George med Liemannen bakom axeln

Wreta Gästgiveri och Rica Hotel

Posted in survivaL by georgeschottl on november 9, 2012

(Jag fick min andra dos Carboplatin och Alimta för 14 timmar sedan, jag har nu vaknat mitt i natten, nu är klockan 02,21 och skriver dessa ord till Er om resan till Lungcancerdagen, det blir flera dagars berättelse)

I och med Saras och min resa till Stockholm och vårt deltagande på Lungcancerdagen 2012 så tyckte jag att vi skulle få en lugn och långsam bilresa till Stockholm och därför letade vi charmiga hotell som skulle ligga någon timmes bilväg innan vi kom fram till Stockholm.
Vi verkar ha haft en enastående tur för vi gick igenom en site som heter Smultronställen och verkade bara hitta ställen som hade stängt på söndagar eller som ville ha stängt på söndagskvällar…..Alla samtal som besvarades denna söndags morgon och fick frågan om de hade rum och logi samma dag och med ankomst ca 17,00 sade bara tvärt nej eller hade svårt att specificera om vi skulle få ett rum när vi anlände….?
Men till sist så var det ett Hotell som stack ut, ett hotell  där telefonsamtalet besvarades utav ett proffs, det lät så här:
Wälkommen till Wreta Gästgiveri, Jag heter Sofia, vad kan vi göra för Er?
(redan där blev jag glad)
Jag lade fram vår önskan att komma fram till en plats med bra övernattning och bra mat för två personer (Freya bodde denna gång hos mormor och morfar)?
Javisst löd svaret, när anländer ni och vi har faktiskt ett dubbelpaket, med både logi i dubbelrum och en tre rätters meny på kvällen, är detta intressant?
Och köket stänger tidigast klockan 20,00 på kvällen!
Tjohooo tänkte jag, här har vi hittat rätt!
Rum och meny bokades, samt Wreta informerades om att jag är svårt sjuk och inte kan andas riktigt så jag behövde ett rum nära restaurangen.

Bilen packades och fylldes utav bagage och ett äkta par!
Sedan rullade vi vidare mot norra vidder!

Rum bokades även för två nätter på vårt utomordentliga favorithotell Rica Kungsgatan och därmed var jag lugn inför resan upp!
Jag känner mig trygg på Rica, jag har lyckats få någons sorts ”hemmakänsla ” på Rica vilket jag inte känner på andra hotel.

Jag vill bara fortfarande säga att mitt favorithotell utan motstycke i Stockholm fortfarande är Rica Kungsgatan!
Och jag vill verkligen understryka att jag inte tar betalt, får ersättning eller på något annat sätt tjänar pengar på mina synpunkter på hotellen!
Rica Kungsgatan nätter betalas utav Stödet och jag hade kunnat välja vilket hotell som helst i Stockholm och Wreta Gästgiveri betalar jag och Sara ur egen ficka!
Med dessa ord menar jag verkligen att hotellen är så förbannat bra!

I alla fall, efter många timmars bilfärd och mörkrets intåg över okända marker anlände vi till Wreta Gästgiveri.
Det var fanimig en av de bästa Hotell & Mat-upplevelser jag någonsin haft!
Det var helt enkelt strålande bra från mottagande, välkomnande, service kvalitet på rummen samt maten!
Vid incheckningen fick vi ett rum som gjorde att jag slapp gå i trappor utan vi gick bara tvärs över gården och vi fick ……detta!
Superrummet special!

Ändring i tiden, nu är klockan 23,21 ett dygn senare, jag har fått ta en paus med kräkpåse och cellgiftsreaktioner nu i ett dygn, jag fortsätter berättelsen när jag slipper skriva med ena handen för att hålla spypåsen i andra handen!
George

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gunilla said, on november 10, 2012 at 10:25

    Härligt att ni fick det så mysigt. Min svåger o svegärska bor alltid på Rica när de är o hälsar på oss så håller med dig, bra hotell
    Hoppas resten av resan blir bra, du är en kämpe :)?

  2. Lena Moberg said, on november 10, 2012 at 13:55

    Ser mysigt ut ….hoppas du får njuta lite o inte bara spy ! Du är ju en otrolig kämpe …Lycka Till !

  3. Ingrid. said, on november 10, 2012 at 14:51

    Ja,det är verkligen A&O när man blir så vänligt bemött,och fin service dessutom.
    Ser hemtrevligt ut.
    Kram.

  4. Sister Moonshine said, on november 10, 2012 at 16:46

    Det är viktigt med praktiska saker när man inte är frisk. Och att du fick så mysigt rum och god mat var ju ett plus. Hoppas att det gett med sig med illamåendet nu. Det borde du få slippa. Kram.

  5. Mia said, on november 10, 2012 at 20:02

    Ni är så väl värda all lyx ni kan få! Jag avundas dig, du är min idol! Tack för att du bloggar så att man får följa dig och dina fantastiska ord!
    Massa kramar

  6. Caroline said, on november 10, 2012 at 22:52

    Du är för rolig! Väntar m spänning på att höra om resten av resan. Hoppas dock främst att du mår bättre. Inga mediciner som hjälper mot illamåendet! Akupunktur?

  7. tiptip said, on november 12, 2012 at 18:22

    Kul att du skriver om bra hotell. Fattar väl att du betalar själv och just därför är det ren och bra info. Roligt, verkligen roligt att läsa.
    hoppas spyendet har lugnat sig lite

  8. Susanne said, on november 14, 2012 at 09:26

    Vad kul att du haft en bra vistelse på Wretas, tycker det är så himla mysigt där. Vi hade julbord där med företaget förra året och kör en favorit i repris i år🙂. Krya på dig!!

  9. annawestergren said, on november 14, 2012 at 17:13

    Det låter verkligen fantastiskt!! Dit ska jag åka bara därför =)

  10. Sofia och Henrik said, on maj 2, 2013 at 18:02

    Hej!

    Så himla fint att läsa om denna kväll, hittade inlägget vid en googling av Wreta gästgiveri. Jag som servitris minns fortfarande denna kväll extra väl! Underbart uppskattande gäster som resulterade i en rolig service. Både kocken och jag kommer till Skåne i sommar då Wreta tyvärr har stängt just nu.

    Kramar från Sofia!


Kommentera

