George med Liemannen bakom axeln

The Bionic Man!

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 28, 2014
Jag har idag min dag, min födelsedag!

Utav sjukvården har jag fått fantastiskt många födelsedagspresenter under årens lopp, bland annat har jag kvar livet, ett liv som lyckligt cancersjuk, som levande, jag har fått förmågan att le, att skratta, att älska. Detta är underbara presenter som sjukvården gett mig.

Självklart finns det också tårar och sorg i mitt liv, saknaden av min starka snabba uthålliga kropp, mitt gamla liv kommer jag alltid sakna men det priset har jag betalat för att få fortsätta leva, ett pris som är självklart.

Men nu har jag fått en ny fin present av sjukvården, jag är numera en ”Bionic Man”.

Jag har fått en fin kran inopererad i min mage, jag har ju tidigare tömts var 6:e vecka på ca 16 liter vätska per gång. Det är en väldigt stor påverkan på organismen som är min kropp med så stora förändringar. Så nu kan jag själv tömma buken på vätska oftare och därmed på mindre mängder per gång vilket minskar belastningen på min kropp.

Jag hade verkligen specifika önskemål om kranen, det skulle vara både kran för varmvatten och kallvatten samt att jag skulle kunna koppla på en vattenslang så att jag kan vattna gräsmattan. Tyvärr blev det en enkel ventil istället för kranar. 

Men jag räknar ändå med att jag från och med min födelsedag idag att kunna kalla mig för ”The Bionic Man”!

George

61 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Agneta R said, on maj 28, 2014 at 13:23

    Underbart med din galghumor! Hoppas att din födelsedag blir precis så bra som man kan önska!

  2. Catarina said, on maj 28, 2014 at 13:32

    Grattis! Till födelsedagen, till kranen, till allt utom cancerjäveln, såklart. Du och din humor, alldeles härliga bägge två! Hoppas födelsedagen blir jättebra!🙂

  3. Britt Skoog said, on maj 28, 2014 at 15:46

    Men George, vad är en kran mot en ventil? Blaha blaha skulle jag säga. Med tanke på övrig utrustning som du har, fantastiskt omtänksamt hjärta och en hjärna så full av humor. Så ventilen får du också sätta på ditt positiva konto. Förresten stort grattis på födelsedagen och ha det gott med dina söta flickor. Hälsar Britt Skoog

  4. Mia said, on maj 28, 2014 at 16:44

    Grattis på din dag George ! Önskar dig en bra dag och att solen kommer lysa på dig länge, länge ☀️Mvh Mia i Steninge

  5. Mia S said, on maj 28, 2014 at 16:46

    Stort grattis på födelsedagen, och grattis även till kranen. Hoppas att den kommer att fungera bra och göra ditt liv enklare. Kram!

  6. Laila Falk said, on maj 28, 2014 at 17:33

    Grattis till en sådan fantastisk present. Den kommer att underlätta mycket för dig. Ha en bra födelsedag.

  7. Maria said, on maj 28, 2014 at 18:15

    Hipp hipp hurra på din födelseda’
    Grattis till den perfekta presenten!

  8. Mikaela said, on maj 28, 2014 at 18:42

    Stort grattis till dig!! Hoppas du får en toppendag. Tänk vad utvecklingen går framåt, hoppas på att vi snart hittar botemedlet mot cancer. Den har tagit alltför många liv. Det sägs att endast de starkaste drabbas, så kämpa på George!

  9. Maggan said, on maj 28, 2014 at 18:50

    Du är en fantastisk och sån härlig man. Jag hade gärna velat känna dig…du har så mycket att ge dina medmänniskor. Stort Grattis på din dag…..Hurra. Skönt när sjukvården kan underlätta.

  10. Annette Bagger said, on maj 28, 2014 at 19:09

    Jättegrattis på din dag, du är helt fantastisk som kämpar på, hälsningar från Skinnskatteberg

  11. eva said, on maj 28, 2014 at 19:24

    underbart att höra från dig, och Grattis

  12. Gun Johnson said, on maj 28, 2014 at 19:32

    Stort GRATTIS!…..instämmer med Maggan..” hade gärna,,,,” osv! beundrar din livsglädje och din ödmjukhet inför livet i din svåra situation! Avis på Din styrka! Ha en fin födelsedag , grattishälsningar från Din största beundrarinna!!!sedan TV-programmet 2008-09? All lycka

  13. Karin Nordenborg Sjöberg said, on maj 28, 2014 at 20:01

    Du är fantastikt! Man får perspektiv på livet från dig.

  14. Lena Sjöström said, on maj 28, 2014 at 20:18

    🍀 Grattis George! Önskar Dig Lycka till framöver! Ta väl hand om Er alla tre! Kram från Roffe o Lena

    Skickat från min iPhone

  15. Andy said, on maj 28, 2014 at 20:40

    Which one does it sound like most when you open the valve?

    Maybe like minute 1:00, which is like a bionic whistle fart? I will not comment on the other sound effects…
    Happy Happy Birthday Steve!

  16. Iréne said, on maj 28, 2014 at 21:15

    Bäste George,

    Varmaste gratulationer på din födelsedag! Jag är en hemlig beundrare av dig och din familj. Jag älskar er humor, styrka och fantastiska inställning till livet.

    All lycka till er allihop!

    Iréne

  17. Majsan Archibald said, on maj 28, 2014 at 21:29

    Grattis till dig, pionjären George. Måtte kranen hålla länge!

  18. ingamaj NOGERSUND said, on maj 28, 2014 at 22:23

    GRATTIS O SKÖNT ATT DU SKRVER GRATTIS TLL KRANEN BEUNDRAR ER LIVSLUST MITT I ALLT HA DET GOTT MED DINA TÖSER

  19. Berith said, on maj 28, 2014 at 23:07

    Jätte stort Grattis🙂

  20. Lisbeth said, on maj 28, 2014 at 23:09

    Grattis på din dag
    kram
    Lisbeth

  21. SaraH said, on maj 29, 2014 at 19:40

    Grattis grattis🙂

  22. Åsa Lindberg said, on maj 29, 2014 at 22:03

    Ett stort GRATTIS om än lite i efterskott…

  23. Caroline said, on maj 29, 2014 at 22:18

    En present du är väl värd! Härligt att få en uppdatering från dig, hoppas du hade en fin födelsedag!

    • Ewa Larsson said, on maj 29, 2014 at 22:25

      vad skönt att du fått en shunt. Det gör livet lättare för alla.Kram

  24. Eva said, on maj 30, 2014 at 00:24

    Du är en helt fantastisk människa George🙂 . Du är min hjälte och förebild .❤. Kram

  25. Maddy said, on maj 30, 2014 at 01:44

    Ett försenat grattis George! En kran kan man ha till mycket 🙂 Men den är nog himla bra till det den ska göra! Må gott med de dina ! Kram Madde

  26. Annika said, on maj 30, 2014 at 15:51

    Så fick jag mig dagens humorinsats när jag läste dina rader!
    Tack för skratt, hopp och tårar, du bjuder på allt!
    Och ett stort grattis i efterskott!
    Kram till livet!

  27. Ingrid Björklund said, on maj 30, 2014 at 16:08

    Grattis i efterskott! Kranen lät kul! Vi har ju inte så mycket att skratta åt numera! Själv fyllde jag 75 i förra månaden, men var så dålig av behandlingen att jag nästan inte orkade. Men nu gör jag trots allt 2 månaders uppehåll och då är nästan allt bra,, även om metastaserna växer. Det får vi ta tag i augusti igen! Skönt att du är tillbaka på din blogg!
    Jag sänder dej en stor KRAM!

  28. tiptip said, on maj 30, 2014 at 21:29

    grattis i lite efterskott! Låter som en smart uppfinning med kran på magen. glad att höra av dig på bloggen

  29. Sofia said, on maj 30, 2014 at 21:48

    Underbart att höra att du har fått något som kan förbättra för dig! Grattis i efterskott!

  30. Karin said, on maj 31, 2014 at 17:18

    Stort grattis på födelsedagen. Hoppas din ventil underlättat för dig så du får känna dig bättre . Stor kram

  31. eva Blom said, on maj 31, 2014 at 20:12

    Tack, George. Du är en stor inspiration för mig när jag nu sitter här alldeles urlakad av biverkningar av behandlingen jag fått!

    • georgeschottl said, on juni 2, 2014 at 11:58

      Stå på dig och härda ut!
      Det kan vara jobbigt men bara du reser på dig igen så skall du se hur fruktansvärt stark viljan kan vara.
      Låt det jobbiga styra dig igenom behandlingen, sedan kommer livet igen!
      Kramar till en stark blomma som böjer sig i vinden men som alltid reser sig igen!

  32. Zoyababe said, on juni 1, 2014 at 13:12

    Bättre sent än aldrig så gratis I efterskott till bade dig och din Sara.🙂

  33. Karin said, on juni 1, 2014 at 23:57

    Grattis! Hoppas ventilen kommer att underlätta och lindra din vardag. Du är en otrolig människa. Önskar dig fortsatt styrka att kämpa på.

  34. Elin said, on juni 3, 2014 at 01:23

    Grattis i efterskott till bästaste dig och bästaste Sara!

  35. Malin said, on juni 5, 2014 at 16:45

    Grattishälsningar i efterskott till er båda! Om du bara visste vilken inspiration och glädjekälla du är, din värme, humor och smittande livsglädje är nåt helt makalöst. Kramar, energi och styrka till dig!

  36. Anna said, on juni 5, 2014 at 21:58

    Du underbara människa med din härliga humor – hoppas du fick en riktigt fin födelsedag och att ventilen åtminstone är förgylld! Massa kärlek o god energi till dig och din fina familj!❤

  37. Lisbeth said, on juni 16, 2014 at 18:21

    Lilla bamsebjören = George
    tycker du liknar en krambjörn, som man bara vill krama om
    Hoppas allt är bra med dig och din lilla fina familj
    Kramizar❤
    Lisbeth

  38. Minna said, on juni 20, 2014 at 21:35

    Kramar från Närke! Hoppas allt är bra med dig och din familj!❤

  39. benita said, on juni 26, 2014 at 19:42

    Nu är det snart en månad du skrev. Hoppas allt är bra med” kranarna” :)Härligt att du orkar skoja med din sjukdom som säkert trots allt tär på krafterna. Kram från Finland

  40. Eva said, on juni 30, 2014 at 18:56

    Undrar hur du mår💕

  41. Maria said, on juli 3, 2014 at 11:48

    Du har en fantastisk livssyn och humor i allt det svåra du går igenom, men nu undrar jag hur du mår..?

  42. Ulrika said, on juli 3, 2014 at 20:25

    Jag undrar också hur du mår? Saknar dina inlägg🌻

  43. Karin said, on juli 4, 2014 at 05:17

    Önskar dig och din familj en fin sommar. Hoppas kranen underlättat för dig. Stor kram från Karin

  44. Kinna said, on juli 4, 2014 at 10:10

    George, hur är det med dig ? Någon som vet ?

  45. Maddy said, on juli 4, 2014 at 11:19

    Undrar hur det är med dig? Blir orolig när det är så tyst ifrån dig ….. Någon som vet ?

  46. Karin said, on juli 4, 2014 at 23:19

    Är inne här varje dag och hoppas att du kunnat skriva något. Blir orolig över att du mår dåligt men förstår om du lägger din energi på din familj, den är allra viktigast❤ Kramar

  47. m said, on juli 9, 2014 at 17:24

    Vår vän Gerorge, vi saknar dig!

  48. ingamaj NOGERSUND said, on juli 10, 2014 at 08:03

    HEJ I SOMMARVÄRMEN UNDRAR HUR DU MÅR BLIR OROLIG NÄR DET GÅR SÅ LÅNGT MELLAN INLÄGGEN SOMMARKRAMIZZAR!!! TILL ER

  49. Pia Hanserkers said, on juli 10, 2014 at 15:53

    Hej George! Tänker på dig. Kan inte vara lätt i äckelvärmen. Jag som inte ens har någon kran på magen är helt slut. Yr som en höna! Dricker och sitter ute i skuggan. ….. Sköt om dig! // Pia.

  50. isabeltrank said, on juli 10, 2014 at 23:04

    Hej George! Vi såg dig i ”Himlen kan vänta”. Vilken kämpe du är! Skickar många styrkekramar och önskar dig en skön sommar.

  51. Anne-Marie Klevebäck said, on juli 12, 2014 at 22:03

    Hej George saknar dina inlägg och undrar hur du mår. Önskar dig och familjen en bra sommar.

  52. benita said, on juli 13, 2014 at 15:03

    Oj, vad länge sen sist. Man undrar nog hur allt står till. Har läst bloggen så länge och går ofta in här. Blir bara ledsen. George hur står det till? Skulle vara skönt att läsa några rader. Konstigt om ingen av dem som kommenterar här känner George och kan skriva ett par rader och stilla vår oro om du själv inte orkar skriva just nu. Hoppas allt gott iaf. Kram från en trogen läsare av din blogg.

    • Eva said, on juli 14, 2014 at 17:45

      Håller med dig😔vill också veta💕

  53. Pia Carlsson said, on juli 14, 2014 at 09:10

    Hoppas allt är bra. Och att ni har en bra sommar. Kram

  54. Lova said, on juli 14, 2014 at 15:03

    Bloggen har varit min styrka under lång tid. Önskar ett inlägg från George eller någon i hans familj. Bloggen har ju öppnats av George där han talat till oss och därför vill vi självklart inte bara bli lämnade i ovisshet. Kärlek och styrka!

    • Burgo said, on juli 15, 2014 at 23:35

      Ja vi får förmoda att George ledsamt nog är dålig och svag, och konstatera att den har sajten har mycket tålmodiga följare.

  55. benita said, on juli 16, 2014 at 19:25

    Säkert är det så. att George inte orkar skriva. men alla som startar en blogg borde ha någon som kan fortsätta när man inte själv orkar. Man blir ledsen när man länge följt en blogg och nästan tycker börjat känna människan. Så man blir ju ledsen när det plötsligt slutar komma något inlägg. Det känns som om någon man haft som vän plötsligt försvinner utan att säga något. Vi skall hoppas att George har annat för sej och att inte krafterna räcker för bloggen just nu, men hoppas han läser hur mycket vi saknar honom.

    • Sissi said, on juli 17, 2014 at 15:16

      Men – det är väl inte VI som är ledsna eller som ska ”kräva” en fortsättning. Naturligtvis är det väldigt oroande att inte höra något från George, men han har säkert nog med sitt och Sara också. Hoppas bara att allt är så väl det kan vara med dig George, Sara och lilltösen. Varma kramar Sissi

      • benita said, on juli 17, 2014 at 17:16

        Klart man blir ledsen om det verkligen är så att George är så dålig att han inte orkar skriva.:(Inte kräver man väl heller fortsättning utan vill bara veta hur det står till. Man tänker ju på George och hans familj varje gång man går in här.


Kommentera

