George med Liemannen bakom axeln

Det börjar lösa sig lite

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 18, 2013

Så, nu börjar kroppen att göra sin protestrunda mot cytostatikan.
Kroppen har faktiskt reagerat ganska mycket mildare mot denna sista avslutande 6:e omgång.
Men musklerna börjar med de där dumheterna som jag ogillar så skarpt, de lägger av när jag behöver dem som mest.
Att hålla i min telefon och prata är stört omöjligt utan att på något sätt hitta stöd för armen, för efter ca 30 sekunder börjar armen (eller benet, eller ryggmusklerna, eller gumpmusklerna, det är bara att välja) sluta lyda mig och armen ramlar ned utefter sidan av kroppen….inklusive telefon!

Magkramperna har också börjat i starkare intensitet, tarmrörelserna slutar att fungera bitvis och det leder till fruktansvärda kramper…men ändå, jag skall bara hålla ut ca 2 veckor till innan problemen bör avta i styrka.
Jag hade nog varit otroligt rädd om jag inte varit med om detta tidigare och haft vetskapen om att det här kommer inom några dagar  att sluta att vara ett problem!

Apropå problem, vi har idag beställt en ny värmepanna, en IVT 290 från IVT Svågertorp.
Så på fredag kommer vi att kunna duscha och faktiskt tvätta händerna i varmt vatten istället för detta 5- gradiga iskalla vatten som vi har idag. Då får vi vår nya El-panna.
Vi har skrapat ihop pengar från alla möjliga håll och har lyckats få ihop till en ny panna.

 

Det har varit en del diskussioner och önskemål om att vi skall starta ett konto för att vissa (en himla massa människor) vill ge oss donationer!
Detta måste jag säga (trots att jag är rörd och tacksam) att jag inte klarar av att ta emot detta!
Det finns många andra människor som har det svårare och tuffare än vad vi i vår familj har, det finns andra som har många större behov än vad vi har!

Så jag funderade lite, min svägerska Maria Svensson Ruosi är självdestruktivt snäll, har en ofantligt stark moral och etik som klart kan konkurrera med moder Theresa.
Jag har ytterst sällan stött på en människa med en sådan stark vilja att göra gott, att vilja göra rätt för andra på sin egen bekostnad!
Om Maria går med på det så funderar jag på att be Maria starta ett donationskonto i HENNES namn där jag inte är inblandad!
Och en gång per är så skänks pengar till behövande, pengarna skall gå till sådan ärenden där pengarna hade kunnat göra en insats för tryggheten för familjer med barn!
Donationsmottagere söker hjälp via denna bloggen och ev utbetalningar redovisas via denna bloggen.
Det betyder att de som donerat, alltså Ni läsare får fortlöpande information och har möjligt att påverka för och emot gällande bidragstagere.
Likaså är pengarna separerade från informationspunkten eftersom jag inte har med pengarna att göra…

Vad säger ni?
Vad skall jag mer tänka på?

George

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ewa Larsson said, on mars 18, 2013 at 19:36

    Det är vackert att du skriver så om att få pengar.MEN JUST DU KANSKE ELLER BETYDER SÅ MYCKET FÖR DEM att det är just du och din familj som vi vill hjälpa.Så klart det finns alltid folk som har det värre.Värre värk mår sämre, är fattigare osv. Men ibland får vi bortse från det och ta emot det som vi vill stödja.
    Vad jobbigt du har det just nu men vi hoppas alla att det snart ska ge effekt,
    Kram och god bättring.

  2. Siv said, on mars 18, 2013 at 22:00

    Har du kollat med ditt försäkringsbolag – vi gjorde det och fick i stort sett hela värmepannan betalt från dem.

  3. Mia said, on mars 18, 2013 at 23:15

    Bra tänkt, George! Maria är den finaste människan jag känner!!!
    Hoppas du får en lång period nu då du kan känna dig bättre och bli starkare!
    Kramar

  4. Kim said, on mars 19, 2013 at 07:27

    Fast det är till dig och din familj jag vill bidra! Se det som lite ”lön” för ditt skrivande. Hade det varit en bok hade du fått betalt för den. Jag hade köpt den och således bidragit. Och jag vet att folk har det sämre, herregud barn svälter ihjäl i andra länder! Men det ena utesluter inte det andra!

    Hoppas du förstår mig rätt!

  5. Anette said, on mars 19, 2013 at 08:53

    Håller med Kim….,skänker pengar till divolika organisationer, men det är DIG och din familj jag vill stötta……Ta en funderare till. Önskar att kommande två veckor går fort så du snart är på banan igen. Stor kram!!!

  6. Ulrika said, on mars 19, 2013 at 12:11

    Jag tycker din idé är bra! Det är ju bäst att hjälpa den som behöver det mest och säger du att det inte är du så litar jag på det. Hoppas du mår bättre snart och att våren kommer och värmer oss alla!

  7. Barbro said, on mars 19, 2013 at 15:14

    Hej,
    Jag tror att du är nog bland de mest envisaste människor jag upplevt🙂 och med ett så stort hjärta att det nästan inte kan få plats i din kropp. Jag tror inte någon som läser din blogg skulle bli upprörd över om du tänker på dig själv lite någon gång, du är värd det, även om det bär dig emot. Jag håller med alla övriga som lämnat kommentarer ovan.

  8. Eva said, on mars 19, 2013 at 17:08

    Jag vill också underlätta för dig och din familj, just nu och här. Jag kan skänka till andra organisationer också ( och det gör jag) men låt oss få ge dig och familjen ett bidrag. Håller med någon som sa att du kan se det som ett bidrag till din fantastiska beskrivning om din kamp mot skitsjukdomen.
    Låt oss hjälpa till lite, George.

  9. Synnöve said, on mars 19, 2013 at 21:33

    Hlåller med föregående talare!

  10. Maria said, on mars 19, 2013 at 22:29

    Håller med Siv, kolla med försäkringsbolaget. Vi får en stor del betalt trots att vår värmepump är över 7 år!

  11. Mia said, on mars 20, 2013 at 09:51

    … men framför allt tycker jag som många andra här – det kanske faktiskt är så att man vill göra något för just ER, du ger ju oss så mycket. Vi kan aldrig återgälda det på samma sätt, men vi kanske kan få ge en liten slant för att visa vår uppskattning och vårt stöd. Ni berör så mycket och ni gör stor skillnad för många av oss!


Kommentera

