George med Liemannen bakom axeln

Cancern har vaknat, monstret rör på sig…

Posted in survivaL by georgeschottl on september 27, 2012

Det preliminära beskedet att mina problem med att jag har så ytterst lite lungkapacitet kvar berodde på en sjukdom som heter Sarkoidos var inte rätt.
Provtagningen som gjordes i fredags har nu kommit med resultat och svar och resultatet gick vi igenom tillsammans på Thoraxonkologen idag, jag, Sara, överläkaren R Öhman samt forskningssköterskan I-M Nilsson.
Cellerna som fanns i de förstorade lymfkörtlarna var inte vätska från Sarkoidos utan den värsta cellerna man kan ha, det var Mesoteliom-celler som var pigga och vakna.
Jag undrar om dessa Mesoteliom-celler konverserar, alltså mer som en diskussion om lymfkörteln.

Jag föreställer mig cancercellerna som på en middagsbjudning med nya vänner.

Värd-par-cellerna välkomnar de nya celldelade mesocellerna: ahhh goda vänner välkomna till vår fina lymfkörtel, vill ni ha en liten drink så är det bara att slurpa blod i baren…
Här är vårt sovrum, här kan man verkligen ligga i dvala i många år, men nu, nu är det dags att sträcka på cellväggarna och röra på sig lite.
Här borta har vi barnkammaren, här celldelar gumman och jag oss i mängder, hehe, wink wink.
Här kan det verkligen bli fullt men då flyttar ungarna ut till andra ställen vilket man alltid önskar att ungarna gör, eller hur…..??

Beskedet att cancern vaknat  kom över mig som en dusch av iskallt vatten, jag kände bara hur adrenalinet strömmade genom kärlen och jag svor inom mig.
Jag har ju väntat på detta beskedet, mesoteliomet kan ju inte stå stilla i all evighet, det är ju en fysisk omöjlighet att jag skall vara så unik i hela vår värld.
Att jag har klarat så många år utav någon helt okänd anledning är ett rent mirakel, jag kommer ju att klara lika många år till efter nästa cellgiftsrunda…
Ja, ni läste rätt!
Trots alla skador min kropp fick efter förra cellgifts-vändan är det självklart att jag skall genomgå en ny 18-veckors chemo-therapie.
Trots mina minnen från förra behandlingen fanns det inte en tvekan i mitt inre, min vilja sade JA, min logik sade: Omedelbart, min kärlek till livet sade:NU

Så bollen är redan satt i rullning!
Jag påbörjar cellgiftsbehandlingen om två veckor.
Pre-medicineringen är klar och påbörjad, B12 sprutan togs idag efter mötet, folsyran börjar jag med i morgon efter apotekbesöket.

Så snabbt, så mycket som står på spel…

Jag har slagit vad om med min läkare att jag tror att jag har en tumör på hjärtsäcksväggen, det kan vara en förklaring till min urusla kapacitet till att få luft.
Tumören kan störa blodflödet till lungorna….vi får se om jag har rätt…

Referensröntgen samt uppletande av nya tumörer sker inom två veckor, remiss är redan skickad, svar på dag och tid väntas inom kort…

Jösses vad det går snabbt när bollen väl är i rullning!

Känslan återinfinner sig igen!

Nu är det skarpt läge.
Nu känns det att jag blir mer fokuserad.
Nu tillåter jag bara de känslor som ger mig kraft, nu tillåter jag inte svaghet hos mig själv.

Devisen INGET får ner MIG på knä är åter min vän!

Kärleken till livet och Freya och Sara är mina drivkrafter, mina motorer!
Inget får ner mig på knä!

George

88 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Karin said, on september 27, 2012 at 19:28

    Så jäkligt, men ner på knä ska du inte. Stor kämpa kram från Karin

  2. Anders said, on september 27, 2012 at 19:31

    Klart du är unik! Inget knäande! Lycka till!

  3. Lina B said, on september 27, 2012 at 19:32

    George, har du gjort det en gång kan det gå igen. Som du säger, nu är det bara pepp som gäller, inget annat! Den här bloggen har jag följt i flera år nu och jag tänker fortsätta följa den i många år framöver!!
    Kram från en trogen okänd läsare
    /Lina B

  4. S said, on september 27, 2012 at 19:34

    Nömen för fan😦 Och du kan som vanligt beskriva så att man häpnar. Önskar dig all kraft och lycka i din kamp!

  5. Lotta said, on september 27, 2012 at 19:39

    Orden räcker inte till …..
    Du skriver själv om det vackraste , låt kärleken till Sara och Freya , och till livet vinna !

  6. Sister Moonshine said, on september 27, 2012 at 19:42

    Med din livskraft och kärlek till familjen kan inget få ner dig på knä. Jag ska finnas med dig i tankarna under hela cellgiftshelvetet och be för att du ska fortsätta vara så unik som du varit hittills. Stor kram.

  7. Eva S said, on september 27, 2012 at 19:45

    Alla tankar och styrka till er alla. Hoppas det går bra kram

  8. Maria Assarsjö said, on september 27, 2012 at 19:46

    Du är verkligen en kämpe. Mina tankar går till dig och din familj.

  9. Eva said, on september 27, 2012 at 19:48

    Du är otrolig! Jag hade knäckts för länge sedan! Ge inte upp, du har mycket att kämpa för, Sara och din lilla Freya. Säger som föregående: Låt livet vinna! Kramar till er alla

  10. Iréne said, on september 27, 2012 at 19:50

    All styrka och lycka till dig och din familj. /Iréne

  11. Marie Lundqvist said, on september 27, 2012 at 19:53

    All kärlek och styrka❤

  12. Tony said, on september 27, 2012 at 19:55

    Jag blir ärligt talat mållös av detta besked, även om du menar att det var väntat. Jag hoppas nu innerligt att sjukvård och behandling verkligen funkar.

    Cancerrecidiv verkar inte vara sällsynta, men det vore rimligt att du klarar andra halvleken också mot eländet. Låt oss nu hoppas att det blir så.

    Kan jag göra skillnad så gör jag det, så finns det något jag kan göra för att hjälpa till, så hojta bara till inne på FB.

  13. Karlavagnen said, on september 27, 2012 at 19:56

    Vad säger man? Spontant FY FAAAN!!!! Å kämpa !!! Önskar man kunde göra något för att hjälpa.

  14. Malin - Malins liv och bravader said, on september 27, 2012 at 19:58

    Usch vad tråkigt att höra att det har vaknat till liv igen. Jag håller alla tummar jag kan för att du återigen ska vinna kampen. Jag tror på dig! Skickar över stora styrkekramar till dig, Sara och Freya.

  15. Anna-Carin Lööw said, on september 27, 2012 at 20:00

    Det är helt otroligt vilken kämpaglädje du har fast du är så pass sjuk. Håller alla tummar och tår att du kommer igenom alla jobbiga behandlingar även denhär gången. Många kämparkramar till hela familjen från en som oxå fightas mot elaka jävla cancerceller, har återfall i bröstcancer sen 2010/ Anna-Carin

  16. annika said, on september 27, 2012 at 20:01

    På den jäveln !

  17. Mia said, on september 27, 2012 at 20:08

    men för helvete!😦 Vilket tråkigt besked! men som sagt, du har tagit dig igenom första ronden, ladda om allt vad du har nu inför andra vändan! Jag talar nog inte bara för mig själv när jag säger att vi är många som är med dig och önskar dig all styrka genom denna pärs också! Kämpa på George!

  18. INGAMAJ NOGERSUND said, on september 27, 2012 at 20:21

    LÅT LIVET O KÄRLEKEN SEGRA!!!TÄNKER O FÖLJER ER!!!!!

  19. Yvonne said, on september 27, 2012 at 20:30

    Har inte starka ord nog för din tapperhet! Du är mer än Robin Hood! Din tapperhet har inga gränser! Kram!

  20. Åsa said, on september 27, 2012 at 20:32

    Kom igen nu George och spöa fanskapet, du har hos alla med i kampen!

  21. Sara said, on september 27, 2012 at 20:38

    Kämpa satan! Vi stöttar dig i form av tankekraft och energi!

  22. syster said, on september 27, 2012 at 20:44

    Åh låter som du skall få Alimta som vi säger i gbg. själva substansnamnet är så jobbigt att skrivia premextered något sådant kanske? den upplever jag iaf som ”snällare” mot kroppen men klarar av att hålla cancern i skock! håller tummarna för dig!

  23. unna said, on september 27, 2012 at 20:46

    George, om alla hade förmågan att resonera som du skulle inte enda människa behöva dö av cancer!!

  24. Esandi said, on september 27, 2012 at 20:48

    <3<3George<3<3 KÄMPA!!!!!!!!!!!?

  25. blogtweeter1 said, on september 27, 2012 at 21:10

    Kämpa på och visa detta elände var skåpet skall stå!
    Lycka till!

  26. Mia said, on september 27, 2012 at 21:12

    Du har en ovanlig fighting spirit, hoppas att behandlingen inte ger alltför tunga biverkningar. Och att gifterna motar tillbaka eländet. Tänker på dig och din familj, önskar er allt gott.

  27. Åsa said, on september 27, 2012 at 21:17

    Åhh så tråkigt att höra att Mesoteliomcellerna börjat bråka igen.Men härligt att höra din livsglädje och kämparanda. De där cellerna vet nog inte VEM de ger sig på.. DE HAR INTE EN CHANS!! Kom igen nu och ta även hem rond nr 2. Är med dig i tanken!
    Kram från Åsa ( vänninan till en Mesoteliomkollega)

  28. Maria said, on september 27, 2012 at 21:17

    Tufft besked men med din fokusering och styrka-så klarar du nog allt…..
    Du är en förebild med din förmåga att ge cancern en tuff match…

  29. Elisabeth said, on september 27, 2012 at 21:33

    Styrkekramar till dig, Sara och Freja! Vi finns här och hatar cancermonstret intensivt tillsammans med er!

  30. babs said, on september 27, 2012 at 22:05

    Gud va jag håller tummarna hårt för dej!!!

  31. Majsan said, on september 27, 2012 at 22:10

    Vet inte vad man ska säga men önskar o hoppas av hela mitt hjärta att din kämpaglöd ska räcka nu också!

  32. Mamma Nina said, on september 27, 2012 at 22:18

    Skit också! Men du fixar detta! Det vet jag, och alla andra som följt dig så väldigt väldigt länge. Du är en riktig kämpe och du kommer att vara det här enda exemplaret människa som faktiskt fixar den här skitsjukdomen.
    Så är det bara.
    Så måste det bli helt enkelt!

  33. Frida said, on september 27, 2012 at 22:33

    Heja, heja George!!!

  34. Linda said, on september 27, 2012 at 22:42

    Nä nu jävlar skall de nya cellerna få se på ett motstånd som kommer få dem att dunsta iväg av skräck! På dom!!! Jag tror på din kraft , på din fina kärlek till din fru, till erat barn och till livet! Full fart framåt! På med rustningen fram med lansen och kämpa på!

  35. Blomman said, on september 27, 2012 at 22:52

    I min värld här uppe i Piteå, Norrbotten har jag aldrig stött på en sån kämpe som du verkar vara George S. Du har o kommer fortsätta inspirera andra. Både dom som har en sjukdom el andra problem o vi som ska vara tacksamma att slippa skitsjukdommar. Önskar dig all styrka i din fortsatta strid mot din sjukdom som våldgästar din kropp.

  36. Jenny said, on september 27, 2012 at 23:23

    Styrkekramar i massor till dig & din familj! Kämpa, kämpa, kämpa!!

  37. Ninni said, on september 27, 2012 at 23:42

    Kämpa på! Jag tror du har kraften att klara det en gång till och med Sara och Freya som drivkraft så är allt möjligt.
    Styrkekramar!

  38. Madde said, on september 28, 2012 at 00:03

    Nej du: det finns inte på världskartan att du förlorar den här fighten! Peka finger åt cancern, kavla upp ärmarna och det här grejar du! Vi hejar på vid ringside alla vi i cyberspace. Kram till er alla i familjen.

  39. Ossie said, on september 28, 2012 at 01:22

    Du är häftig, George!!!
    Makalös attityd!
    Störst av allt är kärleken, du har haft utomjordisk tur… din inställning hjälper ödet på traven!
    Shit, vad du inspirerar!
    jag håller tummarna så dom domnar och önskar dej allt gott!
    Stor kram till er hela högen!❤
    Åsa

  40. Kärran said, on september 28, 2012 at 03:14

    Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!!!!!!!!!! Vilket tufft besked…

    Men nu är det: På den lömska jäveln och ge den vad den tål!!!! Hata och peka finger!!!

    Kramar till hela allra finaste familjen!!

  41. Anna-Karin said, on september 28, 2012 at 07:27

    Kämpa på! Många varma styrkekramar till dig och din familj
    //Anna-Karin

  42. Maria said, on september 28, 2012 at 07:31

    *kramar om* och vad bra att kämparglöden har fått fart!

  43. Marlene said, on september 28, 2012 at 08:11

    Lycka till du starke man! Fuck cancer!

  44. Gunilla said, on september 28, 2012 at 08:31

    Kärleken övervinner allt! Du uttrycker dig så starkt med en intensitet som går rakt in i hjärtat på mig och säkert alla som följt dig i tv och här. Inget får denna kämpe ner på knä isllafall inte denna fruktansvärda sjukdom som inte vill sluta kalasa ( underbar beskrivning från dig) på dig.
    Kramar m

  45. ulrika said, on september 28, 2012 at 08:46

    fan fan fan – kämpa på!!! följt din blogg ett bra tag – du skriver fantastiskt – du är unik – styrkekramar t dig å din familj

  46. Maria Johansson said, on september 28, 2012 at 10:23

    All världens goda tankar, styrka, energi och kärlek till dig, George! Det du ständigt förmedlar i din blogg har gett mig ett nytt sätt att se på livet. Du och din familj är och förblir mina hjältar. Kram

  47. Nonna said, on september 28, 2012 at 10:57

    En giftdrink i baren är vad de här elaka c-cellerna kommer att få och dö på fläcken! Heja dig såna tankar gillar jag!! Massa kram och kämpa för din egen och flickornas skull!

  48. Karin said, on september 28, 2012 at 10:59

    All kärlek till dig och din familj George ! Kämpa på! Vi är många som tänker på er!

  49. Åsa Ledel said, on september 28, 2012 at 11:05

    Usch så tråkigt att läsa.
    Skickar massvis med kämparkramar till Dig och Sara.
    Jag är säker på att vår Helena sitter någonstans och ger dig styrka också, Himlen Kan Vänta mycket mycket längra på Dig George!
    Kram från Åsa i Falkenberg

  50. Emma said, on september 28, 2012 at 11:41

    Du är en kämpe George! Slå sönder cancern i småbitar! Tänker på dig!

  51. Fredrika said, on september 28, 2012 at 11:44

    Oh, inga roliga besked men nu är det dags, det är nu det gäller! Skickar så mkt styrka jag kan från Ystad till dig, kämpa med hjärta och själ!!!
    Kram Fredrika

  52. Marie said, on september 28, 2012 at 13:36

    Jag är helt övertygad om att du kommer att klara detta också.
    Nu är det krig, nu får du ge de där dumma cellerna vad de tål!

  53. Carina Jönsson said, on september 28, 2012 at 14:36

    Skickar massor av styrkekramar via cyberspacen till dig och din fina familj.
    Detta fixar du, förklara krig mot cancern!
    Stor kram från Carina Jönsson (Andreas mamma)

  54. Johan Olsson said, on september 28, 2012 at 17:40

    Nästan så jag får tårar i ögonen! Men vi alla skall kämpa tillsammans så att du får veck allt igen!

    Kram från Johan

  55. Petra said, on september 28, 2012 at 20:00

    Har följt dig sedan jag såg dig på tv, och någon större krigare och kämpe vet jag nog fan inte, och e säker på att du ger cancern på nöten nu oxå, mina tankar finns hos dig, så stora styrkekramen till dig och dina nära och kära❤

  56. Christina Cammerö said, on september 28, 2012 at 20:41

    Underbara George!!!
    Med tårar i ögonen läser jag vad du skrivit, men känner samtidigt att din envishet, din styrka, ditt mod och din kärlek till din familj och till livet kommer att ta dig långt… Om Malins tumörer bara hade gått att operera eller behandla på något annat sätt än de gjorde, så vet jag att hon hade kämpat precis som du nu gör… Det finns inte att ge upp.. Som Ung Cancer säger: FUCK CANCER!!!! Den ska bort…. Bort, bort, bort…. och inte komma tillbaka… Inte till någon…. Jag skulle vilja skicka en bamsekram till dig som tack för att du fanns där och svarade på mina frågor under Malins sjukdomstid… TACK!!! Styrkekramar till dig och vi håller alla tummar vi kan!!! <3<3<3

  57. Liselotte Nilsson said, on september 28, 2012 at 21:14

    Min Idol!
    Du är en förebild för alla oss som kämpar. Jag tänker ofta på det du står för när jag själv tvivlar i min kamp.
    Läste något som jag tycker stämmer, sänder det här till dig och måtte cancern denna gång fatta att den jävlas med fel person.
    If you walking through hell, keep on walking!

    kramar o kärlek

  58. Ewa Larsson said, on september 28, 2012 at 21:49

    Ja vad ska jag skriva efter alla fina ord instämmer i allt gott som skrivs alla förhoppningar, all tro på att allt ska gå bra.Det måste bara gå bra, med din envishet övervinner du allt.Du betyder så mycket för så många och att du lurat ”D” flera gånger om ger hopp till oss alla härute i cyberrymden.Vad kämpigt för Sara att också få gå genom detta igen och lilla Freya som känner av allt detta, alla barn känner när nåt inte stämmer.Skickar kämparkramar till er alla.

  59. stoffisen said, on september 28, 2012 at 21:58

    Kämpa vidare! Du har redan visat en så magisk styrka!

  60. Pia said, on september 28, 2012 at 22:43

    Kämpa!! Tänker på dig & Er .

  61. Marie Ivarsson said, on september 28, 2012 at 23:40

    All kärlek till dig!❤ Kämpa på som du alltid gör så fixar du även det här! Du och hela din familj finns i mina tankar!<3 Marie

  62. Hockeysmurf - Ja det ÄR jag! said, on september 28, 2012 at 23:43

    Jag hejar på dig! Och citerar min favorithockeykommentator, Wikegård – Kääämpa!
    Skickar massor av lyckönskningar till dig!

  63. Linn said, on september 29, 2012 at 09:11

    Styrkekramar till dig och din fina familj!

  64. Anna said, on september 29, 2012 at 12:56

    Kämpa kämpa!! Skönt att du får hjälp fort!
    Håller tummar o tår att de får bukt på de nya bråkiga cellerna!
    kram till dig o familjen:)

  65. G said, on september 29, 2012 at 15:06

    Skit att dina tumörer inte ligger still längre! Har din cancer stått still i flera år så finns dock chansen att tillväxten stannar igen. Mina egna lungmetastaser (av ett sarkom) har legat still under 2012. Istället för cytostatika tar jag piller som innehåller en tyrosinkinashämmare (TKI) som ska hindra att tumörena får tillräckligt med blod. Jag vet inte om det finns någon TKI för din cancerform. Generellt ger dock behandling med TKI lindrigare biverkningar. I mitt fall behöver jag inte må dåligt i två veckor av tre som jag gjorde med cytostatika.
    http://www.cancer.nu/se/Lungcancer/Behandla/Malstyrd-behandling/

  66. Anne said, on september 29, 2012 at 15:24

    Hej George! Vilken fighter du är. Kände som du 2006 när jag fick cellgifter mot min bröstcancer….nu har skiten spridit sig till flera ställen i skelettet ,och väntan på svar om metastaserna ändrat karaktär, gör att jag inte har påbörjat någon behandling ännu. Fick vara ”frisk” i 6 år, trodde jag. Finns det någon lömskare fiende än cancer??? Tror inte det! Hoppas jag får tillbaka min känsla för att slåss mot det. Vill vara med ett tag till. Kan bara känna ibland ,att man själv måste vara otroligt påläst och kolla upp allting för att man ska få rätt behandling och att de gör de undersökningar som behövs. Jag tillhör SUS i Malmö ,och känner en viss osäkerhet över att förlita mig på Onkologen där. Fast vad har jag för val? Kämpa på ,jag håller tummarna!!!! Anne

  67. Monica carlsson said, on september 29, 2012 at 15:25

    Sänder många styrketankar till dig, vet att tankens kraft är enorm, om alla dina nära och kära och vänner sänder positiva tankar till dig kommer de energierna att ge dig mer läkande kraft!!! allt gott till dig!!!

  68. SaraH said, on september 29, 2012 at 21:40

    Du är min största förebild…. Fy vad ledsen jag blir att dessa f—-ade j—–ar vaknat till igen. Släck dom. SPARKA dom…ge dom vad de tål. DU VINNER!!!!
    Massa styrkekramar till dig och din familj
    //SaraH

  69. jagtack said, on september 30, 2012 at 02:57

    Du är härlig du🙂 Beviset för att man kommer betydligt mycket längre med en positiv/jävlar anamma inställning! Keep going strong!

  70. Carolina said, on september 30, 2012 at 10:16

    Har beundrat din styrka och drivkraft sedan jag såg programmet ”Himlen kan vänta”! Mina tankar är hos er ofta och varje dag tittar jag in på din blogg. Många styrkekramar till dig och din familj!
    Carro

  71. Frida said, on september 30, 2012 at 15:24

    Så tråkigt att höra George!! Håller alla tummar och tår att behandlingen ger bra effekt så du får njuta av din fina familj länge än. Styrkekramar till dig!❤ Och: FUCK CANCER!!
    /Frida

  72. Lena Moberg said, on september 30, 2012 at 19:56

    Du är starkare än cancerspöket …. dån börjar en tuff behandling o LYCKA TILL ! Lena

  73. Annika said, on oktober 1, 2012 at 09:29

    Ytterligare en rond som du redan tagit första poängen i, vem ska klå dig du starke man?
    Tusen styrkekramar till dig och din familj!

  74. S said, on oktober 1, 2012 at 10:13

    Mitt i all bedrövelse är det så härligt att läsa din ”krigsförklaring” till cancern……tror vi alla inser att du kommer att kämpa för allt du är värd denna gång oxå!Skickar styrkekramar till hela familjen….<3

  75. Mia said, on oktober 1, 2012 at 12:02

    F-n vad hemskt, kämpa på!

  76. Anne-Marie Klevebäck said, on oktober 1, 2012 at 16:50

    Håller tummarna allt jag kan för dig. Du har trots din sjukdom spridit glädje omkring dig och stöttat många. Att vi nu är MÅNGA som stöttar DIG kan du säkert lista ut med tanke på alla kommentarer. Kärlek, hopp och tro till dig och hela din familj!

  77. sölvi said, on oktober 1, 2012 at 19:45

    Tror aldrig jag önskan nån människa hälsa,så mycket som jag önskar dej det!!
    Kämpa,kämpa!
    Önskar dej kraft och styrka! Mvh.Sölvo

  78. Therese Olsson said, on oktober 1, 2012 at 23:04

    Kämpa! Skickar styrketankar till dig och din familj!

  79. Maria Harrysson said, on oktober 2, 2012 at 06:13

    FUCK CANCER!!!!!!
    Kram till er

  80. Ada said, on oktober 2, 2012 at 13:26

    Vilken jäkla sjukdom som helt plötsligt får kraft att mobilisera sig igen. Tur i oturen att du förmodligen upptäckte det ganska fort. Tufft för dig att starta upp med cellgifter igen men det finns ju inget val, det är ”bara” att stå ut och kämpa. Har du fått strålning mot mediastinalkörteln någon gång annars kanske du ska diskutera den möjligheten med dina läkare.
    Kramar till er alla
    Ada

  81. Douglas Lindström said, on oktober 2, 2012 at 22:55

    Fan.

    Men jag känner dig, och ditt psyke är gränslöst! Du är en naturkraft. Ja, och nu har du ytterligare kärlek att ge förutom livet och Sara, till underbara lilla Freya också.

    Det är som det var med bananlikören… det var inte gott men man kämpade på.
    😉

    Kram Georg jag vet var du finns… (dvs jag lär höra av mig och störa dig) 🙂

  82. Mia NilssonJohansson said, on oktober 2, 2012 at 23:52

    avskyr sjukdomen o bara ordet ger mig panik…miste mamma för 8 månader sedan i en trolig bukspottskörtel tumör som spritt sig till framförallt levern, sista veckorna fanns det nästan ingen lever kvar, det var bara tumörer alltihopa. hatar hatar mer o mer för varje dag hon inte finns här… smärtan blir inte bättre med tiden, den ökar… hoppas att du kan ge sjukdomen en rond till o vinna om inte helt så mer tid iaf. kram mia

  83. Helene Öhman said, on oktober 3, 2012 at 15:05

    George!
    Din livsgnista kommer att bära dig länge, länge till. Du finns i mina förböner. Och när du känner dig någorlunda på banan igen har jag en helt världslig förfrågan. Din fanclub i Värby församling skulle så väldigt gärna träffa dig. Men det tar vi småningom…Sköt om dig och din gulliga familj. Helene

    • georgeschottl said, on oktober 4, 2012 at 09:27

      Tack Helene, bde fr dina frbner och fr din frfrgan (konstigt att tv positiva saker brjar med bokstverna ”fr”) Jag ser framemot att trffa de goa i Vrby Frsamling och dig! George

  84. systeryster said, on oktober 3, 2012 at 17:13

    många styrkekramar till dig och din familj!

  85. annika said, on oktober 3, 2012 at 17:28

    Du om någon ska klara den här ronden också! Kämpa på, kramar från mig, Annika

  86. Olle Siöland said, on oktober 3, 2012 at 20:02

    Efter att ha följt dej från dag 0, i början aktivt därefter med beundran på distans, är det dags för support!
    George! Vi vet att du som alla andra är unik, men jag vill påstå att du är lite mer unik än många andra eftersom du är en osannolik överlevare. Jag vet att du är en fighter i din personlighet vilket i sin tur ger många cancerpatienter ett mentalt redskap och hopp om en framtid, även om tråden är skör. Jag vet också att du har en underbar familj, även om jag bara sett din underbara dotter och busig hund på bild, någon gång filmsnutt med ditt bullriga och samtidigt fnittriga skratt i bakgrunden.
    Fortsätt att leva George! Vi är så många som behöver dej och din attityd.
    Ta hand om dej och fokusera på vad som är viktigt just nu!
    Tveka aldrig på din inre kraft och ge din cancer vad den inte tål.
    Jag har lärt mej såå mycket av dej och brukar använda dej som exempel i olika utbildningssammanhang.

    Lev väl George!

    Dr Olle S

  87. Karin Malm said, on oktober 4, 2012 at 09:26

    Hej George!
    Jag hejar på dig och vill skicka dig och dina fina tjejer all styrka i världen att klara även detta.
    /Karin – trogen läsare av denna blogg.


Kommentera

