George med Liemannen bakom axeln

Fruktansvärt dålig husse…

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 11, 2013

Nu börjar kroppen att kunna röra på sig bättre, jag kan numera gå ca 20 meter utan att kroppen ”stänger ned” och orken försvinner.
livet som pappa är fantastiskt, verkligen otroligt roligt eftersom jag oftast är SUPERDAD!
Freya har blivit jätte-pappig så pass mycket att mamma ibland blir nonchalerad, men jag däremot har fått hjältestatus!

Därför måste jag med sorg erkänna att jag är en urusel  husse!
inatt hade jag Ewok liggande i sängen, hon hade placerat sig mellan mig och matte.
Hon brukar sno mitt täcke eftersom hon är en frusen vovve, att sno täcket och sedan behålla det med alla trick är hon väldigt duktig på!
Men inatt hade jag lyckats lägga ovanpå mig på täcket och lilla vovvetösen frös som den afrikanska lejonhund hon är!
Så Ewok kröp närmare och närmare för att få värmen från mig, det slutade med att hon hade lagt sig längs med mina ben och det slutade med hennes huvud som låg precis vid mina…..skinkor!
Jag vaknade till med ett ryck när hon sträckte på sig och hennes kalla nos hamnade precis mellan mina skinkor, trots att jag hade både kalsonger och pyjamasbyxor på mig så kände jag exakt var nosen var.

Samtidigt kände jag ett enormt stort behov utav att fisa…

Nu förstår ni nog vad som kommer att hända, eller hur?

Efter ca 7 minuters övervägande mellan den goda ängeln på ena axeln och den djävulska snubben på andra axeln och kraftigt ökat behov utav att fisa fattades ett beslut!
Låt fisen komma!

Jag pruttade en fis utav oanade krafter, en fis som fick sängen att skaka!
Vovven hoppar upp ca 2,5 meter , rätt upp i taket, konstgjord andning med hjälp utav fis hon aldrig varit med om!
Då luktcellerna i nosen skrek ut sina varningar, stirrade Wookie med sömndrucken överraskning åt alla håll, blicken fastnade på mig och hon insåg vad som hänt, husse hade fisit henne på nosen!
Den blicken jag fick, den avsaknaden utav svansviftning den morgonen har visat med all tydlighet att här kommer hämnden snart!
Här skall det bli kall spya i husses morgontofflor när jag minst anar det!

Jag älskar min vovve!

George

23 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Laila said, on maj 11, 2013 at 21:16

    Ridgen är en underbar hund men inte fisa på den George!!!!!!

    • Lova said, on maj 12, 2013 at 14:18

      Har hundar själv som snor täcke och spyr på diverse mattor etc …så….hahha…fis ska dom ha ;))

  2. Lisett said, on maj 11, 2013 at 21:27

    Vilket gött skratt jag fick när jag läste om din stackars hund!
    Undrar om hon någonsin förlåter dig?

  3. Anne-Marie Klevebäck said, on maj 11, 2013 at 21:29

    Härligt att du mår bättre! Passa på och njut av Freja nu när hon är ”pappig”. Det kan ändra sig snabbt.
    Krama vovven från mig och ha en fortsatt skön helg

    Ammi

  4. Ninni said, on maj 11, 2013 at 22:22

    Vilken berättelse! Jag och min dotter skrattade så vi tjöt när jag läste ditt inlägg högt för henne och vi kunde riktigt se framför oss hur hunden studsade upp av doften.
    Tack för dagens, ja veckans, härliga skrattstund.
    Kram på dig!

  5. Sölvi Edberg said, on maj 11, 2013 at 22:48

    Hahahaha!! Underbart! 🙂 Stackars vovven! :))
    Jag skrattade nästan på mej här jag sitter….
    Kram på er….

  6. Sara said, on maj 12, 2013 at 01:09

    Hej George,

    Du är helt underbar! Tack för att du bjuder på ett gott skratt. Du är alltid dig själv – oavsett det är svåra eller lättsammare saker du berättar om.

    Önskar din lilla söta familj allt gott!

    Många kramar från Sara en av dina läsare.

  7. Mia S said, on maj 12, 2013 at 11:33

    Hahahaha, tack för dagens gapflabb!🙂

  8. Annika Leo said, on maj 12, 2013 at 13:19

    Man blev ju orolig när man läste rubriken om en fruktansvärt dålig husse… Är benägen att hålla med. Visst är det konstigt att en hund kan bli sur. Folk som aldrig har haft hund tror inte på en men så är det. Den kan se mycket förnärmad ut och avsaknaden av svansviftning på morgonen talar sitt tydliga språk. Du får fjäska lite med ett märgben eller nåt. I detta fallet har dock hunden all rätt att tjura lite😉

  9. Lena Moberg said, on maj 12, 2013 at 14:41

    Haha den va ju bra ….hunden fiser väl på dej ibland så är ni kvitt ! Kul att du mår lite bättre !….

  10. Emelie said, on maj 12, 2013 at 20:54

    Hejsan jag läser Medicin och fick i uppgift att läsa din blogg och se din film, vanligtvis läser man en väldigt tragisk händelse med mycket bitterhet & misstro och få bra upplevelser & bra vård.
    Det är sådana som du som gör att vårdyrket ger en yrkesstolthet och jag vill att fler ska få träffa rätt människa i vården som gör att ens dag blir bättre.
    Jag vill för min egen skull ge människor ett ärligt samarbete till en bättre dag, litet som stort.
    Du är någon jag gärna skulle möta i vården för du ger glädje till och med när du skriver.
    Du gör varje dag betydelsefull när du ger av din glädje.

    Ha världens bästa månad, vecka, dag, timme, minut & sekund med din älskade/betydelsefulla familj.
    Ni är viktiga för varandra, sjuk som frisk, allt är viktigt.

    Kramar till er från mig🙂

  11. Åsa said, on maj 12, 2013 at 21:21

    Skrattet du gav mig var lika befriande som fisen!

  12. Ingrid said, on maj 12, 2013 at 22:05

    Ha,ha,ha,den ”Fisen” måste ha varit väldigt hårdbevakad.
    Vårkram till dig.

  13. Martina said, on maj 12, 2013 at 22:23

    Du är härlig du🙂 Vår hund gillar inte heller när man fiser då flyr han snabbare än blixten. Sen kan han gå förbi o släppa sig en stinkare själv … hehe

  14. lili said, on maj 13, 2013 at 01:10

    hahahahaha!! underbart inlägg!! hundar lever ju i nuet sägs det…vet inte om jag är så säker på det. spyan i tofflorna får avgöra – finns den där så är hundminnet i högsta grad ett faktum. good luck!🙂

  15. Erika said, on maj 13, 2013 at 11:17

    Det var verkligen dagens gapskratt! Tack!

  16. Anneli Jonsson said, on maj 13, 2013 at 21:47

    Det är jag som är vårdläraren.🙂 Skulle du vilja dela dina kunskaper och erfarenheter med oss? Hur skulle vi kunna lösa detta. Det vore helt underbart att få träffa dig och få ta del av dina kunskaper.

  17. Therese GBG said, on maj 14, 2013 at 17:20

    Min älskade hund somnade i mina armar i söndags. Hon var obotligt sjuk och det kom hastigt. Sorgen och saknaden är enorm. Har haft henne i 10 år. Älskar henne djupt! Hon var en mycket speciell hund på många sätt. På tal om fisar… När någon släppte sig här hemma slickade hon i luften där gasutsläppet var. Mitt lilla hjärta! Ta hand om era hundar. Man tar dom många ggr för givet även jag. Önskar jag fått mer tid med min älskade vän. Hon var bäst!

  18. Emilia said, on maj 15, 2013 at 21:52

    HHAHAHAHAHHAHA det där var så roligt att läsa att tårarna sprutar! Tack för att du bjöd på den historien!🙂

  19. Gunbritt said, on maj 17, 2013 at 18:52

    Fy på dig🙂
    men säg den hund som glömmer, passa dig när Evok behöver lufta sig🙂
    Ha en fin helg
    Kram

  20. Kim said, on maj 19, 2013 at 22:46

    Hahaha! Helt rätt! Hunden hade säkert gjort samma sak om du mot förmodan legat med näsan vid dess bakdel!

    Min hund fiser sånna räliga fisar och oftast när hon ligger under mitt täcke (så det lixom pyser upp). Får jag chansen att fisa tillbaka gör jag det!😉

  21. Hockeysmurf - Ja det ÄR jag! said, on maj 30, 2013 at 19:26

    Förlåt men…. moahahahaha! Tack för skrattet!
    Jag hoppas du får skratta minst lika mycket som din dotter (det sägs ju att barn skrattar typ 900 gånger om dagen, vi vuxna bara 48 eller nåt sånt) och att det ordnar upp sig för din vän (tänker på inlägget efter det här, med kardiologen).
    Ha det så underbart du bara kan och lilltjejen mår bättre också!

  22. Mona said, on maj 31, 2013 at 06:58

    HAHA jag skratta när Sara berätta detta o nu fick jag mig ett gott gapskratt igen… Tack, denna dag började bra…😉


Kommentera

