George med Liemannen bakom axeln

Jag kan inte gråta liggande…..

Posted in survivaL by georgeschottl on oktober 29, 2014

Jag vacklar just nu! Det dyker upp nya problem när andra problem är åtgärdade. Det tar aldrig slut, det känns som en oändlig process.

En av de problem med min kropp som jag är mest rädd för är svullnad.

jag svullnade ca 50 kg under en så kort tidsperiod som två och en halv månad, jag sprack i underhuden över hela överkroppen eftersom jag svullnade så snabbt. I går kväll kände jag hur det kittlade i tår och händer, benen kändes konstiga. När jag tittar ner på handen har handryggen (huden på handens ovansida ) rest sig med ca 8 mm. Jag vägde mig omedelbart när jag sett mina ben, 4 kg ökad vikt på 1,5 dygn.

Det är nu jag vacklar, jag klarar inte av ytterligare en flerårig period utav en kropp som inte kan hålla i ett glas vatten, en kropp som måste ligga ned hela tiden. En ny period utav vätska i vävnaden med enorma svullnader. Förra gången det hände, år 2007 var handryggen ca 4 cm högre än benen i handen, 50 kg vätska i vävnaden gör ont.

DETTA MÅSTE STOPPAS!

Den enda glädjen igår var att jag fick 2 timmars permission, jag fick åka hem och träffa min älskade Freya och Sara samt leka med Freya, jag fick träffa min underbara syster och gratta henne på födelsedagen. Det var en optimal batteriladdning utav själen.

George

19 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena Sjöström said, on oktober 29, 2014 at 11:07

    Käre George!

    Vad Du kämpar, vilken stark kropp Du lever i, tokigt att Cancern inte ger med sig med allt Ditt motstånd.

    Varma hälsningar från Din sjukdoms vän Roffes fru Lena

    Skickat från min iPad

  2. S said, on oktober 29, 2014 at 11:30

    Kan inte göra mera än att skicka dig styrka i tanken….inte konstigt att du vacklar just nu, hoppas dina läkare kan hitta på nåt som hjälper dig *kram*!

  3. Ingrid Björklund said, on oktober 29, 2014 at 11:33

    Vännen!
    Jag lever med dej<3 ! Jag håller dej i handen och ber att du ska klara detta också!
    Hata cancern och KÄMPA,KÄMPA!
    KRAM!
    Vi är många som följer dej!

  4. Jessica said, on oktober 29, 2014 at 11:55

    Fina dina du!! Styrkekramar från en stor beundrare. Du ger mig mod och inspiration och styrka!!

    • Lena Moberg said, on oktober 29, 2014 at 22:58

      Ja vet inte vad ja ska säga,,,,,de är inte rättvist så som du kämpat i år med smärta oro ! Men hoppet är de sista som överger jag hoppas o tror att de kan hjälpa dej ! Kramar

  5. Eva steele said, on oktober 29, 2014 at 12:02

    Börja inte vackla nu George du har så mycket att leva för,Vätskan kommer ge sig igen Jag förstår du har det tufft men du har klarat det för, tänk positiva tankar och på läkarna dem måste kunna hjälpa dig med att driva ut vätskan. Stor kram till dig Eva

  6. tiptip said, on oktober 29, 2014 at 14:03

    just kisses to you

  7. Mimmi said, on oktober 29, 2014 at 15:41

    Om jag kunde trolla så hade jag befriat dig och alla andra som drabbats av denna fruktansvärda sjukdom ( och alla andra hälsoproblem som tar allt ifrån så många människor) Hoppas det vänder nu och att du/ni får njuta av en härlig tid!

  8. inkan88 said, on oktober 29, 2014 at 21:06

    Georg, jag tänker på dig och din familj varenda dag. Går in och tittar, läser och hoppas så att allt ska bli bättre för dig/er. Många många StyrkeKramar Inkan och Ligan

  9. P said, on oktober 29, 2014 at 21:06

    Du är en inspiration för alla med cancer, kämpa på!!!! Vi är många som bryr oss!!

  10. Kerstin said, on oktober 29, 2014 at 21:48

    Nu är det läkarnas upp till bevis att fixa så du slipper svullnaden och smärtan med den.. Ingen sten får lämnas ovänd. Såå härligt att du ändå kunde få tanka kärlek från de käraste en stund idag.
    Kram
    Kerstin

  11. Jessica said, on oktober 29, 2014 at 21:57

    Fina George,
    Hoppas någon läkare hittar något som lindrar ditt lidande.
    Du är en förebild fina George!
    Krya på dig och jag önskar jag kunde hjälpa dig.
    Kram / Jessica

  12. Caroline said, on oktober 29, 2014 at 21:57

    Är d njurarna som vacklar? Dialys? Hoppas d vänder snart för det låter smärtsamt. Tack än en gång för att du delat med dig av ditt liv. Allt gott till dig o de dina önskar jag av hela mitt hjärta.

  13. Margareta Hemert said, on oktober 29, 2014 at 22:53

    Fina George, Du är en kämpe, hoppas Du snart kommer hem till Din härliga familj. Styrkekramar!

  14. Petra said, on oktober 30, 2014 at 08:26

    Kära George, tänker ofta på dig och undrar hur du har det. Förstår att det är tuffare än någonsin nu. Sänder en massa styrketankar – både till dig och din fina familj.
    Kram från Petra (från hotellfrukosten på Birger Jarl /Sthlm om du minns ….?)

  15. Mia said, on oktober 30, 2014 at 09:33

    Jag önskar dig så innerligt dagar utan smärta!

  16. Maria said, on oktober 30, 2014 at 13:46

    Värme, kraft och ny energi till dig!

  17. Anna Wihlborg said, on oktober 30, 2014 at 14:34

    Tänker på dig oräkneliga gånger varje dag och är så ledsen över ditt lidande. Här ligger jag och vilar mig efter några timmar på jobbet och barnen mina sitter intill och spelar Need for speed. Jag känner hur orättvist livet är, hur bra jag har det och påminner mig om det varje dag. Ändå vandrar tankarna tillbaka till dig och vilket lidande du går igenom 24/7 och jag tyngs ner av detta. Jag är lycklig, frisk och tacksam, men det finns inget jag hellre skulle önska, än att du fick uppleva samma sak. Du är inte ensam i ditt lidande, men ditt lidande har oxå gett mitt liv, mina dagar och min lycka en helt ny innebörd och tacksamhet! Kärlek och tack till dig, George! Brinn så länge du lever, låt ingen släcka din glöd. Brinn så alla kan se dig, vägra vara levande död. Lågan brinner med full kraft för dig och oss alla här hos mig❤

  18. happyotter68 said, on oktober 30, 2014 at 23:40

    Håll ut vännen!
    Ett slag i taget! När den nya jävulskapen dyker upp så finns hela du där att smälla tillbaka den. Och jag hör dig från din batalj i sängen när du skriver. Fortsätt med det du gör. När det är som jobbigast finns vi alla här, vi hör dig. Så fortsätt mäktiga vän.

    Det är skit, en hel jävla massa skit, men du fortsätter vara den mest förunderliga, starka och envisaste man jag känner.

    Kram D


Kommentera

