George med Liemannen bakom axeln

kroppen börjar fungera igen, pirat har landat hemma

Posted in survivaL by georgeschottl on februari 17, 2013

Nu börjar kroppen fungera igen, det har varit lite rörigt denna gången.
Det började med att jag inte kunde få ned vätska eller mat, likaså kunde det inte komma ut något heller, just det, det var stopp på andra hållet också…
Allt verkade stanna i magsäcken eftersom tarmarna inte tog emot något.
Jag var inne på sjukhuset och vätskades upp intravenenöst  efter fem dagar  med kamp att få ned cl efter cl vätska.
Dagen efter den intravenösa uppvätskningen kickade tarmarna igång och jag kunde börja dricka och äta igen…
Så skönt, så tryggt att kunna dricka igen.

Då bestämde sig immunförsvaret att ta semester trots sprutor med preparat som verkligen tvingar benmärgen att producera vita blodkroppar.
Nu käkar jag bredspektrum antibiotika så att jag inte åker på en infektion på grund utav det trilskande immunförsvaret.

En lite jobbig bieffekt utav preparatet som jag injicerar själv är utomordentligt starka smärtor i skelett och muskler…..så jag rör mig sakta som en 90 årig gubbe med hemorrojder och kasst humör…..vilket jag verkligen har just nu!

Nu verkar immunförsvar vara på väg tillbaka eftersom jag inte längre får febertoppar, så då prickar vi av den punkten också!

Jag mår alltså bättre, dock är ju allt relativt…hehe.

Vi har fått en pirat i huset som jag tycker synd om!
Freya älskar ju Jake och piraterna på Disney Junior, därför bestämde hon att Wookie skulle bli utklädd till pirat!
Stackars tålmodiga Wookie!

George

wookie som pirat

15 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Maria said, on februari 17, 2013 at 16:21

    En så vacker hund ni har! Så skönt att läsa att det verkar gå åt ” rätt ” håll, du är beundransvärd, tänker ofta på dig när jag känner mig lite gnällig!

  2. Lena Moberg said, on februari 17, 2013 at 18:01

    En klok hund ….de syns på blicken ! Djur o barn de har något samförstånd …Krya på dej !

  3. Mia S said, on februari 17, 2013 at 19:00

    Jag förstår att du har haft och har det väldigt tufft. Önskar dig goda, smärtfria dagar.

  4. Ewa Larsson said, on februari 17, 2013 at 19:53

    Skönt att det går framåt.Nu får det inte bli nått nytt. Hoppas nu att det snart är slut på behandlingarna så du kan leva lite vanligt liv. Wokie är tålmodig men hon kanske ledsnar, det har mina barns hundar gjort så alla barnbarnen har fått lite nyp så nu låter de bli hundarna.Därför låter de bli katten när de är här, hon blir 16 år i år så hon behöver få vara i fred.
    Åker på Eivors begravning på torsdag.
    Önskar dig allt gott.

  5. INGAMAJ NOGERSUND said, on februari 17, 2013 at 20:52

    TÄNKER PÅ ER
    IDAG HAR VI JOBBAT I HEMBYGDSFÖRENINGER MED ATT SAMLA I TILL BARNCACERFONDEN O TJERNOBYLBARN DE FICK 9860KR VAR OTROLIGT O ROLIGT!!!!
    KALLADE DET HJÄRTANSCAFE

  6. Märta said, on februari 17, 2013 at 23:09

    Fy sjutton som du får kämpa!
    En sån söt hund du har, hundar och barn, det är grejer det.

  7. Barbro said, on februari 18, 2013 at 08:51

    Du är suverän!!!
    Tänker på Dig och Din familj varje dag.
    Kämpa på och TACK för att Du skriver.
    Ha en bra vecka!!!

  8. Anne-Marie Klevebäck said, on februari 18, 2013 at 22:32

    Härligt med ungar. De kan verkligen få oss att tänka på annat. Lyckan att ha en liten Freja. Vovven får väl stå ut.

    Kram

  9. Iréne Orrenskog said, on februari 20, 2013 at 11:52

    Så skönt att du orkat skriva igen! Du är otrolig!!!!!!!!!!!!!!!

  10. Ninni said, on februari 20, 2013 at 15:30

    Vilken otrolig kämpe du är!
    Tack för att du delar med dig.

    Kram.

  11. Kajpek said, on februari 20, 2013 at 16:23

    Skönt att läsa att du mår lite bättre. Ja, de där sprutorna är inte att leka med, lite som att välja mellan pest och kolera, antingen tar man sprutorna och får väldens värk eller så tar man inte sprutorna och får så låga värden att man blir sjuk och ibland tar immunförsvaret ändå semester:( Jag väljer dock sprutorna och lyckades faktiskt denna gången hålla värken någorlunda i schack endast med Ipren, man njuter så länge det varar och ja, allt är verkligen relativt. Allt gott till dig och din familj!

  12. Karin said, on februari 20, 2013 at 22:04

    Önskar dig pigga och smärtfria dagar! Du är fantastisk som orkar delge ditt liv och ge hopp och mod till så många andra. / Karin

  13. Skogsfen said, on februari 21, 2013 at 15:45

    Tålmodig hund syns vad han tänker, *ler*. Så bra att saker och ting sköter sig igen…läste någonstans att vi som friska önskar oss en massa onödiga saker men när man blir sjuk önskar man bara en sak. Kram på dig från Skogsfen.

  14. Ett spirande liv said, on februari 23, 2013 at 21:46

    Underbara George!
    Tänk, att jag ”snubblade” liksom över din blogg. Jag har spenderat lördagskvällen med att läsa din blogg. För jag kan helt enkelt inte sluta beundra din kämparglöd, din jävla annama som du, trots din sjukdom och dåliga dagar låter genomsyra dina inlägg. Att du fortfarande lever är inget mirakel, och jag minns du sa att du inte skulle ge upp, när du fick din diagnos. Och det har du baske mig inte gjort! Jag följde dig genom Tv-programmet, men sen gick tiden och jag har undrat i mitt stilla sinne, från gång till gång hur det gått för dig. Och det gläder mig att du inte ger liemannen chansen att komma åt dig! Jag ville helt enkelt bara säga, Hej, och heja, heja!!! Samt att du nu har en ny följare av din blogg.
    Kram Kim

  15. Linda said, on februari 24, 2013 at 21:58

    Önskar dig allt gott och att du får mååååånga fler smärtfria och lyckliga dagar tillsammans med familjen. Min mamma har också lungcancer i stadium 4 och dom har nu kommit fram till att sluta behandla henne då inget verkar bita och tumören bara växer😦 går inte att beskriva den sorg vi anhöriga känner och maktlösheten man känner då man inte kan hjälpa henne mer än jag gör ( är själv svårt sjuk) Du verkar vara en riktig kämpe och jag hoppas att dom där jävla cancercellerna dör! Styrkekramar från Linda i Luleå


Kommentera

