George med Liemannen bakom axeln

Att gå till val / Kan man välja bort cancern?

Posted in survivaL by georgeschottl on september 13, 2014

Nu går vi till val, man och kvinna går ur huse för att lägga sin röst för vem som skall styra mitt älskade Sverige i fyra år. Jag och antal andra svårt sjuka tittade på valdebatten på TV igår, fredags kväll. Det blev en väldigt ovanlig upplevelse eftersom när man lever så nära döden som vi gör på denna avdelningen så klargjordes det väldigt snabbt att vi har fått ändrade värderingar.

Vi skämdes över partiledarna, vi insåg att denna skammen vi kände för dessa 8 män och kvinna var en ny känsla, även om man var envist stolt över sitt parti tidigare kände vi bara en oerhörd skam, en sorg för Sverige över att dessa partiledare verkar ha monterat bort heder, sågst bort ärligheten från sin ideologi. Att man raljerar och leker med ord i sin presentation av vad sitt parti vill, att man försökte lura, förleda, irritera och förnedra var fruktansvärt att se.

Vi som satt där kände samma sak, det hade varit bäst om de två mest sansade av alla dessa partiledare slog sina påsar ihop för landets skull, för hederns skull, och viktigast av allt, för folkets skull! Det kommer tyvärr vara omöjligt att Moderaterna och Socialdemokraterna hade bildat regering tillsammans.

Jag sade ju att känslan överraskade och förvånade mig, att vi patienter kände samma sak……konstigt!

Jag är öm och blåslagen vid revbenen där lungdränet går in mellan mina revben, det blec stopp i dränet, slangen var böjd inuti mig och läkarna vred och vände, tryckte och svor. Efter en tid som kändes som en evighet och efter att man sprutat in propplösare (nej och åter nej, det var INTE caustiksoda de sprutade in) så löste sig stoppet och vätskan kom ut och luften kom in, denna friska härliga välsmakande och uppiggande luft!

Nu skall jag försöka hitta en rullstol för att åka ned på bottenplan och rösta!

Jag skall rösta bort min cancer, jag skall hitta en valsedel som säger, vi garanterar att all Mesoteliom botas, den valsedeln skall jag hitta!

George

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tellervo said, on september 13, 2014 at 11:53

    Vad jag önskar att du hittar den valsedeln, du underbara människa! Dig skulle jag rösta på direkt, du skulle verkligen bli en kanonbra politiker; klok, ärlig, orädd, handlingskraftig!

  2. Lena Lindahl said, on september 13, 2014 at 12:59

    Klart att vi röstar bort cancern George! Så alla vi känner o känner med o för blir friska o Goa !!! Kram

  3. Ingrid Björklund said, on september 13, 2014 at 13:09

    Det vill jag också! Men de kan flyga till månen, men inte bota oss. Det värsta tycker jag är att cancern fanns redan hos Romarna! Ingen forskning tycks ge resultat, även om de håller på i tusen år????

  4. Anne-Marie Klevebäck said, on september 13, 2014 at 16:33

    Kramar till en stor KRIGARE ♥ som inte ger sig i första taget.

  5. Lena Moberg said, on september 13, 2014 at 20:39

    Ja de hoppas ja verkligen att du hittar den röstsedeln den är du tusen gånger värld ! Håller mina tummar att du vinner

  6. Caroline said, on september 13, 2014 at 20:55

    Bra skrivet o hoppas att alla förstår vikten av att åtminståne visa tillräckligt mycket engagemang för landets framtid genom att rösta. En lyx som långt i från alla i världen har!

  7. Maria said, on september 14, 2014 at 10:00

    Att kunna rösta bort alla sjukdomar och allt annat elände-det röstar jag också på!! Hoppas du hittar det bästa för dig att rösta på och att solen kommer att lysa på er!!

  8. Tanja said, on september 14, 2014 at 13:31

    Du har så rätt med att en stor koalition skulle vara bäst för Sverige. Då skulle ca 70 procent av alla väljare få den politik de vill ha och inga småpartier skulle kunna pressa igenom sina idéer som 90 procent av befolkningen är emot. Då skulle Sverige få en stabilare långsiktigare politik som inte bara håller till nästa maktskifte. Men i praktiken kommer det kanske att bli precis så. Oavsett vilket block som vinner så kommer SD att avgöra om de nya framtida politiska förslagen går igenom eller inte, med mindre? Ja, med mindre båda de stora partierna är eniga och då får vi en stabil politik som de flesta svenskar står bakom.🙂

  9. tiptip said, on september 14, 2014 at 14:25

    kram till en sann warrior. och jag fattar att perspektiven förskjuts eller men ser klart när man är allvarligt sjuk. puss

  10. Camilla Råsberg said, on september 18, 2014 at 11:41

    Hade du hittat den valsedeln så hade jag stoppat den i mitt kuvert oxå och struntat i socialdemokraterna😉


Kommentera

