George med Liemannen bakom axeln

Inlagd akut, inget immunförsvar

Posted in survivaL by georgeschottl on november 20, 2012

Hej igen

Jag har varit trött och slagen den senaste tiden och igår på dagen så började det kännas i ögonen som om jag hade feber.
Eftersom jag hade lite lågt(0,7)  med vita blodkroppar vid det senaste blodprovet skulle jag vara extra försiktig om jag fick feber och trots att det låter lite löjligt så skulle jag ta mig in till sjukhuset om jag fick 38 graders feber.

När tempen igår närmade sig 38 så ringde jag min avdelning och fick beskedet att ta mig in för prover och eventuell antibiotikabehandling.
När jag efter provtagning och fått tabletter att ta med mig hem så var jag på väg att ta på mig kläderna när läkaren fick ett samtal från labbet…….jag hörde bara en liten svordom och ett ojdå…..
Svaret var att mina vita blodkroppar låg nere på lägsta nivån, 0,1 Neutrofiler och jag lades in akut på infektionskliniken.
Jag är isolerad med en konstig benämning som heter BLÅ-isolerad och det är mycket med skyddskläder, andningsskydd och inga besök utan skydd.
Rummet spritas och jag skall helst kokas i Purity Vodka tre gånger på dag för att vara helt bakteriefri…..

Med andra ord, jag har inget immunförsvar utan får nu intravenös antibiotika var 4-5 timme.
Dock har det blivit problem med min Port a cath då den nu slutat att fungera överhuvudtaget.
Porten fungerade hjälpligt igår på dagtid och nattetid i natt men nu på tisdagen har den lagt av helt och hållet.

Det är extra viktigt att jag har en port som fungerar nu när jag får så mycket mediciner och …just det, Cytostatika….
När man behöver något som mest, det är då sakerna går sönder….

Nä, annars är det ok och bra.

Freya är supersöt och go, hon trivs på dagis och pappa känner sig så trygg med det underbara dagiset.

Här är en bild på Freya och kompisen Oscar vid en god middag när maten sprider sig över kinderna..

28 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Yvonne said, on november 20, 2012 at 10:42

    Varmaste Kramar från hela Gårdstånga!
    Krya på dej, hoppas du snart är hemma igen!

  2. Maria said, on november 20, 2012 at 10:46

    Du är beundransvärd som orkar vara så positiv och humoristisk trots din svåra situation! Önskar dig allt gott!

  3. Mia S said, on november 20, 2012 at 10:53

    Du fantastiske man, vad du får gå igenom. Verkar väldigt tufft med isolering och trasig port. Hoppas av hela mitt hjärta att du snart känner dig starkare och får komma hem igen.

  4. Parre said, on november 20, 2012 at 11:01

    Och så gnäller man när man är lite förkyld själv:/

  5. karinmalm said, on november 20, 2012 at 11:10

    Jag håller alla tummar och tår för dig och din familj. Du är beundransvärd!

  6. Monica said, on november 20, 2012 at 11:19

    Ja krama om dig kan man ju inte när man själv har ont i halsen, så just idag spelar det ingen roll att det finns ett helt lands avstånd mellan oss. Typ.Men virituellt skickar jag maxnedladdningsdos av allt möjligt positivt och hoppas på någon form av karma så att du är på väg tillbaka snarast igen.

  7. Inger said, on november 20, 2012 at 12:05

    Freya är verkligen en ovanligt söt liten knopp !

    Skönt att hon trivs på dagis och att du är trygg med det.

    Hoppas att du slipper isolering snart och att värdena blir bra o ch att porten funkar.

  8. Jessica said, on november 20, 2012 at 12:18

    Kämpa på!! Du är fantastisk. Och Freya är sååå söt. Kram Jessica

  9. Lena Moberg said, on november 20, 2012 at 12:32

    Känner igen de hela …då mitt lilla barnbarn fick sina behandlingar …imunförsvaret slås ju ut av giftet men de har ju bra blandnigar av antibiotika idag !
    Så stor hon blivit eran lilla ”tös ”
    Ja du kämpar på hoppas på snar bättring ….ja har ju följt dej sedan serien o tycker att du är helt fantastisk !
    Lena

  10. Annika said, on november 20, 2012 at 12:36

    Annars är det bra… Underbara du, vad skönt med ett skratt i allt du lever med!
    Utan Frejas leende hade du varit sjukare, säkert som amen i kyrkan!

    En steriliserad krya på dig kram kommer här !!!
    och en stor varm kram till Sara och Freja

  11. Douglas Lindström said, on november 20, 2012 at 13:13

    Söt hon är och så lik dig. /D

  12. Maria said, on november 20, 2012 at 13:23

    Vilket härligt kort!! Hoppas du snart får bättre värden och får åka hem igen…

  13. Ingrid. said, on november 20, 2012 at 14:41

    Oh,så söööt hon är Freya.Önskar dig all god bättring.
    Kram.

  14. tiptip said, on november 20, 2012 at 14:53

    Underbar bild på dottern och krya på dig asap.

  15. En nadra eva said, on november 20, 2012 at 16:41

    Sicken Go unge du har. Positiv livssyn precis som du.
    Det är tur att du är du nu när det är motigt – det löser sig på nåt sätt.

  16. Caroline said, on november 20, 2012 at 17:27

    Hoppas på bättring och att isoleringen fyller sin funktion, modigt av er att utsötta er f dagisbaciller. Vi, som är i övrigt friska, drabbas ofta av hemplockade smittor. Gott att höra av dig i vilket fall som!

  17. Maria said, on november 20, 2012 at 18:43

    Hu vad läskigt. Hoppas att du snart mår bättre så att du kan komma hem till din fina familj!

  18. Lena said, on november 20, 2012 at 19:37

    Du är fantastisk, önskar verkligen att det vänder till det bättre snart så du får komma hem till din familj. Eterkramar

  19. Sister Moonshine said, on november 20, 2012 at 19:48

    Ja, hon är onekligen söt, den lilla. Det är alltid kul när du har foton med i inlägget. Jag hoppas nu att du kryar på dig snabbt och att du får komma hem till sötnosen igen.

  20. Siren Ek said, on november 20, 2012 at 20:13

    Hej Georg, du är den ende som jag följer i blogg. Har själv bröstcancer. Min yngsta dotter som är 12 år, heter också Freja. Din Freya är väldigt söt, min också. Jag tänker på dig,
    Siren

  21. Ida said, on november 20, 2012 at 21:01

    Vilken tur att du har allt det fina, Freya, hennes lilla kompis på bilden och inte minst Sara, parallellt med allt det hemska. Då har du ju något att glädja dig åt mitt i allt elände! Och en anledning att komma ut från den där sterila världen i ditt sjukhusrum. Stor kram och hopp om snar tillfriskning.

  22. Lena said, on november 20, 2012 at 21:35

    Kämpa på George och puss Freya när du kommer hem från oss alla läsare!

  23. SaraH said, on november 20, 2012 at 21:52

    Fantastiska du!!

  24. lili said, on november 20, 2012 at 22:17

    Din humor mitt i allt det jävliga är beundransvärd. Kanske inte så illa att kokas i vodka, he he?? En ny typ av martini, liksom… Vila nu så kroppen orkar med. Vi hejar på dig och er här i etern. Er dotter är fantastisk, vilken själ.

  25. Annette Bagger said, on november 21, 2012 at 09:03

    Jag hejjar på dig!, hoppas du snart är på benen igen så du får åka hem till din familj! Söt flicka du har, kompisen är också söt.

  26. Yvonne said, on november 21, 2012 at 09:23

    Hej!
    Fy vad trist att ligga isolerad! Jag måste säga att jag tycker att Freya är väldigt lik dig. Hon är så fin din lilla tös! Krya på dig så att du snart får komma hem till din fina familj!
    /Yvonne

  27. Fredrik Hed said, on november 21, 2012 at 09:36

    Jag och min Sara vet hur det är. Kämpa George. Tänker på dig🙂

  28. marit said, on november 22, 2012 at 21:34

    Vilka underbara ögon (och blick) Freya har! Och de har hon uppenbart efter dig!


Kommentera

