George med Liemannen bakom axeln

Besked!

Posted in survivaL by georgeschottl on december 17, 2013

Ja, det har tagit tid att få besked, men det otroliga är att vi på mötet hade andra saker att prata om så vi GLÖMDE prata om röntgenresultatet!
Då kan ni tänka er att det vi pratade som andra ämnen var också ganska viktigt, Dr Griph och jag hade en utförlig dialog om att jag eventuellt skulle pröva att ingå i en studie men frågan var gällande exklusionskriterierna…..
Vi vet inte om jag kan få vara med i studien, min inställning är nog lite annorlunda än vad de flesta medicinforskande företagen tror, jag är inte med för att rädda mitt eget liv, jag är med trots att jag VET att det kan vara jobbigt, smärtsamt och ofruktsamt att vara med i en klinisk studie, men i det långa loppet har jag gjort något för mina medpatienter, jag har get min egen levande kropp till forskningen så att andra patienter kan få ta del av nyttan.
Därför anser jag att det är självklart att ställa upp, på något sätt ser jag det inte som en rättighet, jag ser det som en skyldighet!
Om det sedan skulle visa sig att jag faktiskt för den verksamma medicinen och inte placebo OCH att det mot all förmodan fungerar så har även jag fått något personligt och bra utifrån denna kliniska studie…

Men åter till beskedet, idag tisdag tog jag emot röntgenresultatet och det är att tillväxten är klart minimal!, Det växer återigen ytterst långsamt!
För att använda ett annat ord för att beskriva denna situation använder jag därför : TJJJOOOHOOOOOO!!!!!

 

I denna lyckans regniga dag!
Jag har fått ett fruktansvärt mail, ett mail från någon individ som ville markera hur glädjande och ekonomiskt förtjänstfullt det kan vara att sälja sin njure!!!
Hur i ändaste in i helvete kan man skicka ut ett brev liksom en villa-mäklare: har du en njure att sälja, kom till oss, vi ger dig bästa pris för din njure!!
Jag som själv sitter i sitsen att bara ha en endaste njure kvar tack vare cancern och att den andra kvarvarande njuren visar tecken att inte vilja vara med sådär länge till!
Bara de senaste månaderna har jag haft två tecken på akut njursvikt, går njuren åt skogen går det ganska snabbt sedan så det gäller att ha allt planerat inför en sådan dag/situation.
Men mailet…..som innehavare av en cancersjuk kropp och njure som är på väg att ge upp så blir jag ändå totalt äcklad av mailet som vill köpa friska personers njurar….

Men jag är glad, mina värden är ok, mina röntgenbilder är ok, Freya är helt otroligt ljuvlig så livet leker!

George

35 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mia said, on december 17, 2013 at 15:12

    Härligt, George! Krama om familjen!!!

  2. Barbro said, on december 17, 2013 at 17:59

    DU fantastiska människa!!!
    Önskar Dig och familjen en riktig GOD JUL!!!

  3. Emma Grahed said, on december 17, 2013 at 18:00

    Underbart!!

  4. under tiden lever jag said, on december 17, 2013 at 18:02

    Att leka ger liv! Fortsätt med det! Jag kör oxå studier och projekt. Underbart!
    Utan våra döttrar… Vill inte tänka tanken. Kramar till dig!

  5. tina said, on december 17, 2013 at 18:13

    Så skönt att det fortfarande är bra….däremot trodde jag inte det var lagligt att be någon sälja sin njure, så sjukt…ha en härlig jul

  6. Caroline said, on december 17, 2013 at 20:31

    Underbart att läsa att cancern verkar trött! O du är ju nästan orimlig i din inställning till att gärna vara labråtta med tanke på dina plågor. Fantastiskt att du orkar måna om kommande patienter o deras bättringsmöjligheter. Tar ödmjukast av mig hatten o bockar tills jag slår pannan i marken. Om världen hade fler individer som tänkte som du vore det en långt bättre värld att leva i.
    God jul på dig och lilla familjen!

  7. Eva said, on december 17, 2013 at 21:02

    tjohoo va glad jag blir

  8. Lettan said, on december 17, 2013 at 21:05

    Vad härligt att höra, lycka till!

  9. ann svensson said, on december 17, 2013 at 21:40

    Underbart att resultatet var bra hoppas du och din familj får en riktigt God Jul .

  10. m said, on december 17, 2013 at 21:49

    Du är bäst!!! Vilken julklapp!! Ta väl hand om varandra i jul och njut av dottern!!!

  11. Annika said, on december 17, 2013 at 22:07

    Gudars va skönt att höra, jag blir så glad för din och de dinas skull!
    Själv skulle jag behöva en ny hjärna om det ginge att få en transplantation : )

    Riktigt God Jul kära ni!

  12. Anna said, on december 17, 2013 at 23:16

    Heja❤

  13. ulla said, on december 17, 2013 at 23:52

    Kan bara säga GRATTIS till beskedet och önskar er en fin Jul…

  14. Anette said, on december 18, 2013 at 08:49

    Härligt besked!!!

  15. Ann-Chatrine Larsson said, on december 18, 2013 at 10:44

    Härligt besked❤
    Kram och God Jul och Gott Nytt År önskar jag dig och dina nära kära.
    Anki

  16. Ingrid Björklund said, on december 18, 2013 at 11:06

    Underbara George!
    Du tänker ungefär som jag. Jag vill också hjälpa andra, som lider av samma sjukdom som jag..Så har man ju inte kämpat förgäves.
    Det du skriver om njurtranspl.. påminner mej om serien, som gick i TV. Minns inte riktigt vad den hette, men jag brukade kalla henne Miss C!
    Hennes bror skulle ju skänka en njure för att visa humanitet. Det var ganska kul och egoistiskt,
    Har just nu problem med en vän, som fått samma form av c. som jag och jag lider med honom och vill inte att han ska gå igenom detsamma, som jag gjort.
    Önskar att man kunde göra något. Det är där forskningen kommer in och jag vill gärna ställa upp. Har sagt till läkaren, men är nog för gammal.
    Grattis till att du förhoppningsvis får mer tid för din familj!

    Jag önskar er en
    GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR!
    KRAM!

  17. Tareq said, on december 18, 2013 at 13:46

    Du är en fantastisk person och det är härligt att läsa dina inlägg. Du verkligen ger liv och hopp till dina medmänniskor…….
    Sedan cirka två månader sedan har min mor fått prognosen malilgnt mesoteliom. Under denna tid har jag läst så mycket det går om denna hemska sjukdom och även om litteraturen ger en ganska dyster bild så vill man ändå inte släppa hoppet. Med dina belysta inlägg ger du mycket hopp i ett läge där det behövs som mest. Du är en mycket modig person, fortsätt med det! Jag önskar dig all lycka!

    PS. Min mor har fått sin första dos Alimta+Cisplatin, hon mår rent av ett helvete……..skulle vara bra att veta hur länge det håller i sig, nästa dos om 2veckor…..

    GOD JUL o GOTT NYTT ÅR.

  18. Helena said, on december 18, 2013 at 20:47

    Så härligt att höra! En underbar jul önskar jag dig och din familj!

  19. Gunilla Nilsson said, on december 18, 2013 at 21:06

    Härligt underbart fantastiskt du har gett sjukdommen en käftsmäll igen🙂 hoppas nu ni får en underbar jul
    Kram
    Gunilla

  20. Anette Hellström said, on december 18, 2013 at 21:16

    ❤ God Jul❤

  21. Birgitta said, on december 18, 2013 at 23:16

    Önskar dig och din familj en God Jul o Gott nytt år och hoppas att sjukdomen fortsätter att ligga lågt.

  22. Maria said, on december 19, 2013 at 07:40

    Härligt George! Fortsätt med det du är så bra på, att leva livet. Önskar dig och din fina familj en god jul!

  23. Maggan said, on december 19, 2013 at 10:31

    Härligt George, du är en sann överlevare och en förebild för många som kämpar. God Jul till dig och din fina familj.

  24. Anne-Marie Klevebäck said, on december 19, 2013 at 22:17

    Grattis i massor till dig (och familjen), du envisa kämpe. Det var en fin julklapp. Ang. mailet om att köpa en njure – så cyniskt och vedervärdigt att ens skicka något sånt.
    Önskar dig en riktigt GOD JUL!

  25. Karin said, on december 21, 2013 at 11:29

    Önskar dig och din familj en God Jul med en stor varm julkram./Karin

  26. Märta said, on december 21, 2013 at 20:42

    Jag önskar dig och dina kära en fridfull jul!

  27. Karin said, on december 22, 2013 at 01:55

    Grattis till det positiva beskedet. Önskar dig och din familj en riktigt god jul!

  28. Annika said, on december 22, 2013 at 14:57

    Du underbara kämpe. Önskar dig och familjen en riktigt GOD JUL. Många kramar

  29. Emilia said, on december 22, 2013 at 21:43

    Grattis till det positiva beskedet!!!!
    Önskar Er God Jul!

  30. Ewa Larsson said, on december 23, 2013 at 17:24

    Det är bra både för den som är med i studien och för andra. Du blir superkollad oavsett placebo eller inte. Jag skulle vara glad om en i min när het fick vara med i en studie och kanske få stopp på den eländiga sjukdomen el. också inte beroende på vad vi får.
    Glad att dina svar var så bra och hoppas nu att de där elaka cellerna sköter sig och ägnar sig åt att sova och inget annat. Skönt att det går så bra för dig. du såg så pigg ut när vi möttes sist bäst av alla gånger vi mötts.
    Önskar hela fam. en riktigt god jul och vovven/vovvarna. Vi hörs. Kram till er alla.

  31. Helene Öhman said, on december 27, 2013 at 17:36

    Jag blir SÅ glad för din skull!
    Och nu när det verkar som om du har läget under kontroll har jag två väldigt världsliga frågor;
    1. Du gjorde succé i vår personalgrupp och nu skulle vi vilja att fler av våra församlingsmedlemmar får del av ditt underbara föredrag. Kan du tänka dig att vara med på en församlingsafton på Värbygården, t ex i september? Det brukar komma mellan 30 och 100 personer. De flesta är snälla och goa damer i 70-80-årsåldern.
    2. Något ännu mer världsligt. Det verkar som om jag har kört sönder växellådan på min Land Rover. Det är helt säkert mitt fel för jag kan vara ganska häftig. Ronny är förtvivlad och letar febrilt efter en begagnad låda. Jag ÄLSKAR min Land Rover och vill ogärna separera från den. Har du någon kontakt i branschen ?.Det råkar vara en automat vilket förstås komplicerar läget..
    Och så önskar jag dig, Sara och Freja allt gott inför 2014.
    Helene, prästen

    • georgeschottl said, on december 28, 2013 at 13:45

      Jag har svaren åt er, alla svaren !
      Ja till föredrag och Stort ja till växellåda!, killen är redan förberedd att fixa växellåda utan att plånboken hostar blod!

  32. Miz said, on december 28, 2013 at 18:50

    Underbart och ingen jag unnar det mer!!! Du och din familj är helt fantastiska – hoppas att ni haft en magisk jul! Håller tummarna att du får vara med i studien och att den gör under – jag kommer sitta på första parkett under ert rullstolsrace på ålderdomshemmet🙂 Många varma kramar från Miz ( på en vit alptopp i Norge)

    • georgeschottl said, on december 28, 2013 at 20:35

      Åhhh vad jag saknar bergsvandring! Alperna i Österrike har underbara leder som börjar i tät skog och sedan när man vandrat förbi trädgränsen är det stora gröna sluttningar. Sedan kommer den jobbiga biten med att vandra/klättra upp till toppen! Så skönt och segerberusande det är när man når den absoluta toppen….. Ack, detta saknar jag, detta har cancern stulit från mig! Men jag klättrar i mitt sinne på glädjens berg ändå!

      Skickat från min iPhone

  33. Zoyababe said, on december 31, 2013 at 17:50

    Hoppas ni hade en magisk jul och nu önskar jag er alla tre ett underbart got nytt år!


Kommentera

