George med Liemannen bakom axeln

Flygande fru och välling

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 25, 2013

Saras dag började inte bra!
Jag hade så pass ont att det inte gick att sova efter klockan 4 så jag gick och lade mig i soffan istället och slötittade på någon kriminalare och väntade på 06,00-nyheterna.
Jag hann inte nå fram till klockan 6 eftersom Sara vaknade och höll på med Freyas morgonvälling, hon är på väg ut till mig för att hälsa ”godmorgon min älskling” när hon går ned för de enda trappstegen vi har i vårt hus, två ynka trappsteg.
På dessa trappsteg lyckas hon halka, samtidigt reser jag mig ur soffan och betraktar ”olyckan” med skräck!
I bakgrunden ser jag vårt fönster, mitt för fönstret ser jag en fot, en flygande fot, saras fot (som definitivt inte skall vara där uppe).
Jag ser även en flygande vällingflaska!
Efter denna betraktelse ser jag hur hela min älskade fru flyger upp i luften (med tidigare nämnda höga Zlatan-fot) och landar med ett brak rätt på de två existerande trappstegen.
Jag flyger själv upp, orolig och rädd som en krockskada gnu som är jagat av en lejonflock och hinner bli stoppad av Sara med orden: jag är OK.
Nu är det som så att jag känner ju min fru, har hon 15 brutna ben och ett krossat bäcken är hennes svar ändå att allt är OK så jag litade inte på henne imorse…
Jag tittar på vinklar på ben, fötter, armar, nacke och inser att hon har fått tre rejäla smällar men inget är brutet och alla lemmar sitter fast, vänster armbåge är röd som en ilsken tomatketchupflaska, hon har ett rejält rivsår på samma vänstra arm, men hon har landat med vänster höft på trappsteget.

Hon kommer att få rejält ont på stället där hon landade idag…..
När vi sitter där och pratar om hennes ofrivilliga flygtur erkänner vi för varandra att våra första tankar var egentligen om Freya….trots att hon inte var inblandad!
Min tanke var att ” tur att inte Freya satt i famnen på dig när du föll!”
då erkänner Sara att hennes första tanke var : ”landa tyst så att Freya inte hör, och skrik inte!”

Där fick vi vårt första något stressade morgonskratt!

Sedan var det dags för kaffe, då klättrar Freya upp i saras famn och spiller ut kaffet på Saras uniform….tjohooo!

Det var denna morgonen!

Jag har varit på sjukhuset idag, jag skall ha ett litet ingrepp imorgon som jag har lämnat prover inför.
Och då fick jag beskedet att jag kommer få en remiss till smärtkliniken, vi måste göra något åt mina smärtor, jag blir lite isolerad eftersom jag inte klarar av att gå mer än 10-15 meter innan nivån på smärtan gör att det svartnar framför ögonen och jag får tunnelseende.
Jag blir slagen, trött och irriterad utav att alltid ligga så högt på smärtskalan!
Det kommer bli intressant om de kan göra något på smärtkliniken när till och med mina egna andetag gör ont i revben och andningsmuskler.
Jag hoppas.

Jag hoppas även att jag slipper se min älskade Sara ta  fler ofrivilliga flygturer med flygvänlig vällingflaska…..

George

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anne-Marie Klevebäck said, on mars 25, 2013 at 22:22

    Håller tummarna för dig George! Hälsa din ledbrutna, vackra fru!

    Ammi

  2. Ewa Larsson said, on mars 25, 2013 at 22:51

    Förskräckligt det räcker nu.Tur att Sara klara sig så bra. Det får inte vara nåt mer nu.Nu ska allt vara en stilla och lugn påsk med mycket trevligt och god mat .Kram till er alla.

  3. eva said, on mars 25, 2013 at 23:24

    Uppdaterar du insamlingen, George…spännande att se om det växer på kontot. Jag har inte lagt något än, tänkte kila in här och påminna innan jag sätter in en peng. Hoppas att de som missat insamlingen ser det här inlägget och backar i bloggen och kollar varför vi samlar till er.

  4. Nonna said, on mars 26, 2013 at 19:25

    Kramar till hela familjen – kärleken bär – även i flygande situationer!!!

  5. Bitty Lundkvist said, on mars 26, 2013 at 22:21

    Men nu blev jag lite besviken, då jag läste hur lite som har samlats in! Om alla som läser din blogg George, sätter i iallafall in en hundring, skulle det ju bli ganska mycket. Jag arbetar på affär o ser hur mycket pengar som går till onyttigt! Hoppas att många inte fått sin lön än, så att det kommer in mer pengar senare.
    Kramar till er, och styrka!

  6. Katarina said, on mars 26, 2013 at 22:41

    Ni är så fina människor. Fler som ni så vore jorden en bättre plats att leva på. Önskar er allt gott!

  7. Elin Arvegil said, on mars 26, 2013 at 23:54

    Kära Georg, vad du kämpar, du är en förebild för oss alla med din kämpaglöd. Jag hoppas verkligen att du kan få hjälp med smärtteamet med dina smärtor. De brukar ju alltid kunna hitta på någonting, är min erfarenhet🙂

    Ni kanske får ha halkskydd vid de där två trappstegen så ingen riskerar att halka. kram på er

  8. Monica said, on mars 27, 2013 at 09:25

    Oj vilken tur det gick så pass bra för Sara, vi har en på jobb som fick en höftfraktur i helgen när hon föll på en liten, liten isfläck och har haft en som fick ett komplicerat benbrott nyligen också pga något litet felsteg så jag vet ju hur fort något allvarligt kan hända. Ni behöver inte det och jag ger er alla mina varmaste tankar för ni är värda all lycka ni kan få❤


Kommentera

