George med Liemannen bakom axeln

Ställ Er upp och protestera!

Posted in survivaL by georgeschottl on oktober 30, 2014

Oavsett hur dålig jag är i min cancer och hur risig jag än är i kroppen och organen så MÅSTE jag skriva detta protestinlägg!

Ett lagförslag skall det röstas om idag att ta bort Er rättighet att välja vårdcentral. Detta är fruktansvärt för oss som Svenskar. Att ta bort er rättighet att välja vilken vårdcentral ni vill gå till kommer att öka antalet fel och dödsfall i Sverige. Att tvingas gå till en jättedålig vårdcentral med exempelvis ert sjuka barn kan i och med detta riskera ert barns liv. Det finns nämligen ett fåtal så pass dåliga vårdcentraler därute. Men den största risken är ju att vårdcentralen och dess medarbetare inte längre behöver göra sitt bästa för dig som patient, de behöver inte längre anstränga sig för att hjälpa dig eller ditt barn om man genomför detta förbudet.

Sprid detta till Era vänner, detta får inte ske i Sverige i modern tid, att ta bort patienternas rättigheter idag är en återgång till medeltiden.

Nu återgår jag till att bara vara cancersjuk, nu har jag skrivit om risken för oss alla!

George

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Britt Skoog said, on oktober 30, 2014 at 11:27

    Men jösses George, skulle detta ske i smyg, här får väljas medan tid är! TACK George!

  2. Vera said, on oktober 30, 2014 at 20:29

    Hej där! Vi känner ju inte varandra men jag har följt din blogg dom senaste två åren. Sicken snubbe du är! Du går igenom grymt svåra saker och ändå kämpar du för andra. Stort!! Du har påverkar mej och jag tänker ochså slåss på ett bra och konstruktivt sätt för saker som är fel. Tack vare dej..Stort tack!❤

  3. Med Lenas egna ord said, on oktober 30, 2014 at 22:42

    Hej George! Jag har följt din resa ända sedan TVprogrammet och du är en stor person för mig!
    Nu blir jag verkligen orolig, för oss alla med olika sjukdomar.
    Var kan man protestera mot detta så att det har effekt? Skulle vara katastrof för många om det genomfördes.
    Tack för att du talade om det.

  4. Jessica said, on november 1, 2014 at 21:23

    Det kommer bli katastrof om vi inte får välja vårdcentral.
    Det skulle bli en mardröm för många medborgare.
    Delaktighet och valmöjligheter för oss medborgare är en självklarhet!
    Sköt om dig fina George.
    Kram


Kommentera

