George med Liemannen bakom axeln

i väntan på besked om framtiden

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 27, 2013

Nu är oron påtaglig!

Jag skall träffa en ny läkare på Tisdag, då skall vi diskutera resultatet utav den senaste Datortomografin och om det är värt att fortsätta med behandlingarna utav Cisplatin och Alimta.
Det måste finnas ett värde utav att fortsätta med att cytostatikan påverkar tumörcellerna, att bara ta cytostatikan och bara få fler och fler skador på kroppen utan att öka chanserna till överlevnad är ju korkat.

Men i mitt fall finns det ytterligare en faktor, en faktor som inte riktigt finns hos andra Mesoteliompatienter, nämligen att mina tumörceller går i dvala, att de går i ide i långa, årslånga perioder!
Så även om mina tumörer inte krymper, eller till och med om de fortsätter växa trots cytostatikan så är det värt för mig att bromsa förloppet och vänta ut tiden tills tumörcellerna får i dvala igen.

Jag hoppas att den nya läkaren jag skall träffa förstår denna värderingen och för mig väldigt viktiga orsak till oro.

 

Jag och Sara pratar ofta om vår omvärld, om hur vi tror världen kommer att utvecklas och likaså hur olika resonemang kan påverka våra framtida dagar.
Sara har en rejäl universitetsutbildning hur vissa människogrupper påverkar vår värld, likaså har  hon en rejäl portion kunskap inom retorik och människans förmåga att resonera.
Jag tror hon ibland njuter utav att hon inte berättar för alla vilken utbildning hon egentligen har……

Men i alla fall, vi har slagit vad om att Kina som stat kommer att falla, jag är nämligen ganska övertygad om att Kinas kommuniststyre kommer att falla på grund utav en revolt innan år 2016.
Vissa delar av Kinas befolkning blir rikare och rikare och mer och mer korrumperade samtidigt som majoriteten utav Kinas invånare arbetar hårt, otroligt hårt för att få vardagen att gå runt.
Snart tror jag att det blir fler och fler små revolter på olika platser i Kinas landsbygd och den kan eventuellt spridas som en eldsvåda över landet.
Kinas styrande parti har en vana att möta revolt med extremt våld och därmed cementera en landsomfattande ilska!

Idag försökte jag justera min bedömning lite med tanke på den extremt ökade risken för kärnvapenkrig mellan Indien och Pakistan. Indien har gått ut och varnat sin befolkning att förbereda sig på ett kärnvapenkrig med grannen (och före detta delstaten) Pakistan och uppmanar folket att bygga skyddsrum för minst 14 dagars isolering.

Blir det ett krig mellan Indien och Pakistan så tror jag att risken för revolt i Kina sannolikt inte blir lika stor att en eventuell revolt skall ske innan 2016.

Detta försökte jag förklara för Sara i morse, men icke att jag får införa ändringar i min bedömning, men icke fick jag justera min prognos, lagd bedömning ligger enligt Sara!
Eventuella konflikter som kan påverka är inte skäl till att ändra vår liggande överrenskommelse!

Jag hoppas verkligen att det kommer bli en oblodig och humanitär framtid för dessa länder.
Jag hoppas verkligen att Kina kommer att få bukt med korruptionen och de sociala orättvisorna i landet så att detta massiva land slipper fler mänskliga katastrofer som exempelvis ”den långa vandringen”.

Att det kommer bli en väpnad konflikt med Indien och Pakistan gör mig verkligen orolig, det känns som om det är en sannolik framtid!

George

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ewa Larsson said, on januari 27, 2013 at 09:17

    Först av allt hoppas jag på bra kontakt med doktorn.Att det blir ett resultat som du gillar.Var är”vanliga” doktorn?
    Jag trodde du hade J.Ö. Nu hoppas vi att det blir så bra som möjligt.Att tumörerna går idé.
    Kineser och indier vill ha lika som oss samma stadard osv.Hans Rosling som hamnar på 96:e plats bland världens ”mäktiga” män talar ofta om det. Det vore hemskt om det blir krig mellan Indien och Pakistan.
    Kärnvapenkrig skulle ödelägga så mycket för så länge.
    Nu ber vi för dig och din fam. att allt går bra på tisdag.Styrkekramar i massor.

  2. Gunilla Nilsson said, on januari 27, 2013 at 09:27

    Nya doktorer är en risk men du kan din historia och du kan din kropp och du kan övertyga så oroa dig inte🙂 stort lycka till! Gör som du brukar lita på dig själv🙂
    Skälen att kärnvapen inte används oftare är en slak lina vi balanserar på, att det varje gång finns ngn som förstår konsekvensen men jag är som du rädd att det inte längre stoppar.

  3. Anna said, on januari 27, 2013 at 11:14

    Håller tummarna för att du får bra besked och att din nya läkaren är bra och förtroendeingivande. Stor kram till dig George från Stockholm

  4. Johanna said, on januari 27, 2013 at 11:32

    Hoppas verkligen att cellgifterna haft verkan , förstår er känsla. Befinner ju oss också i detta Mesotheliom helvete sedan augusti 2009. Min man har haft 2 perioder med cisplatin och alimta. Vi har faktiskt nu f

  5. Lena Karlsson said, on januari 27, 2013 at 13:48

    Lycka till- Det om Kina och dem andra stora länderna är väl inget direkt nytt det kommer förr eller senare. Hela Asien är en krutdurk precis som Afrika. Jag är inte religiös på något sätt men det står i Bibeln att dem ”Gula ska rule the world och det tror jag mer på än något annat. Dem har redan visar vilket land dem är och dem håller på att gå om alla andra länder t o m USA när det gäller ekonomi,export mm. Kroppen kan inte orka med hur mycket som helst när det gäller cellgifter så vi får hoppas att det är ett positivt besked ändå Kram Lena

  6. Nonna said, on januari 27, 2013 at 19:23

    Varmaste kramar George vadän ni krigar emot..varmaste kramar!
    Nonna

  7. Karin said, on januari 27, 2013 at 22:10

    Vill bara skicka en stor kram till dig och familjen. KRAM

  8. Annika said, on januari 28, 2013 at 18:08

    Helt otroligt att du ens orkar bry dig om andras krig när du är mitt uppe i ditt eget, men det kanske är det som får dig att kämpa vidare – kan dom så kan du! Minst 14 dagar i ett skyddsrum, ja det var väl den perioden du hade alldeles nyligen. Hoppas du får en riktigt bra läkare!
    Stora kämparkramar till dig och de dina!

  9. Märta said, on januari 29, 2013 at 00:22

    Jag hoppas att du ska få ett någorlunda bra besked imorgon.

  10. Maria said, on januari 29, 2013 at 08:29

    Lycka till idag!

  11. Anne-Marie Klevebäck said, on januari 29, 2013 at 23:12

    Håller tummarna!


Kommentera

