George med Liemannen bakom axeln

Klarade mer än fantasin

Posted in survivaL by georgeschottl on september 21, 2013

Igår var jag på bröllop!
Ja, ni läste rätt!

Jag har varit utanför huset på en aktivitet jag ALDRIG trodde min kropp skulle klara av!
WOW vad kul det var!
WOW vad ont det gjorde!

Väldigt goda vänner till oss, Martina och Anders skulle efter ett decennium ihop och två underbara barn som resultat gifta sig!
Sara var tärna och jag har i mitt stilla sinne varit HELT inställd på att inte klara av att närvara!
Jag tackade ja till att åka till åtminstone vigseln och sedan eventuellt köras hem av någon av alla de som erbjudit sig att köra mig till alla möjliga destinationer!

Men jag lyckades ta mig till vigseln (vilken var fantastisk och jättefin) men jag lyckades till allas överraskning stanna kvar på både förrätt och dessert samt att till min lycka höra både roliga och bra tal som sig bör på ett bra bröllop!

Men efter den tiden så kände jag att jag började få så pass många smärthugg att bordet började rycka till vid varje hugg, min bordsdam stelnade till vid varje hugg eftersom hon satt så pass nära mig!

Men till slut så kände jag att när smärtan inte längre gick att ignorera så var det dags att tacka för mig och köra hem!
Så det var bara att tacka för mig och lämna min kära fru och vänner på plats väntandes på fler tal och en god Dumlepannacotta!
Sara hjälpte till med att röja upp och städa bröllopslokalen (Smedjan i Staffanstorp)  tillsammans med alla vilket jag är jättestolt över!
Lilltösen, min älskade Freya var hos mormor över natten så då kom det obligatoriska bilder på henne nu på morgonen!

Här kommer min favvobild på tösen.
George

Freya i pink peruk!

Freya i pink peruk!

26 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lili said, on september 21, 2013 at 20:58

    Grattis! Vad fint och underbart att du orkade. Jag är till HUNDRA procent övertygad att dessa ‘små’ upplevelser förlänger livet. Lycka förlänger livet. Det är ju därför så viktigt att ta tillvara på dem, och på den, när de, den, kommer ens väg. och…alltså…er dotter…vilken människa! så full av bus, vishet, och liv. det där har ni gjort bra, mitt i allt det svåra. en sån inspiration ni är, alla tre :))

  2. Märta said, on september 21, 2013 at 21:36

    Hon är lik dig, lilla Freya.
    Vad kul för dig att du orkade vara med ett tag på bröllopet. Hoppas att du får fler sådana dagar snart, dagar som innehåller lite extra krafter.

  3. Mia S said, on september 21, 2013 at 21:47

    Meeen så stor hon har blivit!

  4. Anne-Marie Klevebäck said, on september 21, 2013 at 22:14

    Vilken härlig tös – hon är lik dig George (glimten i ögat). Du har ju verkligen något att kämpa för – OCH gör det också. Önskar dig all lycka, mindre smärta och mycket kärlek. Härligt att du orkade delta på bröllopet.

  5. biggis said, on september 21, 2013 at 22:25

    Vilken jättesöt liten dotter du har!!!
    Härligt att du kunde vara med på bröllopet – et där med dumlepanacotta låter väldigt gott🙂

  6. ulla andersson said, on september 21, 2013 at 22:28

    Vilken liten ”kalaspingla” ni har….underbart söt…förstår att du är stolt. Glad för din skull att du orkade med en stund på bröllopet..har sagt det förut och säger det igen; Du är otrolig….Hösthälsningar från Sthlm

  7. Mia said, on september 21, 2013 at 23:46

    Underbart, George!
    Och vilken härlig tös ni har!!!

  8. Annika Leo said, on september 22, 2013 at 08:50

    Vilken fotomodell!!! Har mormor och morfar skaffat ny vovve? Är ju själve … att du ska behöva ha så ont. Men du har nog förmågan att vara nöjd med bröllopsfesten ändå. Även om du missade Dumlepannacottan ;.)

  9. Ewa Larsson said, on september 22, 2013 at 08:51

    Så söt och så stor.Vad jag gläds med dig och Sara att du fick komma ut ett tag och bara ha lite roligt. Det betyder att du mår lite bättre.

  10. Ninni said, on september 22, 2013 at 10:22

    Vad roligt att du kunde vara med på bröllopet! Det måste kännas som en seger bara det.🙂
    Vad söt Freja är och vilken otroligt bra anledning för att kämpa vidare.
    Kram på dig kämpe!

  11. Douglas Lindström said, on september 22, 2013 at 12:52

    Underbart!

    Och underbar!

    Kram G’mannen

  12. Gunilla Nilsson said, on september 22, 2013 at 18:19

    Oh vad roligt, bröllopp och du höll tal🙂 wow och vilken liten prinsessa du har, fantastiskt söt

  13. tiptip said, on september 22, 2013 at 20:35

    vilken söt tjej den där lilla bebin blivit. och kul att du varit på kul kalas.

  14. Minna.Makkonen said, on september 22, 2013 at 22:52

    Det är helt uppenbart vem som är pappa till den unga damen! Ingen idé att du försöker skylla på brevbäraren. Fantastiskt roligt att du kunde övervara i stort sett hela bröllopet. Ingen förlust att slippa städa, skulle jag säga!

    M

  15. Anna said, on september 23, 2013 at 13:17

    Vilken otroligt söt tjej. Vad rik du är…
    Och vad kul att du kunde vara med på bröllopet.
    Kram på dig kämpe!

  16. Anette Nyberg said, on september 23, 2013 at 18:51

    Tänk att man kan bli så glad och varm inför en människa som man inte känner.. Underbart att du kunde vara med på bröllopet.

  17. Helene Öhman said, on september 23, 2013 at 19:49

    Oh, då var du nästan här hos oss, familjen Öhman. vi bor 4 km väster om Smedjan. Du kunde alltså ha ringt din personlige läkare när smärtan blev som värst…Synd du inte tänkte på det. Och, oj, vad tösen är söt…Helt underbar!

  18. Tony said, on september 24, 2013 at 00:17

    Georg din rackare,

    Trevligt att du står ut med lite aktiviteter, trots det kämpiga du upplever med cancer-fanskapet.

    MEN

    Jag fick in det här i nyhetsflödet idag och det kan KANSKE vara värt för dig att följa upp;

    Mesothelioma: Two Groundbreaking Trials Into Treatments for Asbestos-Related Cancer

    http://www.sciencedaily.com/releases/2013/09/130923092748.htm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+sciencedaily%2Fhealth_medicine%2Fcancer+%28ScienceDaily%3A+Health+%26+Medicine+News+–+Cancer%29

    Främst gäller det då den andra studien om ”Defactinib”.

    Ha dé bäst!😀

    Mvh

    Tony

    • georgeschottl said, on oktober 10, 2013 at 18:37

      Hejsan Tony

      Stort tack till att du håller koll!
      Just denna infon har jag fått tidigare om dessa två studier.

      Stort tack till dig¨
      George

  19. Elisabeth said, on september 24, 2013 at 08:56

    Lilla fina ljuvliga unge. Och du din kämpe, du gör det igen och igen och igen.
    Kram!

  20. Johan Olsson said, on september 24, 2013 at 12:45

    Men du där, det där lät som att du är på G igen! Och då är jag väldigt glad! Du är en toppenmänniska på alla sätt och vis gubben🙂

    Kram på dig🙂

  21. Birgitta Carström said, on september 24, 2013 at 18:36

    Jisses vilken söt tös ni har och vad stor hon blivit sen man senast såg en bild på henne.
    Gläds med dig att du kunde komma med på trevlig fest, det var du väl värd.
    Kram till dig och hela din familj.

  22. Petra said, on september 27, 2013 at 15:15

    Så fin hon är er lilla loppa! 😊 Underbart med bröllop! En fråga, har du lyckats skriva något brev till Freya? Jag miste min mamma när jag var 14 och vet vad jag hade önskat för brev! Vill du veta hör av dig! Massa kramar till er!

  23. Kajpek said, on september 27, 2013 at 19:34

    Härligt att orka mer än man tror🙂 och vilken liten sötis din dotter är.

  24. Märta said, on oktober 8, 2013 at 20:31

    Jag hoppas att det är riktigt, riktigt höstvackert där du bor och att du har ork att njuta av naturens alla färger. Saknar dina kloka inlägg men förstår om du hellre lägger din kraft på annat som är viktigare för dig.
    Jag vet inte vad jag kan skriva mer, ord blir så platta i svart på vitt, men jag ville lämna en liten hälsning till dig.

  25. Petra (SEMC) said, on oktober 30, 2013 at 19:44

    Oj så stor hon blivit o shit vad hon är lik dig :-)! Körde förbi Gårdstånga precis o kom att tänka på dig. Skönt att du har livet under kontroll :-)! Sköt om dig!


Kommentera

