George med Liemannen bakom axeln

Ökad dos har däckat mig..

Posted in survivaL by georgeschottl on november 11, 2012

I och med att min ryggmärg inte visade tecken på att blivit påverkat utav förra cytostatikabehandlingen har dosen med cytostatiska ökats till maxdosen för att ge mer ”ooompff”
Oooommpfff:et har jag märkt i antal timmar jag sitter uppe med en spypåse……dag som natt…..

Jag hör av mig igen när tvåhandsskrivning är igång igen…

Jag har massor att berätta om:

Lungcancerdagen.

SKL

Skanska som saltat en byggfaktura med 96 000:- samt felfakturerat trots löfte på 20 000:-.

George

16 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mia said, on november 11, 2012 at 07:35

    Himmel, vad jobbigt! Hoppas illamåendet går över snart! Kanske inte hjälper så mycket i det här läget, men du är som alltid i våra tankar! Kramar

  2. Ewa Larsson said, on november 11, 2012 at 09:20

    Börjar i turordning.Fint tips om Wreta gästiveri kul att det blev så bra.Rica ligger dig varmt om hjärtat det är fint där det håller jag med om.Lungcancerdagen var hoppingivande för framtiden.Det tyckte jag med alla inslag att framtiden blir bättre o bättre.
    Sen till ditt mående;var förvånad att allt gick så bra på LC-dagen och att du orka så pass.Du överträffar ständigt dig själv.Alltid lika roligt att träffa er.
    Tråkigt att du ska må så dåligt nu och när jag tänker på det börja jag må illa själv.Det är så jobbigt att kräkas tar så mycket kraft.Nu hoppas vi alla att du snart reser dig igen och orkar skriva några rader.Ska alla framtida behandlingar vara så här jobbiga? Skickar ett helt fång styrkekramar.

    • Maria said, on november 11, 2012 at 10:20

      Hoppas det vänder snart och att du slipper må illa och får lite kraft…
      Min väninna med kronisk lungcancer ( och på en massa andra ställen….) fick i onsdags besked att allt fortfarande är ok-så idag mår hon betydligt bättre än för ett år sen….Så ge inte upp det finns hopp.
      Massor av styrka till dig och din familj! mariab

  3. Gunilla said, on november 11, 2012 at 11:13

    Tack för du skriver fast du mår skrutt, skönt att se ditt inlägg i inkorgen🙂 hoppas, hoppas dels att eländet med kräkningarna lugnar sig men framförallt att behandlingen ger effekt
    Strongt att fica LC dagen, du är en kämpe

  4. Johan Olsson said, on november 11, 2012 at 13:33

    Å din lilla stackare! Kan man inte få bukt med detta på något sätt?
    Det finns ju medicin som botar illamående men jag vet inte om det biter på detta😦

  5. Mia said, on november 11, 2012 at 14:25

    Hej ! Kämpa George vi gillar dig ! Kram

  6. Douglas Lindström said, on november 11, 2012 at 16:05

    Håll ut bro! Väntar med nyfikenhet på tvåhandsskrivningen. Tack för senast, lunch vid motorvägen bäddade för kärt möte. Hälsa S

  7. Caroline said, on november 11, 2012 at 19:20

    Tapprare man än du är svårt att finna, må cyton göra större nytta nu!

  8. Mia said, on november 12, 2012 at 09:31

    Har du provat akupunktur mot illamåendet?

  9. Parre said, on november 12, 2012 at 14:25

    Jag som dessutom hatar att kräkas😦 Usch! Trist😦

  10. E. said, on november 12, 2012 at 20:34

    En (förvisso drogliberal) vän till min pratar sig varm om cannabis (som inhalation, ej rök) mot illamående vid cytbehandling. Känner du till om det pågår några studier om detta i Sverige/Europa?
    /ssk

  11. Maria Hermansson said, on november 13, 2012 at 13:27

    George,
    Jag har föjt dig sedan himmlen kan vänta. Gick själv igenom cellgiftsbehandling och strålning för bröstcancer under tiden som programmet sändes. Att följa er i programmet var både svårt men framförallt fick jag en känsla av att inte vara ensam. Ensamma är vi på sätt och vis alltid men att få möta människor som är beredda att berätta om sina liv och sin kamp ger en otrolig kraft.

    Idag är jag frisk (förhoppningsvis). Jag vill bara säga att jag beundrar dig för ditt mod. Med din humor och din förmåga att välja livet även i dödens närhet är du ett föredöme. Jag håller mina tummar så de vitnar att du ska leva många många år till och vara hos dina kära.

    Varma kramar
    från Maria

  12. marit said, on november 15, 2012 at 22:08

    En kvällshälsning, hoppas att ditt illamående inte är fullt så jäkligt längre. Hm, törs du prova lite cannabis mot detta som E här ovan föreslår? Själv tycker jag att akupunktur låter vettigt, det kan ju inte skada i alla fall.

  13. Caroline said, on november 16, 2012 at 13:36

    Hoppas innerligt att du mår lite bättre och att du samlar kraft istället för att ha ansiktet nerkört i en påse.

  14. Tina said, on november 16, 2012 at 20:49

    Väntar på en uppdatering, hoppas att du inte mår lika dåligt längre.
    Det är lite besvärligt att kommentera på din blogg förresten….

  15. Anne-Marie Klevebäck said, on november 18, 2012 at 19:27

    Tänker på dig och hoppas att du snart är på banan igen.

    Kram Ammi


Kommentera

