George med Liemannen bakom axeln

One down, five to go!

Posted in survivaL by georgeschottl on oktober 15, 2012

Nu har jag gjort min första Carboplatin & Alimta i Torsdags!
Jag har sovit 15-16 timmar per dygn men jag är så OTROLIGT tacksam för de nya utvecklade medicinerna som inte fanns 2007 när jag gjorde min förra behandling!

2007 kröp jag mellan spypåsen, toaletten och soffan om jag inte var inlagd på sjukhuset för att jag mådde för dåligt för att få i mig vatten!
2012 kan jag prata, jag kan äta och jag spyr ej!
Lite illamående bak i hjärnan men inget som ”når kroppen”!

Jag är så tacksam för forskningen!
För jag hatar att spy!

Lite småproblem med smärta och kraftiga allergiattacker har jag haft men i och med att jag känner igen symptomen och vet hur jag behandlar så löser jag allting hemma själv!

Så, nu kommer två veckor med återhämtning och lite mer normala sömn-nivårer, jag hoppas bara att min förmåga att tillgodogöra mig syre till lungorna blir bättre permanent.

George

14 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tony said, on oktober 16, 2012 at 00:19

    Jag blir ärligt talad både uppmuntrad av dina berättelser, för du är en äkta överlevare, men samtidgt smått betagen av att sånt här ska drabba en annan människa oavsett vem det gäller, men ändå specifikt då det drabbar en person med så schyssta personliga värderingar som dig. Och att ingen ansvarig är rakryckad nog att träda fram i efterhand. Ingen människa öht ska behöva ha det så här men jag håller hårt på dig och du behövs både för din familjs skull och för oss andra som följer din resa för att återta det du har rätt till, rätten till ditt liv.

    Sköt om dig så länge!

    Många varma hälsningar från
    Tony

  2. max ( MaMo) said, on oktober 16, 2012 at 06:38

    Som jag skrivit tidigare var jag ”en” av dom ”prov kaniner” för Carboplatin & Alimta, och jag
    mådde också bra efteråt, men det blev lite annorlunda med att må dåligt, den andra gången,
    men inte på det sättet, du beskriver med din behandling i 2007….
    Min cancer är nu tillbaka från klass 4 till klass 2 tack till Carboplatin & Alimta och strålning.
    Hoppas den ger dig samma effekt, vi ( du och jag ) behöver dom positive besked….
    Jag tackar ( särskild, att du mår bättre ) att jag kunde vara kanin, och kunde hjälpa forskningen
    med att ta fram en bättre cellgift……
    Lycka till MVH Mamo – Max

  3. Ewa Larsson said, on oktober 16, 2012 at 07:41

    Vad skönt att läsa.Livet verkar för dig något så när drägligt medan nån annan inte skulle stått ut med den här behandlingen.Du står ut med mycket mer än de flesta utan att klaga.Livsviljan är så stark så den och kärleken till livet övervinner allt.Skönt att höra.

  4. Annika Leo said, on oktober 16, 2012 at 08:00

    Hej
    Jag skrev en kommentar till ditt förra inlägg som jag ser inte kom med. Vårt bredband gör lite som det vill. Jag skrev ungefär att om det är 5 år sedan du genomgick förra omgången så har nog forskningen kommit en bra bit längre nu. och att om ytterligare 5 år finns förhoppningsvis botemedlet. Och om du fortsätter att köra i 5-års intervaller så kommer du om 30 år att sitta i gungstolen med dina barnbarn i knät och berätta om hur det var förr att få cancer. Och du verkar ju possitiv och inne på samma linje.
    Kämpa på!! Med vilja, kärlek och jävlaranamma kommer man långt.

  5. Anna N said, on oktober 16, 2012 at 08:15

    Åh vad det glädjer mig att du kan få må så gott som möjligt genom detta. Fortsätt vara stark!

  6. Douglas Lindström said, on oktober 16, 2012 at 08:40

    Härligt vännen! Mvh D

  7. Maria said, on oktober 16, 2012 at 08:53

    Så underbart!!!
    Min bästis fick för ett år sen besked om kronisk lungcancer, liksom lite extra på allt hon hade sen förr.
    Usel lungkapacitet och nu är hon på semester och mår hyfsat!!
    Hon andas normalt och orkar leva igen-det är så underbart!! Så ge aldrig upp för allt kan bli så mycket bättre…

  8. Johan Olsson said, on oktober 16, 2012 at 13:18

    Bästa fina du!! Du kommer att må galant när du är klar! Å dessa symptom som du har nu är acceptabla mot dom andra som du hade 2007! Du skall se att allt löser sig till det bästa!

    Å tänk på att du har en väldigt fin familj och är ung!

    Tänker på dig fina du!

    Kram från en av dina vänner!

  9. Sister Moonshine said, on oktober 16, 2012 at 13:39

    Tänk att man faktiskt kan bli en rutinerad och erfaren cancerpatient. Det är både tragiskt och hoppfullt på samma gång. Jag är glad för din skull. Det är alltid skönast att kunna vara hemma med familjen och återhämta sig mellan behandlingarna. Du är en förebild och en go gubbe. Sköt om digl

  10. Luca said, on oktober 16, 2012 at 15:15

    Hej George,
    Härom kvällen råkade jag se ett inlägg på tv om en film om Mandela. Någon gång efter att han släpptes fri tänkte han förmodligen på allt han gått igenom och sade för sig själv ”Jag prisar Gud för min oövervinnerliga själ”.

    Jag tänkte omedelbart på dig!

    Jag säger inte ”lycka till” – jag säger ”kämpa på”!!

    Dunk i ryggen!!! (ur ”Ice age 2”)

    Luca

  11. Marie Ivarsson said, on oktober 16, 2012 at 21:27

    Stor styrke kram till dig!❤

  12. Mia said, on oktober 17, 2012 at 12:05

    Always lookin’ at the bright side of life… Ni är beundransvärda! Kramar till Dig och familjen

  13. marit said, on oktober 18, 2012 at 21:40

    Ja, forskningen går framåt, delvis p.g.a. sådana kämpande (och vältaliga) personer som du! Så med lite tur kombinerat med din kämparvilja blir denna behandling en belöning för den tid och möda du lagt ner.


Kommentera

