George med Liemannen bakom axeln

Nyopererad och tredje Cytostatikaomgången i morgon

Posted in survivaL by georgeschottl on december 4, 2012

Nu vid 17-tiden kom jag hem från SUS Lund.

Den söndriga Port a Cathen har blivit utplockad och en ny port med ett maffigt namn (den heter POWER PORT) har blivit inopererad lite närmare centrumlinjen samt att slangen numera ligger i halsvenen istället.
Det ny namnet känns lite Transformer-aktigt, ungefär som om ett barn bestämt vad porten skull döpas till innan försäljningsstarten, namnet är nämligen det fantastiska ”POWER PORT”…..
Roligt och verkligen avancerat namn måste jag säga!!!!

Operationen var riktigt trevlig faktiskt, trevliga kompetenta människor med en patientsyn som verkligen gjorde mig glad.
Jag kände mig verkligen väl omhändertagen och de som höll på i rummet försökte verkligen läsa mina minsta signaler på hur jag mådde!
Jag var väldigt imponerad på hur proffsiga de var.

Även när problem uppstod kände jag mig ytterligt trygg.
Jag hörde att min kropp hade ”kapslat in” den gamla porten och man var tvungen att skära rejält i kapseln för att få loss porten, sedan var det dags att plocka fram den STORA peangen för att dra ut porten…
Hela kroppen flyttade sig när de drog, det används verkligen kraft!
Och även här i denna situation kände jag mig trygg!

 

Så, då var porten inopererad, då är det dags imorgon igen!
Tredje Cytostatikaomgången!
Porten är redo!
Patienten, alltså jag är redo.
Kroppen är redo.
Carboplatinet och Alimtan verkligen skriker efter att komma in i kroppen och härja så som texten lyder i ”jag har tagit en hermods-kurs i mord”

 
Kör på i 190!

George

22 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Majsan said, on december 4, 2012 at 19:11

    Härligt att höra att du fått en ny port och därmed kan fortsätta med din (tuffa) behandling. Kram!

  2. lili said, on december 4, 2012 at 19:14

    oooooh, jag hade en power port. Bra grejer! Den var som en liten alien precis under nyckelbenet, en riktigt bra kompis under 18 månader. Hoppas den funkar lika bra för dig!! Styrka till dig och er inför tredje :))

  3. Imia said, on december 4, 2012 at 19:37

    Så skönt att du fått en ny fungerande port. Önskar dig allt gott! Krama din familj lite extra i kväll!

  4. Mia S said, on december 4, 2012 at 20:37

    Jag har skrivit det förr men kan inte låta bli att göra det igen. Du är beundransvärd, George. Lycka till med cyton!

  5. Ingrid said, on december 4, 2012 at 21:55

    Jag är så full av beundran över hur du hanterar din situation. Hoppas innerligt att det går bra!

  6. SaraH said, on december 4, 2012 at 22:23

    Jag vet aldrig vad jag ska skriva till dig, dina ord säger ju liksom allt….hoppas du håller på och skriver en bok eller liknande. Du kan verkligen skriva och formulera dig!!

    Vill iaf inte bara lämna tomt efter mig som jag brukar göra….tassar in och gör ett litet avtryck här idag. Hoppas allt går bra för dig med nya porten nu!!

    Kram SaraH

  7. Mia said, on december 4, 2012 at 23:12

    Bra att det ordnade sig så fint med porten. Lycka till med allt imorgon! Kramar

  8. Ossie said, on december 4, 2012 at 23:42

    Dina ord värmer mitt hjärta, din attityd är oslagbar!
    Nä du, George, man får inte roligare än man gör sej… det har du bevisat i många år!
    Hatten av… impad!
    Stor kram och lycka till från Åsa

  9. Eva said, on december 5, 2012 at 06:04

    Som så många beskriver. Dina ord … gör att vår dag blir bättre. Vi känner det positiva strömma ut från sidan och stärka oss under dagen. Med andra ord hoppas jag detta kommer tillbaks till dig
    en gammal eesa pekkonenlåt – ”som en boll kommer jag tillbaks till dig”,

  10. Douglas Lindström said, on december 5, 2012 at 10:49

    Shit G, det hörs att du är redo för batalj! Activate!

    • georgeschottl said, on december 6, 2012 at 14:17

      Douglas, det finns bara en sak att sga! Resistance is Futile! Det r det jag sger till cancern varje dag! Resistance is Futile!

      George

  11. Maria said, on december 5, 2012 at 12:16

    Så underbart att det fungerar igen och att ni nu kan ta ett nytt steg ……
    Hoppas allt går perfekt nu så ni får njuta av en lugn härlig jul-sen!!

  12. moa said, on december 5, 2012 at 16:23

    haha måste bara kommentera som alla ovan att du har en sån fantastisk attityd och härligt ”GO” i dig, imponerande och inspirerande! Heja dig!

  13. Eva said, on december 5, 2012 at 19:26

    Vilken tuffing du är!!! Ger aldrig upp. Hoppas nu att allt går bra och att du får en härlig jul med dina nära o kära. Kramar Eva

  14. Anne-Marie Klevebäck said, on december 5, 2012 at 20:39

    Önskar dig Lycka till!

  15. Annika said, on december 6, 2012 at 09:42

    Det är nog inte bara en kurs i mord som behövs utan även ett stort – TÅLAMOD. Ja, hur många ronder är du uppe i? Denna gång kommer de få sig en omgång utan dess like och vi är många som hejar på dig!
    Styrkekramar till er alla 3!

  16. Ninni said, on december 6, 2012 at 20:16

    Jag följer och läser alla dina blogginlägg även om jag inte kommenterar så ofta. Jag må ju säga att jag beudrar ditt mod och ditt sätt att möta din fiende. Du är en verklig kämpe!!!
    Jag håller tummarna och ber för att du ska besegra din fiende!
    Massor med kramar till dig, din fru och din söta dotter!

  17. Linda said, on december 6, 2012 at 22:56

    har du läst krönikan på svd om att ; Har lungcancerpatienter sig själva att skylla? Vad tycker du om detta? Om att lugncancerfonden får så lite bidrag?

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/far-rokare-skylla-sig-sjalva-om-de-blir-sjuka_7643228.svd

    Hoppas att du har det så bra du kan. tänker på dig.
    Du är en förbild när det gäller hopp. kram

  18. Ewa Larsson said, on december 7, 2012 at 20:50

    Jag blir imponerad av din styrka och livsmod och önskar dig lycka till.Att allt ska gå bra.
    Du och jag har en annan kämpe inte så känd som du men som kämpar lika tappert som du vi sänder många tankar till henne/combatlife.
    Kram till dig och din familj.

  19. Tina said, on december 7, 2012 at 23:56

    Goda nyheter, håller tummarna att din cellgiftsbehandling biter i ordentligt. Ta i från tårna och köööör!❤ kärlek till dej och din familj

  20. Bodil Jönsson said, on december 11, 2012 at 12:06

    Hej! Har inte sett er på länge. Men följer dej här på din blogg och förstå att det inte är så konstigt.
    Håller med vet inte vad man ska skriva men vill lämna ett litet märke om att vi är många som tänker på dej och din familj. hoppas ni får en fin tid fram över. Styrke kramar från Bodil med hundarna Doris och Maja som brukar skälla när vi gå för bi er tomt. Många varma tankar till er alla tre + voven

  21. marit said, on december 11, 2012 at 22:25

    Skickar i tanken små soldater till dig, soldater som ska alliera sig med din bataljon och förgöra det stora C-monstret. Har ni snö och vacker vinter?


Kommentera

