George med Liemannen bakom axeln

Fantastiska människor lyfter mitt humör.

Posted in survivaL by georgeschottl on september 17, 2014

Jag är på risigt humör, jag känner ibland att jag tappar mitt goda humör och blir ofantligt arg, lättretlig samt att jag får en explosiv aggresivitet. Denna typ av humör är tack och lov ytterst sällsynt, kanske två tre gånger per år. Nu är det en sköterska här på avdelningen har skapat mitt usla humör. Men det finns alltid botemedel riktigt bra botemedel!

Här finns massor med patienter som alla är ytterst trevliga och vänliga. Men en man lyser upp mitt humör, han roar och får  mig att skratta. Otroligt torr men klok humor, vishet i mängder men det jag uppskattar mest är hans lugn, hur han obevekligt utstrålar ett lugn som tar udden av min ilska.

Jag anser att man alltid skall tacka de som hjälper, medvetet eller omedvetet, så ett stort tack till Sigvard Hellström!

15 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Monica Hultberg said, on september 17, 2014 at 10:19

    Följer din kamp, kämpa på!!

  2. Ingrid Zarins said, on september 17, 2014 at 10:38

    Du ska inte ha dåligt samvete för att du blir så arg och tappar ditt humör. Ser det som ett friskhetstecken. Du är en kämpe. Ett stort fång med dom vackraste rosor får du av mig.

  3. Annika Leo said, on september 17, 2014 at 13:45

    Sjukhusmiljö kan göra den friske sjuk. Man vill ju inte vara där. Jag har ett minne av en glad ”gubbe” med väldigt sjuk humor som låg på samma sal som min far. Den salen gungade av skrattsalvor och man såg fram emot att gå och hälsa på. Människor som har den förmågan att skoja och skämta även i dystra situationer är ovärderliga. Skratta på och hoppas att du får komma hem snart.🙂

  4. Kristina Lampert said, on september 17, 2014 at 17:16

    För mig känns det ovärderligt att Du blev ”sängkamrat” 😀 med min pappa. Så Du ska ha ett stort TACK!
    Vi ses i morgon.

    Kristina

    • Krister Hellström said, on september 19, 2014 at 18:48

      Instämmer med min syster.

      M v h

      Krister

  5. tiptip said, on september 17, 2014 at 17:31

    men klart du har rätt att bli förbannad. och skönt med nice medpatienter. du hittar nog alltid folk du gillar och det är ju en gåva.

  6. Åsa Lindberg said, on september 17, 2014 at 20:16

    Du är fantastisk som trots ilska har så mära till humor! Jag kan säga att jag inte var så glad när jag låg på neurologen för några år sedan, också beroende på personal samt dåliga (missade/obefintliga) rutiner…
    Keep on fighting!

  7. Anna Wihlborg said, on september 17, 2014 at 20:51

    George! Först och främst, Du är sund!! Du är dessutom begåvad med öppna ventiler som både släpper in ljuspunkterna och samtidigt släpper ut ohyran! Keep up🙂

  8. Piroska Hargitai said, on september 18, 2014 at 08:01

    George … Du är en människa som vem som hels skulle bli ”förälskad” i . Du är som MATTIS( Ronjas pappa) Du livets alla starka nyanser från urskogen… Du gav mig en jätteknuff tillbaka LIVET – till mitt liv med sjukdomen cancer – som många inte ens vågar säga!?Jag tror att ” chefen ” där uppe har bestämt …. Himlen kan vänta ett tag till… På oss båda – vi har mera att göra här och nu!❤

  9. Lars Andersson said, on september 18, 2014 at 09:18

    Hej George,
    Medicin kanske på väg om Du orkar hålla ut.
    Se följande länk:
    http://mesotheliomahelp.net/blog/2014/09/fda-approves-breakthrough-cancer-drug-melanoma-mavis-nye-participates-mesothelioma-trial-drug-uk

  10. jamizina said, on september 19, 2014 at 10:29

    Tycker du är beundransvärd och med en otrolig kämparanda.

  11. Camilla said, on september 23, 2014 at 10:21

    Tråkigt med sjuksköterskan. Vad gjorde hon?

  12. Emilia said, on september 28, 2014 at 00:10

    Tänk på att Karlssons klister kan göra underverk:) Det är verkligen glädjande besked att du är hemma hos dina nära och kära. Du finns i mina tankar och hejar på dig med beundran!

  13. I-L said, on september 28, 2014 at 01:06

    Du är en riktig kämpe!! Lycka till!

  14. Marianne PH said, on oktober 20, 2014 at 01:55

    Jag är hos dig alltid i mina tankar 🙊💝du är en riktig kämpe.
    Jag har haft en del av livets onda själv. Är övertygad om att du klarar det här!!
    Stronge man. Håller alla tummar för Dig och Din familj!


Kommentera

