kloka ord. Så mycket positiv energi. Vad hade världen varit utan dig? Lys nu ordentligt där uppe. För nu har ju universum fått den mest lysande stjärnan av alla G. Dina kloka ord du delgivit kommer för en lång tid ge tröst, stöd och hopp till många många cancersjuka och deras anhöriga.
    Tack S för att du orkade skriva detta sista inlägg. ❤️

  69. Lena said, on januari 19, 2015 at 20:36

    Så tråkigt, vila i frid.

  70. Spixa said, on januari 19, 2015 at 20:37

    In memory, love lives forever. Glöm inte det.

  71. Lotten said, on januari 19, 2015 at 21:04

    Vila i frid George! Tack för all inspiration du gett oss och att du visat oss vad som är viktigt i livet!
    Tack Sara för ditt fina inlägg, mina varmaste tankar går till dig och Freya!

  72. Tove said, on januari 19, 2015 at 21:10

    Han var fantastisk. Jag hoppas att han nu får andas fritt där han är.

  73. Nadia Ferry Yassin said, on januari 19, 2015 at 21:43

    Vila i frid George ♡ och Styrkekramar till dig Sara och lilla Freya och resten av nära och kära.

    Sara jag tar med mig mitt eget lilla fina minne av George. Jag fick via BUS i Lund möjlighet att få bada i sjukhus bassängen några gånger. Min dotter låg inne på 67 an för 5:e hjärtoperation, min kära make kämpade med hjärncancer och jag var gravid i 4:e månaden. Så när jag går in o poolen finns en till människa där. Det var din kära George. Jag blev så tacksam att jag fick träffa honom. Önskar dig Sara och lilla Freya allt gott. Kramar från Nadia i Umeå

  74. feelgoodbibliotekarien said, on januari 19, 2015 at 21:55

    Tack George för all livskraft du spridit! En förebild för mig och många andra! Tänker på dina nära!

  75. Camilla Råsberg said, on januari 19, 2015 at 22:13

    Millan i skåne:Nu har himlen fått ännu en stjärna. Men det blir tomt här på jorden. Vilket avtryck George gjort här hos mig. Även om det var han som var sjuk så skrev han på ett sätt som fick mig att bli stark. Jag kommer aldrig att glömma George och hans kloka ord. Tack Sara för ditt inlägg och jag sänder mina varmaste tankar till dig och er lilla dotter.

  76. Miz said, on januari 19, 2015 at 22:16

    Så så så så ledsen över att höra att odjuret ”vann” till slut!! Som du säger, Sara – man är förberedd men ändå inte. Helt ofattbart att han klarade sig så länge och oh så underbart med allt ni fick uppleva, inte minst lilla Freya! Jag har aldrig mött någon med en sådan livsglädje som George! Styrkekramar till dig Sara, lilla Freya och alla nära och kära!

    Finaste, finaste George, tack för allt!!! 💖💖💖 Du lämnar ett stort tomrum, men allt du stått för och kämpat för lever vidare! Sov gott!
    Miz

  77. Åsa said, on januari 19, 2015 at 22:19

    Sara,Sara, Sara…. George hade inte varit med så här länge utan dig, det måste du ha med dig. Hans kärlek till dig och Freya och hans stolthet över er har tydligt funnits med i bloggen!
    Jag har träffat G några gånger, både i min professionalitet, på föreläsning och som anhörig och han har gjort stort intryck på mig med hela sin person och sin personlighet!
    Man kan ha kognitiv förståelse för vad som komma skall men….. det är väldigt långt mellan hjärna och hjärta och man kan aldrig förbereda känslorna!
    Ta väl hand om dig och Freya, kram från Åsa

  78. Annica said, on januari 19, 2015 at 23:09

    Tack för att jag fått följa din blogg, George, den har berört mig så mycket. Har varit fantastiskt att läsa. Tror att den skänkt tröst till många. Nu hoppas jag att du har fått din starka kropp åter, och fortsätter inspirera där du är. Vila i frid! Vi ses i Nangiala! ❤ ❤

  79. Annika F said, on januari 19, 2015 at 23:12

    Sov gott George ♥
    Kärlek och styrka till er, Sara och Freya ♥
    Kram Annika

  80. Caroline said, on januari 19, 2015 at 23:33

    Fina familjen
    Beklagar er förlust. G’s livslust o förmåga att se sin situation på ett väldigt krasst sätt har hela tiden imponerat. En hjälte har lämnat jordelivet men det eftertryck han lämnar efter sig kommer bestå.
    Önskar dig och Freya allt gott och en lycklig framtid.
    Många kramar, och tack för att du berättade.

  81. Ulrika said, on januari 19, 2015 at 23:34

    Ha det gott George var du nu är! Styrkekramar till dig Sara. George kommer nog att finnas för dig och många andra även i fortsättningen. Jag tror på sånt!

  82. S said, on januari 19, 2015 at 23:49

    Ja, nu har George kämpat klart och får vila! En stor människa med ett mod som saknar motstycke. Nu börjar din kamp Sara men jag vet att du fixar det här……du och lilltjejen gjorde honom så lycklig och har stor del i att han orkade kriga så länge! Han har lämnat ett så stort avtryck här på jorden, det är få människor förunnat att göra sån skillnad. Nu kommer du och Freya fortsätta era liv, men ni har kvar alla vackra minnen o all kärlek som ni delade. Detta kommer att bära er framåt under åren som kommer, även om det blir tungt i början. Nu önskar jag er båda ett gott liv, ett kärleksfullt och meningsfullt liv.
    Tack för att du lät oss veta vad som hände.
    Kramar S

  83. Eva said, on januari 20, 2015 at 01:11

    Sov gott George!

  84. Inga Wrede said, on januari 20, 2015 at 11:06

    R.I.P George. Mina går till din Sara, din dotter och din far!

  85. ulla said, on januari 20, 2015 at 12:03

    Ha det skönt i din himmel George.

  86. Maria said, on januari 20, 2015 at 14:00

    Tack George för en underbar blogg, att du mitt i all jävelskap kunde förmedla så mycket humor och klokhet! Jag kände inte dig eller din familj, men eftersom jag själv haft RR-hundar, så fattar jag att ni är bra folk och jag kommer att sakna dina blogginlägg! Eftersom jag aldrig träffade dig rent fysiskt har det varit svårt att inse hur sjuk du egentligen var, och på något konstigt sätt, svårt att förklara, kändes det som om du liksom skulle gå segrande ur striden mot canceraset, kanske blev du någon slags tröst mot min egen rädsla för cancer!

    Allt gott till dig Sara och din familj, och till dig George, ha det så bra där du nu är!

  87. Jessica said, on januari 20, 2015 at 15:32

    ❤ vila i frid och all styrka till dig Sara och Freya ❤

  88. margreth fransson said, on januari 20, 2015 at 16:16

    Sov så gott george. Du starkaste person o idol. Tänker så på din fina familj.
    En sista hälsning. Maggan

  89. Gunilla Ericsson said, on januari 20, 2015 at 16:31

    R.I.P. George , nu får du vila all styrka till din familj 💜 hälsningar Gunilla Ericsson

  90. Elin said, on januari 20, 2015 at 16:41

    Vila i frid George!
    Du var en kämpe & verkar ha varit en underbar människa.

  91. therese said, on januari 20, 2015 at 17:57

    Vila i frid du stora starka kämpe. Beundrar ditt mod, din styrka.

  92. Elin said, on januari 20, 2015 at 18:04

    Vila i frid George och vaka över din fina familj. Känns tomt att bloggen inte fortsätter mer. Tänker på er Sara och på ert mod i denna vidriga sjukdom, orättvist att George inte fick uppleva er dröm tillsammans att jaga varandra på ålderdomshemmet med vattenpistoler.
    Många varma kramar

  93. Catarina said, on januari 20, 2015 at 18:46

    Beklagar er förlust, ta hand om er

  94. Jessica said, on januari 20, 2015 at 19:19

    Sov gott George – och lev väl Sara och Freya! ❤️

  95. Charlie said, on januari 20, 2015 at 19:23

    Avtrycken du lämnat genom ditt driv och engagemang, din förmåga att uttrycka dig i text och nå den lilla människan såväl som makthavare kommer saknas. Nu är det vår tur att ta över och fortsätta kämpa för en fungerande vård och fortsatt forskning.

    Tack för att du delade din resa med oss!
    /C

  96. Inger Thiger said, on januari 20, 2015 at 19:29

    Så ledsamt, han borde vunnit!

  97. Hanna said, on januari 20, 2015 at 20:59

    Vila i frid George.
    Mina tankar går till din familj.

  98. Anders Bäckström said, on januari 20, 2015 at 21:45

    Beklagar sorgen. Tack för allt!

  99. mattias said, on januari 20, 2015 at 22:16

    Vila i frid, och tack för alla eftertänksamma ord.
    Mattias

  100. Karin said, on januari 20, 2015 at 22:27

    Så sorgligt att höra. Världen har tappat en stor energikälla som gav många människor styrka att kämpa i sina liv, inte bara mot cancer utan alla utmaningar. Jag skickar mina varmaste tankar till er och önskar er allt gott för framtiden. Vila i frid George.

  101. Elisabeth said, on januari 20, 2015 at 22:39

    Jag ville, trodde och hoppades att du skulle få gå segrande ur det här. Tack George för orden och klokskap du delat på vägen!

    Sänder även tankar till Sara, Freya och övrig familj; beklagar sorgen och er förlust.

  102. Sanna said, on januari 20, 2015 at 23:28

    Sov så gott underbara George😥 Är inte många människor som har sådan fantastisk utstrålning som du hade! Man kände direkt när man såg dej att man tyckte om dej. Din svåra sjukdom till trots så utstrålande du glädje, mod och styrka. Världen har nu blivit en eldsjäl fattigare utan dej💕

  103. Mia said, on januari 20, 2015 at 23:41

    En sista hälsning till dig George🌹
    Styrkekramar till dig Sara och din familj❤️

  104. eva said, on januari 21, 2015 at 00:38

    Sov gott G ♥♥♥

  105. Mie said, on januari 21, 2015 at 03:57

    Vila i frid

  106. Susanne Persson said, on januari 21, 2015 at 07:01

    En ängel på vår jord är nu en ängel i himlen!

  107. Sofia said, on januari 21, 2015 at 08:18

    Sov gott och all styrka till Sara och Freya. Vilka fantastiska avtryck ni har gjort! Kram.

  108. Wass said, on januari 21, 2015 at 08:23

    Vila i frid din kämpe. All styrka till Sara och Freya.

  109. Robin said, on januari 21, 2015 at 08:49

    Jag har gått in på denna blogg sedan starten. Varje gång jag skrivit in adressen på datorn blev jag nervös. Tänk om han inte finns mer. Men år efter år efter år så fanns han kvar. Han som fick månader att leva men klarade de alla med råge. Han måste slagit mänskligt rekord? Jag har aldrig någonsin kommenterat en blogg, men det som george gjorde var grymt. Han fightades mot alla odds. Vägrade ge upp. Han ger hopp om mänskligheten. Och slogs för sin familj och för andra cancer patienter. Kan bara ta av hatten för george o hoppas att Freya i framtiden kommer få reda på detaljerna i george liv

  110. Linda Larsson said, on januari 21, 2015 at 08:49

    Beklagar sorgen… Tänker på er Sara och Freja. /Bloggläsare från Värmland.

  111. Johanna said, on januari 21, 2015 at 09:00

    Vila i frid George.
    Du var en stor inspirationskälla & har gjort stor skillnad. Tack för allt du gjort & delat med dig av.
    Styrkekramar till familjen!
    Mvh
    Johanna

  112. Cattis said, on januari 21, 2015 at 09:10

    Vila i frid, styrkekramar till er nära och kära i er tunga sorg.

  113. Fia Tuvesson said, on januari 21, 2015 at 09:29

    Lång kram till er, Sara och Freja som förlorat er fina man/pappa. Tänk vilken tur ni hade som fick ha honom och hans kärlek!!! Jag är säker på att Freja kommer att växa upp som en stark och vacker kvinna och kommer gå genom livet med bara vackra minnen av sin far!!!! 💖💖💖💖

  114. Mia said, on januari 21, 2015 at 09:44

    Vila i frid❤️George. När jag fick min cancer i september, skrev jag för första gången ett svar i Gerogs blogg, jag har följt bloggen nästan från han startade den. Dagen efter hade jag ett fint mail från Georg där han på ett så fint sätt tackade för inlägget och lämnade ut sitt telefonnummer och bad mig ringa om jag behövde! Om jag behövde!! Helt underbara människa💖. Tårar rinner och mina varmaste tankar går idag till George, familjen, och vänner . Varm Kram Mia

  115. Karin said, on januari 21, 2015 at 11:12

    Tack George för att du delat så mycket med oss, för att du har kämpat både för din och din familjs skull och även för alla andra som är sjuka i denna hemska sjukdom. Himlen har fått en ny ängel. Kramar

  116. Ima said, on januari 21, 2015 at 11:37

    George George….
    Kan inte säga något mer än det som redan sagts… Du fantastiska människa som hade ork att peppa mig vid min bröstcancer, rond nummer 2.
    Mina varmaste tankar och all värme till din fina fina familj, i den outgrundliga tomhet och sorg som är.
    Jag säger till oss alla, ”crea diem”, skapa dagen.
    Med kärlek!

  117. Gitte said, on januari 21, 2015 at 11:53

    Sov i ro George nu kan ingen smärt nå dig. Tack för alla fina ord och gärningar du sagt och gjort.Kram till din familj från en tacksam men ledsen läsare.

  118. Carina said, on januari 21, 2015 at 12:11

    Sov i ro George ❤ Tack för alla fina ord, Tack för allt ❤ Styrka, kärlek och kramar till de anhöriga ❤

  119. Elin said, on januari 21, 2015 at 17:52

    Farväl, käraste George. Jag ska aldrig glömma dig.

  120. patrik said, on januari 21, 2015 at 18:00

    Det oundvikliga kom så till sist, cancern har väl aldrig fått kämpa så mycket för att ta någons liv som i ditt fall.
    Tror det måste vara din livsgnista som höll cancern i schack.
    I Bergmans Sjunde inseglet spelar någon schack med döden, hade det bara varit det, hade du spelat både lien och rocken av döden. Din kamp var otrolig men ack så orättvis.Till Sara önskar jag all kraft och styrka för framtiden.
    Vila nu George, din kamp är över men långt ifrån förgäves.

    Patrik

  121. Mariana said, on januari 21, 2015 at 18:13

    Sov gott George! Styrka till Sara, Freya och Woki. Kram

  122. Annika said, on januari 21, 2015 at 18:43

    Vila i frid, George! Jag har läst din blogg av och till länge nu – du var verkligen en kämpe, det var nästan så man trodde att vad det gällde dig kanske det skulle bli ett slags mirakel på slutet, att du kunde flytta berg.

    Sara och Freya önskar även jag läkning och kraft.

  123. Johan Palm said, on januari 21, 2015 at 19:11

    Beklagar sorgen Sara och Freya. Vila i frid George.

  124. Frida said, on januari 21, 2015 at 19:16

    Tack George och tack Sara för att ni har bjudit oss med på er resa, både via Himlen kan vänta och via bloggen. Jag är så otroligt imponerad av er styrka, livskraft och ert fantastiska mod. Modet att kämpa och modet att älska, modet att tro på vinst och modet att se läget med öppna ögon.
    Jag kommer alltid att bära er med mig.
    Önskar dig Sara all lycka på din fortsatta livsstig tillsammans med Freya och är övertygad om att den himmel som fick vänta nu har tagit emot George och hyllat honom som den riktiga krigare han är och att han kommer att följa med er och göra allt för att ta hand om er därifrån.
    Varma kramar till hela familjen ❤️

  125. Tess said, on januari 21, 2015 at 19:46

    Beklagar verkligen sorgen! Trodde att han skulle få längre tid ❤

  126. Emilia said, on januari 21, 2015 at 21:25

    Vila i frid G! Du har varit min vän på ett indirekt sätt. Aldrig träffat dig, dock du har funnits hos mig som stöd efter min mammas bortgång i cancer, du har gett mig hopp på ett ödmjukt sätt, du har varit en sann inspirationskälla i så många år och har suttit på mina axlar (du kommer att göra det även i fortsättningen) när jag för motiverande samtal kring rökning/cancer. Du finns i mina tankar när jag cyklar flåsande på landsvägar och du kommer att finnas i mina tankar när jag ska köra Vätternrundan som jag har lovat dig.
    Tack kära G för all stöd som du har gett mig under åren! Du kommer alltid att finnas hos mig som en sann vän!
    Sänder styrka till din fina fru, Sara och din lilla söta Freya. Önskar er all gott och lycka i framtiden.

    G, nu kan du vila dig, nu är du smärtfri, fri ifrån den lömska cancer!

  127. Jojo said, on januari 21, 2015 at 22:22

    En sann kämpe som har lämnat oss.
    Gå till himlen med vetskapen om att du har hunnit göra så mycket mer och gett din familj så mycket fina stunder
    som en frisk människa inte hinner göra på en livstid.
    Tyvärr kunde inte himlen vänta mer på dig, vila i frid och ta hand om dig där uppe.

  128. Mia said, on januari 22, 2015 at 07:06

    Nu har du sällat dig till de andra vackra stjärnorna på vårt himlavalv. Jag tittar upp och ser hur du lyser så starkt och klart. Du är min ledstjärna. Tack för allt!

  129. Monica said, on januari 22, 2015 at 11:15

    Tack för allt du gjorde och för att du var du. Himmelen har fått en sann hjälte och kämpe! Vila i frid och ta väl hand om dig uppe bland molnen.

  130. linda said, on januari 22, 2015 at 12:35

    Tack för allt du delade med dig av. Vila i frid

  131. Jane said, on januari 22, 2015 at 15:55

    Vila i frid!

  132. E said, on januari 22, 2015 at 15:57

    Tack för allt George.

    Lev väl Sara och Freya. Ta hand om er på er fortsatta resa genom livet.

  133. Emma said, on januari 22, 2015 at 16:16

    Finast George, Vila i frid! Sara & Freja jag tänker på er och önskar er ett gott liv!

  134. Anna said, on januari 22, 2015 at 18:04

    Vila i frid. Minns dig med värme i uppstarten av Hildas och saknaden när sjukdomen kom.

  135. Eva Steele said, on januari 22, 2015 at 20:20

    Vila i frid George jag blev riktigt ledsen att höra att du har gått bort. Du var en stor kämpe och vi kommer aldrig att glömma dig. Hoppas du får ro nu att din kropp får vila efter denna långa kamp. Ska tänka på Sara och Freya och skulle jag se dem någon gång så ska jag ge dem en kram från dig. Vila och lys på himlen för oss alla. /Eva

  136. karinmalm said, on januari 22, 2015 at 20:49

    Beklagar sorgen till er, Sara och Freya. Vila i frid George.
    Jag har följt bloggen under flera år, utan att kommentera mer än någon enstaka gång. Nu vill jag tacka för all den klokskap och styrka som George, och ni som familj, spred och delade med er av till så många.
    Återigen beklagar jag er förlust, men önskar att ni kan känna att en del av er fantastiske make och far lever kvar i era hjärtan för alltid.
    Med vänlig hälsning, Karin

  137. Angela said, on januari 22, 2015 at 21:37

    ❤️🙏❤️

  138. Linda said, on januari 23, 2015 at 18:20

    Tack för alla år av kloka ord på bloggen! Tankar till din familj! /Linda

  139. Ingela said, on januari 24, 2015 at 12:30

    Sov gott George, din kamp är över och du har inga smärtor mer. Jag har följt bloggen i många år och bevittnat en stor styrka och ett mod som är obeskrivligt i din situation. Jag är övertygad om att du kommer att vaka över din familj och du skall veta att du är saknad här hos oss på jorden. Jag beklagar sorgen Sara och Freya. Med vänlig hälsning Ingela en trogen läsare av bloggen.

  140. katrin said, on januari 24, 2015 at 14:12

    Tack för att du delade med dig ♥

  141. Anna said, on januari 24, 2015 at 16:56

    Vila i frid.

  142. Lena said, on januari 24, 2015 at 20:34

    Vila i frid George. Någonstans inom er är ni alltid tillsammans, styrkekramar till dig Sara och Freya!

  143. Lena Hultgren said, on januari 25, 2015 at 16:41

    Jag beklagar din stora förlust Sara.Jag blev ledsen att höra att din Georg har lämnat jordelivet.
    Kramar Lena

  144. Lena Moberg said, on januari 26, 2015 at 09:46

    Nu slipper du allt ont …. Som du kämpade ! Kramar till dej Sara Freja o vovven

  145. Petra B fd. Sony Ericsson said, on januari 27, 2015 at 12:45

    Det gör mig ont att höra att George inte finns hos oss här på jorden längre, han var en fin, stark och vacker människa som verkligen såg till att ta vara på det fina och lyckliga i stunden – vilket jag tror att vi alla behöver lära oss mer av…
    Vila i frid George och all styrka och kärlek till er som finns kvar!

  146. Ann said, on januari 27, 2015 at 18:02

    Sov gott George och gud välsigne din familj!

  147. cainans said, on januari 30, 2015 at 23:19

    Vila i frid, George.
    Jag har sporadiskt följt bloggen sedan SVT-produktionen. Jag har talat om dig George till vänner och bekanta, hur en man i den här programserien berört mig med en sån fantastisk inställning till livet, trots att det tagit en sån enorm vändning.
    Önskar din fru, din dotter och andra efterlevande allt gott. Du verkar ha varit en otrolig man som påverkat många. Stor kram!

  148. Sara said, on januari 31, 2015 at 20:12

    Gråt inte för att jag är död
    jag finns inom dig alltid
    Du har min röst
    den finns i dig
    den kan du höra
    när du vill
    Du har mitt ansikte
    min kropp
    Jag finns i dig
    Du kan ta fram mig
    när du vill
    Allt som finns kvar
    av mig
    är inom dig

    (Barbro Lindgren)

  149. Mona said, on februari 4, 2015 at 06:53

    Tack, Sara, för ett vackert avslutande inlägg! Jag önskar dig och lilla Freya all lycka, värme och kärlek till livet.

  150. Louise said, on februari 8, 2015 at 19:18

    Vila i frid fina George! Hoppas att familjen trots omständigheterna mår bra! Sov gott och tack för att du har gjort världen lite ljusare! Kram

  151. Annika said, on februari 17, 2015 at 14:55

    Att sakna är ett bevis på kärlek. Vi är många som saknar George just för att han gav så mycket kärlek till alla och en var, villkorslöst. Det finaste som finns. Varm kram till Sara, Freya och ni andra som fanns nära honom.

    Allt är ömhet, allt är smekt av händer.
    Herren själv utplånar fjärran stränder.
    Allt är nära, allt är långt ifrån.
    Allt är givet människan som lån
    Per Lagerkvist

  152. sara said, on februari 18, 2015 at 10:47

    Vila i frid kära George. Du har kämpat hårt med denna hemska sjukdom å hoppas nu du får vila i frid utan krämpor. Tack för ditt stöd kring min mammas åkomma eftersom ni hade samma så var detta ett stöd för oss som va färska i denna sjukdomen. Jag önskar all lycka till familjen även. Mvh Sara

  153. eva said, on februari 18, 2015 at 19:58

    Vila i frid George, vad du kämpat och vad mycket du gjort för alla som varit eller är i samma sjukdom. Ja du George, ditt liv var inte förgäves. Dina tjejjer kommer klara sig bra, din fru verkar vara en tjej med båda fötterna på jorden. R.I.P

  154. Tiffany said, on februari 19, 2015 at 21:26

    Vila i frid George!
    En fantastisk man…
    Jag är så tacksam för att George fanns som stöd för min pappa Lars-Göran när han fick sitt cancerbesked 2008.
    Nu får ni stötta varandra i himlen och jag vill skicka styrka till dig Sara & lilltjejen!
    Kram Tiffany

  155. Ia said, on februari 21, 2015 at 17:25

    Sov i ro älskade George, som Du o Din familj kämpat! All kärlek till Dina stora kärlekar Sara och Freya! Vi glömmer Dig aldrig!

  156. Martina said, on mars 12, 2015 at 20:11

    Vila i frid, George!

    Har följt bloggen till och från genom åren sedan Himlen kan vänta sändes och alltid blivit så gripen och inspirerad av Georges otroliga livsglädje, kämpaglöd, humor och engagemang. Han var en förebild och hjälte på så många sätt och kommer säkert att fortsätta vara det länge än!

    Styrkekramar till Sara och Freya, jag har aldrig träffat er men tänker på er (förlorade också min pappa när jag var i Freyas ålder). Tycker att det är fantastiskt att bloggen finns så att Freya en dag kan läsa alla de visa, kloka, roliga, kärleksfulla inläggen George skrev och som berört så många! Hans kärlek till er lyser igenom i varje ord.

    ❤ Hälsningar från Martina i Malmö ❤


Lämna en kommentar