George med Liemannen bakom axeln

Host, snörvel och rossel

Posted in survivaL by georgeschottl on april 6, 2013

Igår hade jag en fru….
Igår hade jag en fru som jag kände igen, lite bättre i halsen, lite mindre rosslande hostningar och hon såg framemot att jobba denna helgen.
Inatt hade jag snörvelmonstret från den djupa sjön snorträsk som övade rosslande hostningar i sängen.
Hela sängen gungade vid varje hostning och rosslandets enorma ljudnivå spräckte sovrummets fönsterrutor!
Snytningar avlöste varandra konstant från klockan 1 inatt!

Jösses, var tog min fru vägen?

Idag har jag ett rosslande väsen som stapplar fram och precis som en snigel som lämnar spår lämnar hon ett spår utav näsdukar, använda sådana märk väl, efter sig.
Å andra sidan så hittar jag henne på endast två ställen, rosslande i sängen eller rosslande i soffan…….att hitta Sara är enkelt, bara följ spåret utav näsdukar…..

Jag hoppas att hon blir frisk snart…..för jag börjar också hosta så lätt, det klickar i halsen på mig och kittlar lite.
Jag har nog ärvt baciluskerna, hoppas bara att jag inte blir lika påverkad som Sara, det är lite rörigt att bli hostig med bara 18% lungkapacitet kvar…

Vi kryar på oss!
George

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anneli Berglund said, on april 6, 2013 at 13:38

    Krya på er. Vilken otur med sjuklingar i familjen och krånglande värmepanna. Jag har följt bloggen en längre tid och älskar språket i den. Såg också Himlen kan vänta, om de tappert kämpande människorna. Var frisk fram till oktober 2012, då diagnosen Elakartad cancer slog till just när jag skulle till New York.
    I förrgår cyklade jag till Nordea för att sätta in ett bidrag till värmepannan. Kan inte sköta bankärenden digitalt utan behöver uträtta mina ärenden över disk. Tre kassor var öppna trots det var det 55 minuters väntetid. Där satt jag med en lapp i mina svettiga händer med bankgiro- och OCR nr. Bankkassörskan blev glad över lappen med OCR nr och föreslog att jag skulle boka in en tid för genomgång av bankärenden via min dator. Jag önskar er allt gott och en solig vår.

  2. Annika Leo said, on april 6, 2013 at 14:11

    Låter som om ni behöver en antibiotikakur alla tre. Inte minst som förebyggande för dig. En bakteriehärd i lungorna är väl det sista du behöver. Krya på er.

  3. Gunilla Nilsson said, on april 6, 2013 at 14:57

    Håller med tidigare inlägg, dags för doktorn innan du förvandlas till snurvlande träsktroll🙂
    Hoppas ni alla kryar på er

  4. Maria said, on april 6, 2013 at 17:57

    Håller med de som säger att du behöver förebyggande behandling… Känner tyvärr igen mig i beskrivningen av din kära fru, envis variant det här och den vill du INTE ha!
    Hoppas ni/vi snart får gå ut i den fina vårsolen utan hosta o snuva!

  5. Maria said, on april 7, 2013 at 10:58

    Åh vad besvärligt ni har det och framförallt är det oroväckande med tanke på din hälsa!!! Dags att snabbt ta kontakt med sjukvården så att behandling sätts in så tidigt som möjligt…

  6. Ewa Larsson said, on april 7, 2013 at 18:23

    Ja kära fam.Schottl ni ska då få allt.Det är nog dags för doktorn tror jag.Själav har jag alltid Coccilana Etyfin hemma som jag kan ta till natten.Suverent tycker jag.
    Du får inte bli sjuk nu och få ner något dumt i lungorna.Väntar på nästa rapport.Kram till er alla.

  7. G said, on april 7, 2013 at 22:21

    Klarar du dig på 18 % i lungkapacitet utan att använda syrgas? Jag har själv en cancerform och ca 30 % i lungkapacitet. Varje procentenhet som kapaciteten sjunker betyder allt mer och vid 18 % kan jag knappt föreställa mig att jag fortfarande lever.

  8. Anne-Marie Klevebäck said, on april 8, 2013 at 11:28

    Ja gör det – krya på er!
    Ammi

  9. monica andersson said, on april 8, 2013 at 23:15

    Vad jag inte förstår är att varför du inte bär munskydd när hela familjen är sjuk och du har så låg lungkapacitet. Det vore väl en stor hjälp till att slippa bli smittad.


Kommentera

