George med Liemannen bakom axeln

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 23, 2013

Nu kommer vi snart få varmvatten i kranar och badrum, likaså kommer vi snart få fungerande element för de börjar också påverkas nu. IVT Svågertorp är här för att montera in vår nya fungerande värmepanna.

Jag ringde VA syd för att kunna stänga av vattnet själv till huset, jag behövde få en uppdaterad ritning där jag kunde få reda på var huvudavstängningen till inkommande vatten finns i trädgården.
Den ritningen vi hade stämde inte och där var ritningen visade att avstängningen skulle finnas är det bara ett svart stort djupt hål…

Tyvärr kunde jag inte få en korrekt ritning utav VA syd, svaret var jag fick var att de skulle skicka någon som kunde stänga av vattnet.
Killarna kom såg, funderade, grävde och gav upp, dagen efter, alltså idag dyker det upp en JÄTTEKRAN som lyfter in en GRÄVMASKIN I VÅR TRÄDGÅRD över vår häck!???
Det visar sig att de inte heller hittade avstängningen utan de kände att de behövde gräva upp ett sökspår (en rak linje genom hela trädgården för att hitta huvudledningarna…jösses!

(Uppdatering 16 timmar senare )
VA Syd har gett upp, de har grävt upp ett jättehål i trädgården och hittat huvudledningen där avstängningskranen skall sitta…..men där finns absolut ingen kran. Tomt, Nada, No habla, Total avsaknad!
Så de bestämmer sig för att montera fast en ny kran, huvudledningen måste ju kunna gå att stänga av……

Killarna från IVT är klara, de har gjort ett fantastiskt jobb med att montera fast en lite (några mm ) för stor ny panna i ett utrymme som de måste ha använt våld och vaselin för att få in den nya pannan.
Stoooort tack till Er på IVT!

Nu skall vi bara vänta en kväll på att kunna duscha och njuta av att vara rena och lukta ofantligt mycket bättre!
Sedan får vi planera vad vi skall göra med den uppgrävda trädgården, skall vi plantera gräs eller något annat, strunt samma, vi luktar gott !

Jag tackar alla Er stort som donerat en slant till vår panna, de sammanlagt donerade 2900 kronorna kommer väl till pass när fakturan kommer upp till betalning med ca  40 000:- .
Jag är rörd och tacksam för att Ni bidragit med en slant!
Detta är medmänsklighet!
Detta är en snällhet som är ett föredöme!
Ni har verkligen visat att godhet är en konstant faktor i vår värld!
Att jag också insett att Ni skänker ännu mer till behövande, fattiga och svältande i andra världsdelar på vår älskade jord gör att jag uppskattar Er ännu mer!

Ni är alla fantastiska, Ni alla som hjälper era medmänniskor oavsett om de är nära eller långt borta!

George

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anders said, on mars 23, 2013 at 19:56

    Hoppas det löser sig med det praktiska i alla fall! Styrkekramar från en som aldrig upphör att förvånas över er kämpanda!

  2. Ewa Larsson said, on mars 23, 2013 at 21:10

    Vad bra att det blev lite hjälp till er.Hoppas att det kpommer in lite mer. 40000 kr är mycket.Ty´cker ni haft så mycket utgifter för saker som gått sönder. de får väl gräva igen nu när de grävt upp.

  3. Susanne said, on mars 24, 2013 at 16:32

    Min inbetaling borde synas imorgon, ett litet bidrag som jag hoppas hjälper på vägen!

  4. Linda Tegerup said, on mars 25, 2013 at 12:18

    Kära George med familj önskar av hela mitt hjärta på bara goda framgångar med din hälsa . Alla andra problem önskar jag Ni kunde få lägga åt sidan för där kan vi ju trots allt göra en insatts var och en av oss efter bästa förmåga.Kram till Er


Kommentera

