George med Liemannen bakom axeln

Still Alive and Kicking

Posted in survivaL by georgeschottl on juli 17, 2014

 

Sommaren är här och lockar med allt liv, allt som växer och frodas
Jag ser livet som segrare i alla former, i alla färger och ibland i goda smaker.
Det är bara grönt och vackert, regnet kommer ibland med sina underbara dofter och sin förmåga att väcka livet så snabbt, så kraftfullt och med den mest svaga men sköna doften.

Sara ligger hemma sjuk, hon har fått någon sorts virusattack på luftrören och hon hostar ca 100 ggr per dag. Enda fördelen med att sara är trång i andningsvägarna är att hon klarar inte av att prata hela tiden eftersom luften tar slut och hostningarna tar ändå bort ALLT hon vill säga.
Jag är alltid orolig när min älskade är sjuk men det är min fantasi som spökar på sitt idiotsätt.

Jag har minskat rejält i magomfång, räknar vi bara på vikten så har jag blivit av med ca 25-30 liter vätska från magen.
Nu kommer det ca 5 liter per varje vecka (tömning varje sjunde dag) och jag andas mycket bättre efter varje tömning.
Smärtorna som förstörde mina veckor vid varje tömning är nu nästan helt bättre.
Självklart som brev på posten har jag ju fått andra problem istället, vätskan i buken har ju tryckt åt alla håll, även bakåt mot ryggraden.
Det betyder att jag nu fått en himla massa problem med ryggskott och höften som lutar fel i förhållande till muskler vilket gett ischiassmärtor i båda benen ned i fötterna..

AJ!

Annars är livet helt enkelt underbart.
Jag börjar vakna, tror jag!
Det har varit en tuff tid med att ligga ett helt år i sängen eller i soffan, nu kan jag andas lättare.
Nu kan jag röra mig mer och göra lite mer än tidigare.
Denna enorma mängd vätska som min kropp burit omkring på har isolerat min vilja och motarbetat min kraft!
Det känns skönt att nu kunna vara mer ”mänsklig”, vara mer här!

Jag skiter ett stort stycke i mina tumörer, jag vet att kroppen är fullproppad med metastaser, vid hjärtat, vid andningsvägarna i mina lungor, i hela min bukhåla.
Jag lever NU!
Jag vill njuta av solen, värmen och att se Freya växa!
Jag vill leva lite till!
Jag vill leva mycket mer till!

George

46 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Helena said, on juli 17, 2014 at 21:32

    Så härligt att höra ifrån dig, önskar dig massor av underbara sommardagar att njuta av med din fina familj!

  2. Lena said, on juli 17, 2014 at 21:32

    👍👍👍
    Härligt!

  3. Anna Wihlborg said, on juli 17, 2014 at 21:36

    Åh, äntligen ett livstecken!! Du har varit så saknad.. Härligt inlägg, ingen kan motivera som du! Ha en fortsatt njutningsfull sommar och krya på din älskade. Kram

  4. Maddy said, on juli 17, 2014 at 21:41

    Älskade underbara fighter!! SKÖNT att höra ifrån dig! Och du kommer säkert att vinna många ronder än! Det ska MYCKET till innan du inte orkar sparka cancern i arslet ( om man nu får säga så ;?)

    Sköt om dig o de dina! STOR kram från Madde

  5. benita said, on juli 17, 2014 at 21:54

    Oj,härligt. Du är en kämpe av stora mått. Ligger i sängen när jag läste det här. Nu kan jag sova gott. Ha en bra fortsättning på sommaren och hoppas Sara snart blir kvitt hostan…

  6. Maria Nyberg said, on juli 17, 2014 at 22:31

    Härligt att läsa ett inlägg från dig!

    Önskar dig en skön och så mycket som möjligt smärtfri sommar😊

  7. Jane said, on juli 17, 2014 at 22:33

    ❤❤

  8. Karin said, on juli 17, 2014 at 23:06

    Åh vad skönt att höra av dig, blev orolig ett tag. Önskar att ni får en härlig sommar i familjen❤ kramar

  9. ulla said, on juli 17, 2014 at 23:24

    Du SKA leva mycket till…Du SKA finnas för Din familj länge än….blev glad av Din uppdatering..Sommarkramar till er alla 4 från Stockholm

  10. Ewa Larsson said, on juli 17, 2014 at 23:28

    Härligt att läsa allt det positiva som du ändå upplever trots allt,Du är ett underverk det vet vi alla för ingen kan gå genom så mycket som du gjort och gör. Men nu ska jag klaga du gjorde tillsammans med Tommy en stor insats i Almedalen jag ber BERÄTTA. Du är bra på att skriva och just berätta. Sen ber vi att Sara snart ska bli bättre. Kram till alla tre<3

  11. Mia said, on juli 18, 2014 at 00:51

    De varmaste av kramar till dig! Allt gott!

  12. Gabriella said, on juli 18, 2014 at 04:58

    Kram på dig George, du är i högsta grad riktigt levande och kommer så förbli🙂

  13. Barbro said, on juli 18, 2014 at 09:01

    Underbart att höra från Dig!!!
    EN SKÖN SOMMAR ÖNSKAR JAG HELA FAMILJEN!

  14. Gunilla said, on juli 18, 2014 at 10:36

    Önskar dig och familjen skön sommar och att du och Freya hitta r på massa härligt bus. Hon har en pappa som hon kommer vara stolt över hela livet. Kram

  15. Andy said, on juli 18, 2014 at 13:13

    Alive and kicking, always!!!
    Have a great Summer, I hope Sara’s cough goes away soon

  16. Mia said, on juli 18, 2014 at 14:38

    Alltså, du är helt makalös!

  17. Lova said, on juli 18, 2014 at 17:43

    Fin sommar på dig och familjen!

  18. Susanne said, on juli 18, 2014 at 20:14

    Åh, så härligt att höra från dig igen George! Du har förmågan att se det vackra mitt i det svåra! Jag hoppas du och familjen får många fina dagar tillsammans i sommar. Krya på dig Sara! Varma kramar Susanne

  19. Maria said, on juli 18, 2014 at 21:07

    Heja George!!!

  20. Cecilia said, on juli 18, 2014 at 23:11

    Det är klart att du ska leva mycket till, något annat finns inte. Kramar

  21. Monica said, on juli 19, 2014 at 21:58

    Önskar dig och familjen allt gott i sommar. Du är en fantastisk kämpe!

  22. Ami said, on juli 19, 2014 at 22:47

    Så finns det dom som klagar på värmen, på tågförseningar , på att det regnar, på att det inte regnar osv.. Du är en otroligt fin förebild på hur vi människor bör leva vår stund på jorden, trots din kamp mot cancern. Glädje, tacksamhet och med en glimt i ögat- tack George för att du är den fina o underbara människa du är. Och fortsätt kämpa- du är helt fantastisk!!! Varm kram!!

  23. tidsvis said, on juli 19, 2014 at 23:03

    Makalös är vad du är George, makalös!

  24. tiptip said, on juli 19, 2014 at 23:03

    underbart att höra livstecken. hoppas ni njuter av sommaren eller det var jag ju att du gör. puss

  25. Elin said, on juli 19, 2014 at 23:45

    KUL ATT HÖRA AV DIG! Du är bäst! Hoppas din kära kryar på sig snart! kramar

  26. Jaana said, on juli 20, 2014 at 00:05

    Jag höjer på hatten vilken kämpe du är!

  27. Sara said, on juli 20, 2014 at 18:28

    Så kul att höra av dig igen! Njut! Njut av sommar! Kram, Sara

  28. Ulrika said, on juli 20, 2014 at 22:16

    ❤️

  29. annika said, on juli 21, 2014 at 21:19

    Och , vet du, jag älskar dig för din livskraft, den leve hurra hurra hurra!!!!!

  30. Minna said, on juli 22, 2014 at 00:37

    Såå härligt att få se din livskraft igen!🙂

  31. Mikaela said, on juli 22, 2014 at 08:54

    Härligt att se ett nytt blogginlägg ifrån dig! Önskar dig en härlig sommar med många fina minnen. Du kämpar dig igenom detta ska du se!

  32. Märta said, on juli 22, 2014 at 23:56

    Jag blir så glad över att läsa att du mår bättre! Fantastiskt att du ”kommer tillbaka som en gummiboll”! Fortsätt att studsa och njuta av livet!

  33. Ingrid Björklund said, on juli 23, 2014 at 21:44

    Det är många som liksom jag saknat dina inlägg. Alla skriver just det jag tänker och det är inte så mycket att tillägga, mer än att du också ger mej hopp! För ett år sedan trodde jag inte att jag skulle leva så här länge, men så träffade jag dej! TACK och hoppas att du har en lång tid av härliga upplevelser framför dej! KRAM!

  34. Magdalena Marklund said, on juli 23, 2014 at 22:54

    Glad att saker lättat! Du är så bra.

  35. SaraH said, on juli 24, 2014 at 21:10

    Härligt!! Lev livet >>länge till<<

    Underbart att höra från dig, saknat dina inlägg men förstår du har annat som går före🙂

    Kram SaraH

  36. Lena Sjöström said, on juli 24, 2014 at 23:36

    Käre George!
    Hur har du det? Vi, Roffe o jag, träffade dig i Lund för fyra veckor sedan, du visade din kran! Hur går det med den och hela Dig?!

    Och, hur var Gotlandsveckan? Du lovade att skriva o berätta, jag är nyfiken! Roffe har varit inne på SUS denna vecka igen! Vi tittade efter Dig!?
    Kram på Dig igen! Rolfs Lena!

  37. Emilia said, on juli 24, 2014 at 23:47

    Lev George, lev!
    Brukar kolla mellan jämna mellanrum om du har skrivit något inlägg. Äntligen! Tårögd läser jag din inlägg. Det känns så bra att du struntar i dina metastaser, andas lättare och vill fortsätta leva. Just detta ville jag höra av dig! Njut av livet, njut av din fina familj och sommaren! Hoppas att din fru är på bättringsvägen och kan andas/tala med mindre ansträngningar. Ha en fortsatt trevlig sommar och kämpa vidare!

    Sommarhälsningar
    Emilia

  38. anna said, on juli 27, 2014 at 17:14

    Otroliga man, lev på och lev väl. Du vet vad leva innebär, liksom jag gör. Vi ser på smultronen, barnen, solens nedgång och svalans höga flykt med en extra dimension. För vi vet vad som kunde vara…

  39. Anne-Marie Klevebäck said, on juli 28, 2014 at 18:25

    Åh, vad skönt att höra att du lever och är vid något så när gott mod. Du är en förebild. Vi som inte är sjuka gnäller över minsta lilla krämpa men jag får mig i alla fall en tankeställare. Inte ta allt för givet! Skönt att du har lättare att andas nu och att du blivit av med en massa extra bagage (vätska). Njut nu så gott det går tillsammans med din familj och dina vänner.

  40. Karin said, on juli 28, 2014 at 23:11

    Önskar dig och din familj en skön sommar. Kram

  41. Josef Boberg said, on augusti 11, 2014 at 22:22

    Hur har sommaren varit och är ?

    Har Du tänkt på att det går att det borde gå att ”svälta” bort cancer ?

  42. Lena Ehrling said, on augusti 22, 2014 at 10:53

    Hoppas din och din familjs sommar har varit bra.

  43. Magdalena Marklund said, on augusti 26, 2014 at 23:26

    Antar att du har det svårt. Jag hoppas att jag har fel. Varma, varma tankar i vilket fall till dig och det dina.

  44. Mikaela said, on september 1, 2014 at 20:05

    Undrar så hur det är med dig? Hoppas det inte är alltför kämpigt trots allt…
    Ta hand om dig och familjen.

  45. Maria said, on september 2, 2014 at 14:31

    Jag blir orolig och nervös när du inte skrivit på ett tag. Hoppas att du mår bättre och har fullt upp med att leva.

  46. patrik said, on september 3, 2014 at 08:05

    Allt jag läst om dig, vilken fighter, vilken styrka du visar!!
    Hoppas din vardag funkar för dig och att du mår så gott du bara kan.


Kommentera

