George med Liemannen bakom axeln

Cytostatikadag nr 10 och TV-intervju

Posted in survivaL by georgeschottl on december 16, 2012

Nu har jag passerat cytostatikadag nr 10 och mitt immunförsvar är på topp!
Helt fantastisk hur vetenskapen lyckas ta fram nya preparat. Mitt immunförsvar har gått igång som Hulken tack vare de injektioner jag tar själv här hemma med ett preparat som stimulerar benmärgen att tillverka vita blodkroppar.
Jag har inte ens ett lite påverkat immunförsvar utan det är precis som en helt normal persons antal vita blodkroppar.

Men allting har ett pris……
Jag har inte sovit på 7 nätter, smärtorna som kommer krypande och som sedan exploderar i full blom som en hel skog med Rododendron gör att jag flämtar och gråter på nätterna utav smärta.
Att alla muskler kan brinna så intensivt i smärtans färger kunde jag inte ana…
Detta är alltså en bi effekt utav preparatet som ger mig ett fullgott immunförsvar.

Nu har jag fått en ny variant utav smärtstillande som fungerar även på natten, så för första gången på flera månader har jag varit smärtfri, en otrolig upplevelse.
Att verkligen kunna så bredvid och känna smärtan försvinna och inse hur mycket smärtor jag faktiskt har…
Det är faktiskt lite spännande och jag blir bara mer nyfiken på hur kroppens processer fungerar.
Det var en ännu större chock när medicinen släppte sin effekt vid 03-tiden på natten.
Att känna hur olika smärtsensationer klicka igång genom hela kroppen var otroligt spännande och informativt.
Att känna hur fingrar, armar, ben, axlar, nacke, fötter, rygg, lungor, inre organ en efter en göra sig känd genom att sända smärtsignaler, då kan ni förstå hur glad jag blev över att för första gången få en medicin som gör mig smärtfri över natten.

Jag ringde faktiskt min underbara sköterska direkt på morgonen och tackade för den nya medicin-kombinationen som gjorde min natt så behaglig.

Vi hade ett TV-team med kameraman och programledare här i fredags, vi skulle bara köra en två-timmars session men det blev hela 4 timmar istället innan dagens session var klar.
Med så roliga och trevliga människor på besök förgyller verkligen dagen!
Även producenten Lisen Lindahl som kom på besök trots att hennes besök var rent privat och hon inte arbetar med detta projektet, så ofantligt kul att hon dök upp!
Det är också så utvecklande med olika människors syn och input på olika sätt att resonera, man lär sig något nytt varje dag.

Livet mäts inte i antalet andetag, utan det är antalet tillfällen då man blir andlös!

George

16 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. marita didriksson said, on december 16, 2012 at 13:17

  2. Johan Bildoktorn Olsson said, on december 16, 2012 at 14:04

    Vet du en sak? Jag är mer en säker på att du går ut som segrare av denna skit du drabbats av! Är så glad för din skull att det går bra! Du är en generator som får mänskligheten att överliva alla sina kriser! Du är en äkta hjälte och en klok och snäll sådan med!
    Tack för att du finns!

  3. Ingrid. said, on december 16, 2012 at 15:10

    Oh,så härligt att höra,att din medicin ger smärtlindring.
    Så skönt för dig att få kunna sova ut ordentligt.
    Kram.

  4. Eva said, on december 16, 2012 at 18:08

    Otroligt vilken smärta du har fått genomgå. Så underbart att höra att det ”hittats” något som hjälper dig ur det smärthelvetet. Du är fantastiskt ödmjuk; som t.om ringer och tackar för att du fått smärtstillande som hjälper. Du är inte bara en kämpe utan en helt fantastikt positiv och härlig människa och jag hoppas av hela mitt hjärta att du ”går hel ur det här.” Kramar/E

  5. Gunilla Nilsson said, on december 16, 2012 at 19:00

    Fantastiskt att du fått igång immunförsvaret!!! Du fixar det, helt otroligt. Smärtlindring är fantastiskt och hoppas det håller i sig. Tv spännande , när?

  6. marit said, on december 16, 2012 at 19:35

    Vilken positiv människa du är George!

  7. Mia said, on december 16, 2012 at 20:22

    Du är unik, George! Helt fantastisk, otrolig – nästan övermänsklig! Vilken energi du ger oss alla, trots att du borde vara helt slut. Tack!

  8. Ewa Larsson said, on december 16, 2012 at 21:11

    Vad skönt att de hittat något för din smärta, det gäller att ta då så att smärtan inte hinner få nåt fäste.
    Skönt att dina vita funkar bra.Allt verkar lovande.vad är det för tv-program som är aktuellt nu?
    hoppas att du får en smärtfri juloch orkar fira den.

  9. Birgitta Carström said, on december 16, 2012 at 22:52

    Du är enastående människa, sånna som du finns inte många, så possitiv i allt elände, blir glad när jag hör att medicinen funkar, du klarar detta med din fantastiska kämparglöd. Hoppas du får en helg utan smärta och att immunförsvaret står dig bi. Önskar dig och din familj en God Jul och ett Gott Nytt År av hela mitt hjärta.

  10. Annika said, on december 17, 2012 at 20:13

    Du är banne mig kung av kämparglädje i det helvete du fightas emot! Åh, vad fick du för dunderkur jag blir riktigt avundsjuk, eftersom de inte kan ge mig något pga min läkemedelsallergi😦 När ska vi bänka oss framför tv:n?
    Önskar att ni får den bästa julen av alla och att du kan ta emot lite släkt och vänner utan att immunförsvaret går i spinn! Det är din tur nu! Din, Saras och Frejas🙂

    En riktigt stor God Jul kram till er alla tre!

  11. Karin said, on december 18, 2012 at 00:11

    Fantastiskt att du ringer sköterskan och berättar! Till och med när du själv har så jobbigt, så ser du till att sprida energi och glädje till andra. Det är verkligen något som jag ska ta med mig som inspiration. Många styrkekramar från mig!

  12. Ewa Larsson said, on december 18, 2012 at 19:57

    Tapper Tålmodig Oanade krafter—————-George Tack för alla kramar skickar tillbaks dem så blir hela fam, jättekramad.
    Doktorn heter Haile :Matheme han är bland de bästa i världen (Roger H skrev bäst i världen) på Sugerbakermetoden.

  13. Ewa said, on december 19, 2012 at 01:20

    Läser inte din blogg längre varje dag. Men nu, mitt i natten, slår jag upp mina blå och tänker ”George, måste kolla läget med honom!” Det gör mig glad att läsa din blogg och se att läget ja det är under kontroll. Tidigare ville jag gärna tro att jag var ett offer för ödet. Ödet var redan bestämt. Men jag gillade inte riktigt mitt öde så jag beslöt mig för att leva det liv kg själv vill. Du inspirerar mig att inte lämna något åt slumpen. Det hade varit alldeles för lätt och bekvämt att tro att man inte rår på sitt liv. Då blir man en sån där gnällis som inte bryr sig om något för det spelar ändå ingen roll. Och så kan vi verkligen inte ha det. Hörs snart och God Jul!

  14. Linda said, on december 19, 2012 at 14:56

  15. Linda said, on december 19, 2012 at 14:57

    Har du kollat in videon med zach? Har med cancer i lungorna. Berörande låt…

  16. Mona said, on december 20, 2012 at 07:39

    Jag känner en sådan beundran över dig o Sara som hanterar ert tuffa liv med en sådan livsglädje o med glimten i ögonen. Hoppas att ni får en skön jul och ett riktigt gott o smärtfritt nytt år. Pussa Fraya….


Kommentera

