George med Liemannen bakom axeln

Saras födelsedag idag

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 3, 2014

Hej på Er alla!

Jag har saknat  Er alla och är arg på mig själv att jag är så trött nuförtiden, orken är på något sätt utsugen.
Vissa dagar är orken där på sin ordinarie plats, men oftast är jag trött av medicinering och smärtor.
Men trots detta är jag ändå som vanligt lycklig, glad över min älskade familj och underbara fru och underbara dotter Freya.

Idag har till och med min sångröst varit igång, klockan 05,05 började saras väckarklocka gå igång och då blev den en spontansång för min del där jag sjöng ” Ja må hon leva…samt ett Skånskt trefaldigt Hurra” liggande i sängen helt utan mina morgonmediciner….kraxandet var ytterst vackert tyckte min älskade fru!
Som sagt, Sara fyller år idag och jag har planerat att sova på dagen så att jag kan hålla mig någorlunda vaken i kväll!
Se vad jag gör för min fru (ironi)

Vi har beställt hem Tapas idag som lyxmiddag och Sara kommer hem med små ytterst tunna tårtbitar, allt sorts annan födelsedagsfirande blir senare i veckan eftersom Sara arbetat hela helgen med långa pass med tidiga mornar och sena kvällar.
Så familj och vänner blir antagligen nästa helg.
Sara måste ju vara pigg på jobbet även imorgon Söndag.

Freya bara växer (även jag växer/krymper) hela tiden så att det blir en liten söt bild på Freya idag.
Jag töms ungefär var 6:e vecka, nu senaste tömningen var på 16 liter vätska från buken.
Så jag går från spänd smärtsam mage till tömd smärtsam mage men sedan får jag 3-4 veckor då jag inte har magsmärtor, när det är sådär precis lagom vätska som inte stör organ och tarmar.

Ja, jag vet att tröttheten är en signal att kroppen har för mycket mediciner och att jag bränner ljuset i båda ändarna, men kom ihåg att jag är lycklig, en stolt pappa, en kärleksfull pappa ich en förälskad Make.
Livet är underbart trots hinder, mina hinder kanske är lite större än andras men lyckan kan ej stoppas, livet segrar alltid!

George

Älskade Freya med Kanin och specialvovven

Älskade Freya med Kanin och specialvovven

40 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on maj 3, 2014 at 13:01

    Men så underbart att höra ifrån dej – tack för det!!! ❤
    Har varit så orolig, härligt att höra att du har ditt humör och positiva grundsyn kvar. Önskar dej o familjen en lyckad kväll och allt gott som finns!

  2. benita said, on maj 3, 2014 at 13:10

    Nämen va glad jag blev.Härligt att läsa din positiva text igen, trots att du har det svårt. Du är nog en speciell människa. Vilken härlig söt unge ni har också. Man kan förstå att du kämpar. Ha en fin födelsedag med dina kära..kram

  3. irene.orrenskog@hotmail.com said, on maj 3, 2014 at 13:43

    Så roligt att höra från dig igen! Synd att du inte orkar skriva lika ofta som tidigare, men jag förstår ju varför.
    Jag har skrivit det förut men gör det igen. Du är fantastisk. Irene ☺😊🎆🎇🍰☕🍸

  4. Anette Hellström said, on maj 3, 2014 at 16:06

    ❤ till er alla!

  5. Anneli Berglund said, on maj 3, 2014 at 16:21

    Önskar hela familjen en härlig födelsedag.

  6. L.a said, on maj 3, 2014 at 16:22

    Hjärtliga hälsningar till er alla.

  7. Ulrika said, on maj 3, 2014 at 17:23

    Tjoho! Livet är fantastiskt. Njut av din älskade frus födelsedag😘❤️

  8. Annis said, on maj 3, 2014 at 19:13

    Underbart att höra från dig George, njut så mycket du bara har ork till av de lyckliga tillfällen med din familj. Kram

  9. Petra said, on maj 3, 2014 at 19:31

    Säger som de andra , härligt att höra lite från dig. Förstår det tar på krafterna på dig och dom krafter du har får du lägga på din underbara familj, och gud vilken söt tös du har 🙂 . Men som sagt härligt att se ett inlägg från dig. Sköt om dig och din familj . Kram

  10. Maria said, on maj 3, 2014 at 20:44

    Vad härligt med födelsedagsfirande! George du har en otroligt fantastisk inställning till livet och du har verkligen förmågan att leva ”här och nu”. Tack för den fina bilden på Freya och för att du övervann tröttheten för att dela med dig till dina läsare. Sköt om dig!

  11. Pernilla said, on maj 3, 2014 at 22:23

    Du står för tro, hopp och kärlek!!!

  12. SaraH said, on maj 3, 2014 at 23:04

    Yihaa, härligt att få läsa dina skrivna ord igen. Du är helt fantastisk! Min största förebild. Du och ditt sätt att förmedla din levnadsglädje och kämpaglöd. ..finns inte ord som beskriver det jag vill ha sagt 🙂

    Tack!!!

    //SaraH

  13. Miz said, on maj 4, 2014 at 08:18

    Du kan inte ana hur glad jag blir av att få läsa några rader från dig! Du är helt fantastisk! Med allt det du går igenom och din kropp får utstå är det helt ofattbart och underbart hur mycket positiv energi, lycka och kärlek som du utstrålar – inte undra på att cancern inte har en chans! Tack George för att du delar med dig och gör livet soligare även för oss! Många kramar och stort grattis till Sara (och en extra kram till din magiskt söta lilla Freya) Miz 💕

  14. Gunilla said, on maj 4, 2014 at 11:20

    Underbara George, tänk vad kärlek och vilja kan åstadkomma 🙂 Du är fantastisk och vilken söt dotter och fin, stark fru du har
    Styrkekramar

  15. Louise said, on maj 4, 2014 at 12:13

    Härligt med ett inlägg efter så lång tid. Din trötthet har ju ett särskilt ursprung, så det blir väl ännu tuffare när den gängse vårtröttheten också slår till …
    Freya är helt bedårande … Kram

  16. Tess said, on maj 4, 2014 at 12:36

    Ett stort ❤ till dig och din familj!

  17. Maddy said, on maj 4, 2014 at 13:15

    Skönt att höra av dig! Förstår att du prioriterar familjen. Konstaterar att du verkligen gift dig med rätt kvinna! (Och hon med rätt karl!) Och Freja är bedårande söt! Lik dig skulle jag vilja säga. Njut av de dina o bråka med tangenterna när du har ork o lust. Var rädd om dig!

  18. Sara said, on maj 4, 2014 at 19:14

    Så kul att höra av dig igen! Lite försenade GRATTIS till Sara och stor puss till hela familjen och den lilla skönhet ( bra jobbat).

  19. Mia S said, on maj 4, 2014 at 20:34

    Vilket vackert inlägg. Och så vacker din dotter är, livfulla ögon och en god blick!

  20. Anne-Marie Klevebäck said, on maj 4, 2014 at 21:22

    Vilken härlig syn du har på livet! Ja det är klart att du är lycklig med en sådan fru och denna lilla näpna Freya,
    Kram

  21. Caroline said, on maj 4, 2014 at 22:10

    Underbart att få en uppdatering, o F är ju något av det sötaste lilla jag sett!

  22. Karin said, on maj 5, 2014 at 10:36

    Du är otrolig med din vilja George. Hoppas ni får en riktigt fin födelsedag!

  23. Karin said, on maj 5, 2014 at 11:10

    Härligt att läsa på din blogg igen, blev lite orolig där ett tag. Massor med kramar och styrka genom cyberspace

  24. Gina said, on maj 5, 2014 at 13:05

    Så härligt att höra ifrån dig. Hoppas hela familjen får en fin födelsedag.

  25. githmaddeGith Ewertzh said, on maj 5, 2014 at 19:28

    Så skönt att höra ifrån dig. Vilket underbart härligt foto på goaste tösen. Sänder en varm majkram till dig och hela din fina familj…var rädda om varandra.

  26. Ingrid Benjaminssin said, on maj 5, 2014 at 19:31

    Vilken underbar liten dotter och du är säkert en underbar Pappa!

  27. Annika said, on maj 5, 2014 at 21:53

    Måtte din gudomligt söta dotter få behålla sin underbara pappa länge till! Supersöta silver Sara, (ja, är det någon som förtjänar denna titel så är det du), hoppas din dag firas flera gånger!
    Kram på er!

  28. Ewa said, on maj 5, 2014 at 22:34

    Grattis Sara!

    Och stor kram till övriga i familjen.

  29. Magdalena Marklund said, on maj 5, 2014 at 22:52

    Så lik hon är dig din vackra dotter! Du är stor på många sätt! 🙂 Klok som få dessutom. Kram på dig och hang out there!

  30. Lena Moberg said, on maj 6, 2014 at 09:08

    Vilken liten sötnos! Grattis till Freya …🌹Önskar att du kunde få må bättre
    Kram till dej !

  31. Louise said, on maj 6, 2014 at 18:43

    Härligt George att läsa en uppdatering av läget! All beundran till dig för din positiva grundsyn! Vilken söt tös Freya är!:) kram till dig

  32. tiptip said, on maj 6, 2014 at 21:42

    härligt att du kraxande fram en sång till fru Sara. Underbar bild och fin text.

  33. Mikaela said, on maj 6, 2014 at 21:54

    Hoppas ni hade en bra födelsedag! Vilken otroligt söt tjej ni har! Mina tankar går till eran familj och framförallt till dig så som du kämpar, kram

  34. Märta said, on maj 6, 2014 at 22:11

    Fint att du orkade skriva om dig och familjen. Den tösens blick kan väl ingen motstå? Haha, kan tänka mig att hon lindar sin pappa hur lätt som helst runt lillfingret!

  35. Birgitta Carström said, on maj 7, 2014 at 20:44

    Önskar tappra Sara en fin födelsedag, vilken underbart söt liten flicka ni har, men du är nog den mest fantastiska människa jag hört talas om, så positiv trots alla motgångar, hoppas du får vara med länge ännu, stor kram till hela familjen.

  36. carola said, on maj 8, 2014 at 09:18

    Men så söt Freja är! Många Grattis till din fru Sara.Ni är så kärleksfulla mot varandra,hoppas det ordnar sig med din sjukdom för dig enastående vilken ork du har.

  37. Liza Petkovic said, on maj 8, 2014 at 22:19

    Vilken ljuvlig dotter, så underbart söt! Tack för dina rader, hoppas ni hade ett fint kalasande för din fru.
    Må så gott, önskar det bästa för dig&familjen. Kram på dig! Liza

  38. anna said, on maj 9, 2014 at 17:50

    Så ska man ta livets prövningar. Kärlek och glädje- trots allt:)

  39. Karin said, on maj 12, 2014 at 23:12

    Åh så fin hon är din lilla dotter.

  40. Ewa said, on maj 14, 2014 at 21:22

    Jag saknar dig försökt ringa men förstår att du inte orkar. Glad att du skriver här du tappre kämpe som för en strid med den svarte riddaren hela tiden.Men här ska den vita vinna och göra slut på den svarte riddaren. Skickar mer kämpaglöd till dig. Förstår att du inte orkar komma till mötet den 19 men vad roligt om ni kommit hela fam. Skulle vara så roligt att se lilla yrvädret igen. Kramar till er alla.


Kommentera

