George med Liemannen bakom axeln

Inbjudan till ALLA lungcancerpatienter, anhöriga och underbara vårdgivare

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 5, 2013

Dags för en liten påminnelse om vad som händer imorgon den 6:e Maj

Nu är det dags för en rejäl träff i för Lungcancerförbundet STÖDET i Skåne. Träffen är den 6:e Maj i på en helt ny plats, nämligen i Medicon Villages nya lokaler i Lund. Jag kommer vara en av de som babblar på scenen, men även en spännande författare och skådespelare som heter Marianne Wisén.
En ny bekantskap och medlem i Stödet är även Dr Mikael Truedsson som kommer prata om viktiga ämnen.
Favoriterna Dr Ronny Öhman och Stödets Nationella Ordförande Tommy Björk kommer också vara på plats med givande ämnen.
Så Ni är ALLA varmt välkomna till den gemensamma träffen för Skåne, Blekinge och Halland att komma på besök den 6:e Maj på Medicon Village, Scheelevägen 2. Lund.

Så är du lungcancerpatient eller anhörig, är du Malign Mesoteliompatient eller anhörig och år du vårdgivare så är Ni alla varmt välkomna till Lund på fika och information!

Klicka på länken här nedan så får Ni en inbjudan i handen med alla fakta med tider, plats, vems om pratar om vad och lite mer smått och gott!
Klicka på!

George
Stödet träff i lund A4-korr2 (2)

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ewa Larsson said, on april 26, 2013 at 22:28

    Lycka till!

  2. Lars Andersson said, on april 27, 2013 at 09:08

    Hej George,
    I förrgår fick min fru beskedet att hon lider av malignt mesotheliom. Mycket vätska i ena lungan. Klistring av lungan planeras in, liksom 4 cellgiftsbehandlingar under de närmaste tre månaderna.
    Du har nämnt tidigare i Din blogg en medicin Du fick runt 2009 i samband med att Du deltog i ett internationellt projekt för patienter i livets slutskede. Jag har förstått att det projektet och medicineringen hjälpte Dig mycket.
    Vad har hänt med den medicinen och bahandlingen? Vet Du om det nu finns tillgängligt och hur man kan få tillgång i en behandling, i det här fallet i Borås?

  3. Sara said, on maj 5, 2013 at 16:50

    Hejsan George..
    Min mamma fick reda på att hon har malignt buk o lung mesoteliom och ska imorgon gå igenom sin sista cellgiftsbehandling enligt läkaren, hon har haft en jobbig resa som har lett till biverkningar av diabetes och svamp på tunga, kräkningar o illamående och allmän trötthet…
    Har kikat till och från på din blogg om hur du lever med detta vilket ha inspirerat mig och min mamma.. Jag undrar samma sak om detta projektet du deltog i, hur får man tillgång till det här för en mammas eventuella sista hopp antar jag låter det som?
    Hur får man tillgång osv.

    Mvh Sara närmast anhörig till sjuk mamma

    • georgeschottl said, on maj 5, 2013 at 22:11

      Hej Sara
      Jag skickar ett privat mail med mitt telefonnummer, ring mig imorgon måndag så ger jag mer information, det blir lite fel att skriva ett generellt svar.
      mvh
      George

  4. Erik said, on maj 11, 2013 at 12:37

    Hej George,
    Du är fantastisk. Du är en av mina idoler. Hoppas du och far din mår bra efter omständigheterna.

    Hälsar
    Erik


Kommentera

