George med Liemannen bakom axeln

Första cytostatikabehandlingen genomförd

Posted in survivaL by georgeschottl on oktober 21, 2014

Jag har nu tillbringat den sista veckan inlagd på SUS Infektionskliniken i Lund. Jag genomförde den första delen utav cytostatikabehandlingen men något har gått snett. Jag har fått väldigt kraftiga reaktioner på cytobehandlingen, kraftigt illamående, comatost beteende de första dagarna och rejäla hudreaktioner som kliar likt 1000 små kräftor som klättrar på min rygg och den övre delen utav min bröstkorg!

Värst är att jag har fått en omedelbar infektion i bukhålan, bakterierna har fått totalt föräldrafritt inne i bukhålan och dessa bakterier har haft party med massor med sprit, discokulor och uppknäppta skjortor. Denna festen och fester liknande denna får ej upprepas varje gå g jag påbörjar en ny cytostatikaomgång, well jag får väl skaffa några rejäla dörrvakter som stoppar dessa busiga bakterier ! Jag gissar även att min port a cath har läckt ut cytostatika i vävnaden runt porten. Jag hade för några veckor sedan en sjuksköterska som skulle öva sig på ett ”nålborttagningsredskap ” och hon drog tyvärr i min port utan att hålla emot när hon skulle dra ut nålen, efter detta så klickar porten med små ljud när man använder den.

Det kliar också enormt mycket i området runt porten när man använder den för exempel antibiotika som är retsamt för vävnad. Nu ligger jag och får mina fyra doser antibiotika per dygn och väntar på att få komma hem tidigast i slutet av veckan, det största problemet är att man måste komma på en lösning för mig att kunna genomgå fler cytostatikabehandlingar utan att jag automatiskt hamnar på infektionskliniken med en svår och farlig infektion i buken igen.

Så, nu väntar jag bara, planeringen får styras upp av mina duktiga doktorer som bara får mer och mer komplikationer att hantera, jag och min kropp per dessa underbara doktorer om ursäkt för min att min kropp ställer till med så konstiga och idiotiska problem.

Det som gör att tiden här på avdelningen inte känns tråkig är att jag blir så väl och fantastiskt omhändertagen, människorna som arbetar här på Infektionen 74 är underbara galenpanor med massor utav personlighet, jag skrattar gott från morgon till kväll ikapp med personalen som har en rå, varm och äkta humor, stort tack till dessa människor. Så här borde det vara på alla avdelningar, när vi patienter ”läcker livskraft ” fyller dessa underbara människor på den.

Men……jag tycker synd om dem, jag har haft god lust och hoppa ur sängen flera gånger och bara skrika ”dra åt helvete” åt mina otrevliga medpatienter! Bara för att man är sjuk behöver man inte plocka fram sin värsta Orch och huggtandspersonlighet och vara så fruktansvärt otrevlig mot de människor som hjälper till.

George

14 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mia said, on oktober 21, 2014 at 15:03

    Du är en sann förebild, George! Helt ofattbart att du håller humöret oppe på det sätt du gör. Alla goda tankar till dig, måtte du snart bli kvitt kliandet, infektioner och allt som ödelägger cytobehandlingarna. Stor kram!

  2. Åsa said, on oktober 21, 2014 at 19:26

    Härligt att du är tillbaka, med ditt goda humör och humorn i behåll! 👍😉

  3. Karin said, on oktober 21, 2014 at 19:58

    George! Vilken fantastisk kämpe du är! Även om det är allvar i dina texter får du till det med humor som föräldrafri i magen! Ja jag skrattar:-)
    Du är en riktig förebild för många! Kämpa!
    Många kramar till Dig och din familj Karin i Örebro

  4. Lena Sjöström said, on oktober 22, 2014 at 01:02

    Käre George!

    Det är otroligt att läsa om hur du och din kropp kämpar på. Önskar dig all lycka med behandlingen framöver, så du får komma hem till dina älsklingar. Jag vet hur svårt det är att stå sidan om, att inte kunna hjälpa sin älskade, att inte få ha honom här hemma igen.

    Hjärtliga kramar till Er alla tre från Roffes fru Lena

  5. Jessica said, on oktober 22, 2014 at 09:22

    Du är fantastisk!!! Styrekramar från en stor beundrare

  6. Anna-Carin said, on oktober 22, 2014 at 09:38

    Helt otroligt vilken kämpaglöd du besitter George. Håller alla tummar o tår för en lösning så att du kan få dina behandlingar. Kram till dig och din familj.

  7. Elin said, on oktober 22, 2014 at 12:00

    Håller alla tummar jag kan för att du snart kommer hem till dina töser igen och att du mår bättre. Skönt att du trivs på infen. Kram till dig.

  8. tiptip said, on oktober 22, 2014 at 13:04

    Nice att höra ifrån dig. Känns inte som du var rätt pat att ”öva” på men gjort är gjort. och roligt att personalen är kul. det är ju jäkligt viktigt.

  9. Maria said, on oktober 22, 2014 at 17:02

    Härligt med ett inlägg från dig! Wow vilken härlig inställning du har till allt du och din kropp tvingas gå igenom. Hoppas du snart mår lite bättre och att cytostatikan är till hjälp.

  10. Ingrid Björklund said, on oktober 22, 2014 at 18:50

    Skönt att se dej igen! Nu läste jag någonstans, att det är möjligt att transplantera kroppen, från huvudet. Och min tanke är då att skaffa en ny kropp. Det är nog så, att du och jag är de första som ställer upp. Men byter inte med varandra!!!! ❤ Kämpa på, du ger mej hopp hela tiden! KRAM!

  11. marlineblogg said, on oktober 22, 2014 at 19:45

    Hoppas du mår bra snart.

  12. Catarinah said, on oktober 23, 2014 at 16:47

    Skönt att du är med i gemet, och din humor alltså, härlig! Kram!

  13. Jessica said, on oktober 27, 2014 at 18:39

    Gillar din blogg. Du verkar vara en mycket fin människa.
    Hoppas du mår bättre snart så du får åka hem på perm❤️

  14. Sara said, on oktober 30, 2014 at 23:39

    Underbar George! Så kul att du är tillbaka trots allt. Humör är det ingen fel på! Håller med dig angående medpatienter, man för lust att mörda de. När ska man ha rättigheter till eget rum? Spelar ingen roll om det är lika stor som en garderob! Kämpa på! Kram, Sara


Lämna en kommentar