George med Liemannen bakom axeln

Gåva och tömning…….

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 8, 2014

Ja, vi börjar väl med det roliga.

Jag har ett fullstort fotbollspel (fussballspiel) så som man ser ibland på TV som exempelvis på serien Vänner.
Fotbollsspelet är i ljust trä, laminat, utan skador och har absolut perfekt plan spelyta så att den lilla fotbollen rullar rätt.

Jag vill gärna skänka detta spel till något väntrum eller entréhall på något sjukhus eller vårdhem.
Så om det finns någon där ute som känner någon som kan placera spelet där det kan vara till nytta att kanske lindra oro och stress när man väntar på besked så bara maila mig på george.schottl@gmail.com eller skriv ett inlägg här på bloggen.
Jag vill INTE att det hamnar hos en privatperson utan det skall helst hamna någonstans där det kan vara till nytta för många….
I och med att min kropp har bestämt sig för att överlasta mitt smärtcenter i hjärnan kan jag inte längre spela på spelet längre och då är det bättre att det hamnar någonstans där det fyller någon sorts funktion.
Det skänks bort gratis och med tanke att jag inte klarar av att bära, lyfta eller släpa så vill jag att den som får spelet hämtar det också.

Ja, i övrigt så beter sig min kropp lite konstigt, jag har massor med smärta i kroppen, magsmärtorna har också ökat markant där lever och tunntarm sitter på höger sida.
Antagligen är orsaken det höga trycket av vätska som finns i buken, nu så skall jag in nästa vecka på ultraljudsundersökning för att man eventuellt skall våga tömma buken på vätskan med nål, men man måste med absolut säkerhet INTE sticka genom en tumör för det ger risken att det blir som att sticka i ett getingbo eftersom Mesoteliomet blir förbannat aktivt när det sticks eller skärs i dessa typer av tumörer.

Denna julen har jag mest varit sängliggande, på Julafton klarade jag av att äta en tredjedel av första jultallriken, därefter var det magsmärtorna som annonserade att jag borde vara sängliggande under resten av middagen och vid julklappsutdelningen…..booooring!

Jag ser verkligen fram emot att få magen tömd på vätska, jag ser för djävlig ut med en liten folkavagn hängande fram på magen.

Ja, jag känner en annan mesoteliompatient i området som har samma problem med vätska i magen, han har fått en ventil inopererad i magen så att han kan tömma vätskan själv när det blir för mycket.

Ja, livet rullar på som vanligt men med lite mer problem för tillfället men annars är livet gott att leva med en underbar familj!
Här kommer en bild på modellen som bortskänkes, mitt bord är pyttelite ljusare i färgen annars är det exakt som mitt.

George

Fotbollsspel

Fotbollsspel

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ulrika said, on januari 8, 2014 at 20:54

    Underbart att få läsa ett inlägg från dig! God Fortsättning ! Kramar från Tjörn

  2. Ingrid Björklund said, on januari 8, 2014 at 22:05

    God fortsättning på det nya året! Roligt att höra av dej, jag har saknat dej! Har snart varit fri från behandlingar i två månader, så jag fick verkligen njuta av helgerna. Glömde bort att vara sjuk!
    Men vecka 7 är det dags för fortsatt behandling. Hoppas att det löser sej för dej nu, så att ni får ha det bra ett tag.
    Önskar allt gott för dej och din familj! KRAM!

  3. tiptip said, on januari 8, 2014 at 22:17

    Ett sånt underbart fotbollsspel finns på cafe de la sport i södra france också. I en liten by uppe i bergen.
    Härligt att läsa ett inlägg från dig men inte kul med vätskan. Hoppas det funkar bra att tömma bort det.

  4. Gunilla said, on januari 9, 2014 at 06:48

    Fin fotbollsspel, finns ett på barnrehabiliteringen i södra stockholm och det används flitigt av ungarna så bra tanke att skänka det till ngn mottagning. Hoppas du kan få hjälp med vätskan snabbt så du kan slippa en del av värken och kan få njuta en mer av en kommande vår med familjen.

  5. Stora H said, on januari 9, 2014 at 10:05

    Kolla om BUS (Barn och Ungdomsjukhuset i Lund) är intresserade av ditt fussballspel. Där är det många barn som behöver vara glada en stund…
    Med hopp om lindring, H

  6. ingamaj NOGERSUND said, on januari 9, 2014 at 13:36

    HÄRLIGT ATT SE ETT LIVSTECKEN FRÅN ER
    HOPPAS ATT DU FÅR HJÄLP MED VÄTSKAN
    GOD FORTSÄTTNING INGAMAJ NOGERSUND

  7. Karin said, on januari 9, 2014 at 19:41

    Jag hoppas att du snart får må bättre igen och att 2014 blir ett bra år för dig och din familj. // Karin

  8. Monica Nordström said, on januari 11, 2014 at 13:34

    Du vet nog själv bäst var spelet skall hamna.


Kommentera

