George med Liemannen bakom axeln

Ryktet om min död är….lite tidigt!

Posted in survivaL by georgeschottl on december 11, 2014

Jag har inte skrivit på bloggen under denna långa tid på grund utav två skäl.

Första skälet är att jag inte vill att min älskade pappa skall få det i skrift hur dålig jag egentligen är, jag ser det i min fars ögon, sorgen och oron när han vid varje tillfälle ser min konstanta försämring, min konstanta väg till att byta bostad till en etta med lock!
Den blicken från jag får från (min far som jag är så ofantligt stolt över, som jag beundrar så mycket, min far som är ett föredöme för så många, min far som offrat sin frihet för att hans tankar blev till skrift) den blicken över att se sin oövervinnerliga son kämpa med vanliga rörelser som att lägga mig ned, som att resa mig, gå, stå eller att bara prata.

Det andra skälet är att jag inte vill gör folk ledsna med att berätta hur det egentligen går för mig i min vandring hand i hand med dödens lakej, cancern,
Vi till och med har slutat vandra tillsammans då det inte längre är ett alternativ för mig.
Jag är nu kopplad till en syrgasmaskin dygnet runt, i hemmet har jag en permanent syrgasmaskin och när jag skall förflyttas utanför hemmets väggar har jag en batteridriven syrgasmaskin som klarar ca 5 timmar innan batteriet är dött.

Vad har hänt under denna långa tysta period?
Efter flera veckors behandling som jag ibland skrev om har det visat sig att jag inte blivit botad utan alla dessa veckor som tömt mina muskler och kropp på proteiner,vitaminer, mineraler och salter har varit helt i onödan.
Dessutom har jag nu en ny infektion i kroppen som har tillkommit under behandlingen.
Och som grädde på moset är jag en av de 9 patienter som smittades med en bakterie som är resistent mot en av våra 200 olika sorters antibiotika. Kul att vara på en infektionsklinik och få FLER bakterier i present….Not Happy!
Så jag är måttligt glad över att hela tiden slåss mot infektioner i bukhålan!
Det finns nämligen ett pris på toppen av dessa behandlingar, det är en liten buckla, ett pris som det är ingraverat ett endaste litet ord som betyder så ofantligt mycket!
ÖVERLEVNAD!
Jag står just nu mellan scylla och charybdis. mellan pest och kolera, mellan avliden i blodförgiftning eller avliden utav cancern!
Min onkolog står och stampar med foten och pekar på klockan, bildligt talat. Min infektionsläkare står och pekar med hela handen på de två behandlingarna jag gör hemma.
För att överleva den typen utav cytostatikabehandling som väntar på mig nu MÅSTE jag vara infektionsfri, skulle jag ha en infektion i bukhinnan och jag kör igång en cytostatikabehandling kommer det gå riktigt illa för mig!

Så nu hasar jag omkring, tömmer min bukhåla mellan var fjärde och var sjätte timme på två liter utspädd antibiotikavätska, samt fyller på med nya två liter in i bukhålan,flåsandes med min syrgasslang och hoppas att kunna påbörja helvetet precis lagom till att umgås med familjen på Julafton!
Skitbra planering, att lägga en pizza på julbordet är väl ingen höjdare för julkänslan…alltså en illamåendepizza!

Jag blir snabbt sämre, tumörerna som gör lungsäcksväggen hård som trä och som omöjliggör en njutbar andningsförmåga växer nu snabbt! Jag MÅSTE påbörja min cytostatikabehandling så fort som möjligt……jag vet inte ens om det redan är för sent!

Men som vanligt är den där korkade glädjen ändå där, kärleken finns här, mitt enorma leende när jag ser eller hör Freya skratta. Min frus kloka ögon som gör mig hel!
Allting är ju här, allting och lite för mycket utav tumörceller och bakterier!
Aha, nu gick det upp ett ljus för mig (ett rött Juleljus)
Jag behöver en rejäl Julstädning i kroppen!
Jag har ju sett en dokumentär om en vaktmästare i magen (ironi då vaktmästaren var Magnus Härenstam) som var himla rolig!
En rejäl julstädning med dammsugare och fönsterputsare som rensar bort allt skit i lungor, bukhåla och hjärtat!

George

76 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Carina said, on december 11, 2014 at 20:53

    Jag hade gärna varit den som julstädade. Du ger så mycket kraft som du kanske inte förstår själv till alla dina läsare. Översänder en varm tanke och hoppas du och din familj får en bra jul // Carina

    • Anne-Marie Klevebäck said, on december 16, 2014 at 23:29

      Styrkekram 💜

  2. Sussi said, on december 11, 2014 at 20:57

    Fy för vilket helvete du har, hur orkar du? En annan klagar för att det ska bli storm i morgon. Hoppas att du snart får börja med din behandling. Förstår att du inte vill att din far ska läsa om dig, vem vill överleva sina barn!! Hoppas du o din fina familj får en så bra jul som möjligt. Kram

  3. margreth fransson said, on december 11, 2014 at 21:00

    Så ledsen jag blir när jag läser, tårarna rinner. Varför ska livet va så kämpigt. Jag kan inte ens i min vildaste fantasi förstå hur du mår. Men vill ändå skicka den varmaste kram jag nånsin gett bort. Vill dock inte glömma bort din kära älskade sara, o eran älskade dotter, plus de närmaste. Vill ge dom en lika varm kram. Det ä så svårt att skriva, o veta att man skriver de rätta orden. Det kan lätt bli fel. Önskar dej o din familj en fin jul med mycke kärlek…

  4. tiptip said, on december 11, 2014 at 21:07

    Shit vilken jobbig situation. Men vet inte vad jag ska skriva mer än att jag fattar att du inte skriver massa på bloggen hela tiden av massa skäl. Hoppas julen blir ok. Vet vilken julälskare du är. love you och hälsa Sara och den finfina dottern.

  5. S said, on december 11, 2014 at 21:46

    Skickar massor av styrkekramar till er alla….inte minst till din pappa….<3

  6. SaraH said, on december 11, 2014 at 21:54

    Ååå om jag bara kunde göra något… En rejäl storstädning skulle jag gärna göra å det vet jag är fler med mig!!
    Sänder en massa styrkekramar till dig å din familj

  7. Caroline said, on december 11, 2014 at 21:59

    Tufft o skarpt läge. Tack för att du skrev och berättade.
    George, du har kämpat så galet mycket o gör fortfarande imponerande nog. Oavsett när du flyttar in i den andra världen via den obekväma träettan så hoppas jag att du känner och har känt genom din länga sjukdom att du har en stor skara beundrare o fans härute. Tack vare dig och styrkan du visar genom att leva så rikt och inte låta sjukdomen dominera (mer än nödvändigt) så kommer jag, och säkert många med mig, att ha din kamp och livsgläde som ett rättesnöre när vi går genom livet.
    Din kamp är orättvis men inte förgäves, inte på något plan.
    Freya kommer för alltid att ha haft en superhjälte både i sin mamma och sin pappa.

    • Gunilla Benjaminsson said, on december 12, 2014 at 00:44

      Vackert!

  8. Anna Åbom said, on december 11, 2014 at 22:11

    Styrkekramar till er alla!!!

  9. Lena Sjöström said, on december 11, 2014 at 22:19

    Käre starke George! 🌹🌹🌹
    Underligt att få läsa om dig just idag, har varit på Avdelningen i Lund, där Rolf och jag träffade dig senast, lämnade tillbaka en del ”grejer” som tillhörde Studien som Rolf deltog i. Tacksam för samtalet vi hade då du satt och väntade på dina älskade tjejer och jag på min älskade Rolf. Att få lyssna till dina fina framtidsplaner, närmst var då Almedalen på Gotland. Ja, du är fantastisk som klarat av så mycket du gjort på de 10 år som de elaka busarna levt och styrt om i sin kropp. Tittar ibland på fotona jag tog av Er, de talar!
    Vet att ni tar vara på de Goda stunderna på bästa sätt, önskar jag kunde bidra med något till Er!
    Starka Lycko Kramar från Roffes Lena

  10. Bibbi said, on december 11, 2014 at 23:03

    Blir så otroligt berörd av vad Du skriver alltid, men ännu mer idag. Önskar verkligen att det funnits något man kunde göra för att vara till nytta för Dig och Din fantastiska familj. Jag, som normalt verkligen HATAR att städa, hade med STÖRSTA glädje gjort en storstädning i Din kropp om det bara hade hjälp. Vill ge Dig, Sara och lilla Freya en riktigt varm kram. Det lyser kärlek om Er, när Du skriver.

  11. Mia said, on december 11, 2014 at 23:29

    Alla mina tankar och kärlek till dig och din familj!❤️

  12. Kim said, on december 11, 2014 at 23:32

    Jag kan inte sätta ord på vad jag känner. På vad jag vill förmedla. Så jag säger kram, stor kram till er alla.

  13. Irene Orrenskog said, on december 11, 2014 at 23:41

    Har inga ord till tröst. Många, många kramar!!!!!!!!

    Iréne

  14. ulla said, on december 12, 2014 at 00:36

    Finns inte ord för vad jag känner när jag läser hur du har det, denna fö——de sjukdom, mina tankar är hos er, önskar dig/er allt gott med en varm kram

  15. Monica said, on december 12, 2014 at 09:07

    Oavsett om du skriver eller ej så finns tankarna hos dig och din familj när jag gör min dagliga ”bloggrunda”. Beundrar din oerhörda viljestyrka och hur du förmedlar omsorg om de dina. Hoppas och ber att du ska få chans till mer behandling av cancern. Önskar Allt gott framöver!

  16. Maria Nyberg said, on december 12, 2014 at 09:13

    Respekt!💕

  17. Pia said, on december 12, 2014 at 10:37

    All kärlek till dig och din fina familj.

  18. Malin Ankardal said, on december 12, 2014 at 11:53

    Ta hand om dig och njut av att vara med dina nära och kära. Mina tankar går till er. ❤

  19. Annie said, on december 12, 2014 at 13:20

    Jag enar mig till den skara bloggläsare som beundrar dig och din familj av hela mitt hjärta!
    Jag hoppas innerligt att du får bukt med den objudna ”resistenten” som flyttat in i din mage och att julen blir en fin högtid för dig och de dina.

  20. Mia said, on december 12, 2014 at 13:36

    Fantastiska människa! Jag önskar sig och hela din familj och alla andra som står dig nära en fantastisk jul! Jag hoppas att du får komma igång med dina behandlingar och får må så bra det bara går. Hatten av för dig och för all den styrka och kraft du delat med dig till oss alla! Många kramar från mia

  21. Lena Moberg said, on december 12, 2014 at 14:29

    De finns ingen rättvisa…som du krigar mot denna DJ….sjukdom .Men ja hoppas av hela mitt hjärta att de ska bli lite bättre . Kram till dej o familjen

  22. Maddy said, on december 12, 2014 at 14:36

    Det känns ledsamt att läsa George.Du får alltid en massa ”extra” att brottas med.
    Men attans vilka fighter och många ronder du vunnit över cancerhelvetet.
    Jag hoppas verkligen att du får vara med Sara, Freja och din släkt i jul.
    Du kan fortfarande peka finger åt cancern och säga att än har inte slutsignalen ljudit.
    Den får f-n vänta! Länge hoppas jag.!
    Varmaste styrkekramar från mig i Umeå. Tänker på dig o de dina varje dag.
    //Madde Umeå

  23. Elin said, on december 12, 2014 at 15:28

    Mina varmaste kramar till dig George och din familj. Vilket skit ni ska behöva utstå och att du skulle få infektion på köpet är ju bara så fel:( Hoppas det snart blir bättre med den så du kan starta din cytbehandling!
    Tänker på er, kram.

  24. Ami said, on december 12, 2014 at 16:02

    Vilket föredöme, vilken kämpe, vilken underbar människa du är!! Tänk om alla vi som är friska kunde förstå hur bra vi har det… Nej, i stället klagar vi på väder och vind, på tågförseningar och på banala förkylningar. Önskar av hela mitt hjärta att du får fira jul och nyår med dina nära o kära!! ❤️

  25. Sofia said, on december 12, 2014 at 17:03

    Jag tror jag älskar dig! Hade en annan form av cancer för sju år sedan, hittills utan återfall. Inte var jag så lugn och humoristisk.! Jag bara grät och klagade, vilket jag i och för sig var i min fulla rätt att göra.
    Och nu sitter jag här och retar mig på skitsaker. Ska sluta, och ta vara på det jag har i stället, precis som du. God jul!

  26. Frida said, on december 12, 2014 at 17:26

    Du är helt underbar George!

  27. ingamaj NOGERSUND said, on december 12, 2014 at 17:41

    JA vad säger man maktlöshet det förstår jag!!!!! hälsar er så mycket!!!!!

  28. inkan88 said, on december 12, 2014 at 19:13

    En Enorm JätteStor Kram från mig och Ligan. Finns inte så mycket mer att skriva.
    Tänker på dig och de dina! 💖

  29. Anders Bäckström said, on december 12, 2014 at 19:57

    God Jul George! Du är en hjälte. Ett föredöme för oss alla.

  30. Tellervo said, on december 12, 2014 at 20:02

    Du fantastiska människa, att du bara orkar skämta också i detta läge. Vi är så många som tänker på dig och vill ge dig styck kramas.

  31. Meb said, on december 12, 2014 at 20:15

    Det är ju minst sagt…(sätt in valfria fula ord) att främst du, men även dina nära, ska behöva drabbas av mer pest. En infektionsklinik måste ju fungera på det sätt det är tänkt…inte för att smitta ner sina patienter med ännu värre saker…Vården måste börja ta sånt här på allvar, för den som drabbas är det ju förödande.
    Samtidigt George, du skriver fortfarande med glöd i pennan (nåja tangenterna då 😉 ) , den friska kärleken till din familj och från din familj är så mkt starkare än det där cancermonstret…oavsett utgången på detta så har sjukdomen ändå inte besegrat den och den har definitivt inte besegrat din själ!!
    Önskar av hela mitt hjärta att du kan få må bättre och få en så bra jul det bara går!!

  32. Katarina said, on december 12, 2014 at 21:19

    💚💚💚

  33. Maria said, on december 12, 2014 at 21:35

    George, de smärtar mig att höra om denna försämring 😔 jag hoppas så att du och din familj får många fina dagar tillsammans framgent! Har en liten fråga, då du tidigare i bloggen nämt om sjukdomens förödelse både för kropp men även för er ekonomiskt . Vi hjälper ju ofta folk på andra sidan jorden men är dåliga på att hjälpa de här hemma, så finns det något som ni skulle behöva hjälp med så tror jag att vi är många som skulle kunna ställa upp😉
    Och glöm aldrig att du har och ger hopp till så många! Kram

  34. Miz said, on december 12, 2014 at 22:14

    Massa massa värme, tankar och energi till dig och din fina familj! Lika mycket som jag beundrar dig så hatar jag cancern! Hur är det möjligt att en människa med så stort hjärta och som har så mycket att uträtta här på jorden ska behöva må så överdjävligt dåligt!? Samtidigt är det helt fantastiskt att du lyckats lura eländet om å om å om igen! Fina George, all kärlek! 💗

    • Christian Herbert said, on december 12, 2014 at 22:54

      Väldigt tråkigt att läsa detta George. Jag hoppas du hittar mer styrka i familjen och att du få rätt på din infektion.
      Skickar dig positiva tankar och extra hopp.

      Med vänlig hälsning,
      Christian Herbert med familj.

  35. S said, on december 12, 2014 at 23:53

    Klart jag förstår att du vill skona din pappa från hur dålig du är…men tror du inte att han vet det ändå? Han kanske skulle vilja att du pratade med honom om det och att han fick säga vad han känner? Jag kanske har helt fel och då får du bortse från mitt inlägg….önskar er alla en mysig jul (även om du måste gå på behandling då)…och du är beundransvärd som orkar kämpa på trots alla bakslag….styrkekramar S

  36. Sara said, on december 13, 2014 at 01:58

    Massa värme från mig å min mamma i Småland, enormt tråkigt å höra att detta har lett till en sån här misär med all denna så kallade lista du har råkat ut för 😦 Vi skicka dig stora varma kramar med allt smått å gott du kan tänka dig 🙂 Beundrar dig enormt. Önskar dig å din familj en röd fin JUL så gott det går och hoppas på en rejäl krya på dig så du blir piggare. Styrke kramar

  37. Catarina said, on december 13, 2014 at 07:23

    Du är helt OTROLIG! Jag blir målös, du är verkligen en riktig hjälte och ett föredöme. Denna humor du tar livet med…… den ger oss alla andra så mycket. Hoppas, hoppas innerligt att det vänder för dig och din lilla familj. Din inställning ger perspektiv! All kärlek till dig och de dina.

  38. Benita said, on december 13, 2014 at 09:09

    Tack George att du hörde av dej. Man blir också orolig och ledsen då det inte hörs något. Fastän du skulle skriva två ord. Jag är här, hör av mej då det passar, så skulle man bli lugnare. Du är nog otrolig som orkar trots så mycket smärta och elände. Jag önskar dej kraft och bättre mående så du orkar fira jul med dina söta flickor. Många styrkekramar…..

  39. Bitte said, on december 13, 2014 at 10:14

    Vill skicka en stor styrkekram till dig och din familj .

  40. Märta said, on december 13, 2014 at 22:12

    Jag beundrar ditt mod och din kraft. Julefrid till dig och din familj!

  41. Patrik said, on december 14, 2014 at 06:42

    George det gör ont att läsa om din och din familjs situation. Jag hoppas och önskar att allt löser sig för alla.
    Din dotter, Sara och framförallt du är verkligen värd en lugn och behaglig jul.

  42. Sus said, on december 14, 2014 at 14:14

    Önskar dig en smärtfri jul med din högt älskade familj. All kärlek till er!

  43. Ingrid Björklund said, on december 14, 2014 at 15:19

    Georg, du är min förebild! Jag försöker att vara lika tuff som du! Blir glad när jag ser ett meddelande från dej. Men ledsen över din situation! Egentligen hoppas jag, att jag får gå före dej!
    Därför, att i går fick jag den stora glädjen, att få stora julkramar av mina barnbarnsbarn! Och det skulle jag unna dej också.
    Då kände jag inte av cancerdjävulen, utan bara lycka, som jag vill dela med mej av!
    Hoppas att ni trots allt, får en fin minnesvärd jul ❤ ❤ ❤ ! KRAM till hela din familj!

  44. Erik said, on december 14, 2014 at 18:21

    George
    jag hejjar på dig så in i helvete, du är en av dom största kämparna denna jord haft förmånen att bevittna.
    Hoppas det vänder nu
    Önskar dig och familjen en god jul, så gott det går!
    Mvh
    Erik

  45. Emilia said, on december 14, 2014 at 23:26

    All min kärlek och omtanke till dig och din familj!

  46. Magdalena Marklund said, on december 14, 2014 at 23:41

    Asså – din vilja att leva! Din överjävliga styrka – med lite hjälp av vetenskapen då – som fått dig att få se din fina dotter växa till sig. Den har berört oss alla. Hörru! Du är en stor förebild. Önskar dig så att slippa smärta och illamående och att du får fina dagar framåt nu med de dina. Och att du finner en vila i att vad det nu blir så blir det bra.

  47. Edward said, on december 15, 2014 at 09:52

    George! Tråkigt att höra om ditt tillstånd. Men jag skulle vilja lyfta fram din humor vilken jag tycker är fantastisk! Byta bostad till en etta med lock… det är stor humor! Att vandra mot dom sälla jaktmarkerna med humor, det är riktigt stort!

  48. Maria Hermansson said, on december 16, 2014 at 07:14

    Följt dig sedan Himlen kan vänta. All kraft till dig!! Varma kramar från Maria

  49. eva said, on december 16, 2014 at 09:31

    Önskar dig och din familj det bästa. Vilken kämpe du är

  50. Håkan Eriksson said, on december 17, 2014 at 12:45

    Jag har följt din blogg sedan i ca 15 månader nu, och detta är mitt första inlägg. Vill egentligen bara säga att du är en hjälte! En obeskrivlig krigare som hittar ljusa, positiva ord när det känns mörkt! Din positivitet och kärlek till livet är ett föredöme! Sluta aldrig kriga!! // Håkan

    • georgeschottl said, on december 17, 2014 at 12:57

      Stort tack för dina ord, så mycket kraft de ger mig! Tack, ofantligt stort tack!

  51. Kerstin said, on december 19, 2014 at 10:15

    Jag har läst din blogg ett tag och jag vill bara säga att du är en sån kämpe och hjälte så det finns inga ord som räcker till! Trots din så svåra situation så kan du ändå hitta det positiva i livet och verkar hitta en styrka att kämpa vidare trots motgångar. Du en sann förebild för andra människor som kämpar på olika sätt och även för alla andra! All min energi och omtanke till dig och de dina!

  52. Petra said, on december 19, 2014 at 18:09

    Blir ledsen när jag läser ditt inlägg och tänker VARFÖR har du inte nog med Cancern, hur många prövningar ska en och samma människa behöva gå igenom.Du är en otrolig kämpe George och sluta ALDRIG kämpa. ”Himlen kan vänta ” . Önskar dig en fin jul med dina nära och kära . Kram Petra

  53. Maria Jorfors said, on december 19, 2014 at 19:19

    Genom åren har jag då och då tittat in här. Läst dina rader, men också hittat till andras rader. En av dem jag hittade till var Hans Malmberg. En mejlväxling, några brev och framför mig ligger boken Uarda-Akademiens ordbok som var en gåva från Hans, efter att jag sänt honom en galen bok för skratt. Av alla krigare vet jag ingen som ären så stor krigare som du är George!! Tänker på dig!

  54. Maria said, on december 19, 2014 at 19:33

    Önskar dig en god jul och hoppas att du får vara hemma och fira den med dina nära och kära!

  55. Karin said, on december 20, 2014 at 15:13

    Stor styrkekram till dig. Vet inte om du orkar, men hör med din syrgasenhet om du kan få låna några fler batterier. De som koncentratorn har räcker ju som du skriver kort tid.
    Du har väl fått sladd till eluttagen till din apparat du har med dig ?
    Tänker mycket på dig och din familj.
    Önskar er en God Jul utan infektioner.
    KRAM/Karin

  56. Elin said, on december 21, 2014 at 02:37

    George! Du är min hjälte! Jag tänker på dig, och jag tror på dig! Hoppas du får en fantastisk jul och att du kryar på dig till tusen!! Jättemånga, jättestora kramar!!!!!!

  57. Ulrica said, on december 21, 2014 at 05:25

    I mina ögon är du en av dom största krigarna! Du tappra man j, jag hoppas du får en fin jul för det är du värd

  58. Annika said, on december 21, 2014 at 10:02

    Cancer är som ett krig – tänk dig ett krig och ingen kommer dit! Om inte cancern fanns skulle inte du George, få oss att se livet från en annan sida. Många fina ord kommer sägas när du bor i din etta med lock, så därför vill jag redan nu säga: du ska veta att du betytt mycket när min mamma drabbades av mag-tarmcancer. Du gav hopp i eländet och jag älskar din humor och värme. Och även om inte hon klarade kriget så har du satt spår i mitt liv och säkerligen för många fler! Du är värdefull!
    Måtte nu grovdammsugaren komma och ge dig ny kraft och en tidsrespit för dig och dina kära!
    All kärlek till dig och de dina!

  59. Maria said, on december 21, 2014 at 10:06

    Följt dig sedan Himlen kan vänta. Sänder all kärlek till dig och din familj och hoppas ni får en fin jul ❤️
    / Maria.

  60. Lena Ehrling said, on december 21, 2014 at 17:00

    Jag har stor beundran för allt du gett och ger för inte bara dig själv utan många cancerpatienter.
    Kärlek till dig och famijen

  61. Anneli Thorgren said, on december 21, 2014 at 18:24

    Mina varmaste tankar går till dig och din fina familj, som jag hade den stora äran och förmånen att få följa på resan innan lilla Freya kom till världen! Du är en sann kämpe George och måtte ni få så lång tid tillsammans som möjligt! många kramar till er alla tre från barnmorskan

    • georgeschottl said, on december 31, 2014 at 16:25

      Tack, du kan förstå vilket mirakel Freya blev med de siffrorna att som enda brukbara tolfte ägg bli en en friskt tös med apgar på 10-10-10.
      ni kan inte ana hur många tankar som följde er på vägen från MFC till BVC och IVF
      TACK FÖR Allt!

  62. Frida said, on december 21, 2014 at 22:09

    Heja George! Du är helt fantastisk och jag är så imponerad av din styrka, uthållighet och kämpaglöd. Har följt dig sedan Himlen kan vänta (tänk vad länge sedan de programen gick på TV) och ni alla som var med i den serien har en speciell plats i mitt hjärta. Hoppas och önskar att infektionen redan börjat ge med sig så att du kan köra igång med den andra behandlingen.
    Oavsett vilka mediciner som just nu gör dig sällskap så önskar jag att du får en jul med glada barnskratt, ro i sinnet och många kramar från dina nära och kära!
    (Och utan pizza på bordet… 😉 )

  63. Anna Wihlborg said, on december 22, 2014 at 06:53

    George!
    I vanlig ordning så tänker jag på dig dagligen och jag önskar dig den bästa jul som bara är möjlig utifrån förutsättningarna! De insikter du gett och ger och den tacksamhet till livet som du fått mig att uppskatta, är den finaste gåva och julklapp jag någonsin fått ❤ Aldrig förr har jag haft ett sånt inre lugn inför en jul som nu, för vad kan uppskattas mer i juletid än att få ha hälsan och att få vara omgiven av dom man älskar. Ingen julklapp i världen kan slå det och det är lite mycket att önska för dig, men det är vad jag hoppas att du får! God jul och TACK för ännu ett år av insikt och förståelse, du kloka människa!

  64. En beundrare said, on december 22, 2014 at 15:05

    Kära du, all styrka och frid inför julen. Har aldrig mött en människa som kämpar så som du, det är helt ofattbart hur du orkar och vilken oerhörd kärlek du visar till din familj och omgivning. Och den där ständiga glimten i ögat som skymtar även i de mest jävliga situationer, underbart. Stor stor kram och kraft till Dig.

  65. eva said, on december 23, 2014 at 00:43

    Varm Kram ♡ och God Jul !
    /eva

  66. Sara said, on december 23, 2014 at 14:04

    Hoppas av hela mitt hjärta att du kan komma hem och fira jul tillsammans med Sara, Freia och dina nära och kära. Tänker på Er! Kram, Sara

  67. Madde said, on december 23, 2014 at 15:16

    Jag hoppas innerligt att du får ork att fira en fin jul med de dina. Njuta av Freja, Sara och övrig släkt.
    Det önskar jag dig, av hela mitt hjärta.

    God Jul George!
    Kramar Madde-Umeå

  68. Jessica said, on december 23, 2014 at 20:22

    Jag önskar att jag kunde göra något för dig.
    Du finns i mina tankar och böner.
    Krya på dig fina George.

  69. Märta said, on december 24, 2014 at 00:04

    En stilla natt och en fridfull morgondag önskar jag dig och din familj. Vilken vacker människa du är, George!

  70. Emilia said, on december 26, 2014 at 00:06

    Mina tankar är hos dig. God Jul, George

  71. Karin said, on december 27, 2014 at 17:36

    Skickar en stor styrkekram till dig och din familj. Önskar att du är smärtfri och orkar ta emot dina cellgifter. Är så ledsen att du ska behöva har det så tufft. Du är verkligen en stor hjälte som stöttat och peppat alla andra mitt uppe i din svåra situation.
    Hjältepriset till dig.
    KRAM /Karin


Lämna en kommentar