George med Liemannen bakom axeln

Idag Fredag ligger jag på Operationsbordet

Posted in survivaL by georgeschottl on september 20, 2012

Det låter lite ”mer” än vad det egentligen är, jag kommer att få en utökad bronkoskopi med ultraljudsstyrd tömning av lymfkörtlarna mellan lungorna.
Man går in och gör en vanlig bronkoskopi, men det finurliga är att man med ultraljud kan styra nålar som man sticker igenom brosket utifrån och in mellan lungorna till körtlarna.

Detta är ju ganska häftigt att mankan slippa göra saker i blindo utan att man med precision kan sticka igenom hela min kropp med nålen och ändå hitta rätt ställe, coolt

 

Ja, jag kommer väl att vara ganska trött när jag ringer hem efter Sara och ber henne hämta mig, jag kommer nog att vara på helspänn ändå, vad tror ni…?

 

Vi hörs när jag kommer tillbaka

George

17 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mia, Luca och Daniel said, on september 20, 2012 at 22:54

    En bamsekram till Dig!

  2. Inga-Lill Jonsson said, on september 21, 2012 at 10:20

    Lycka till idag nu med allt som ska göras på operationsbordet! Det kommer att gå bra,jag känner det på mig. Trött efteråt har du med all rätt att vara. Jag brukar läsa din blogg och tycker du är en fantastisk människa.
    Vilken kämparglöd du besitter. Styrke kramar till dig och din familj från Inga-Lill

  3. Yvonne said, on september 21, 2012 at 10:21

    Tänker på dig.
    Kram

  4. Christina Falk said, on september 21, 2012 at 11:00

    Lycka till !
    Hoppas ni får en skön helg !

  5. Nonna said, on september 21, 2012 at 12:37

    Varma tankar o kramar till dig!! Visst har vi en fantastisk sjukvård och du är en fantastisk patient!!
    Nonna

  6. Johan Olsson said, on september 21, 2012 at 15:52

    Allt kommer att gå hur bra som helst! Du är verkligen en sann hjälte! Skickar mängder med kramar till dig och familjen!❤

  7. Sara said, on september 21, 2012 at 22:28

    Tänk vad man kan göra idag… Hoppas allt går bra!!
    Kram SaraH

  8. Ewa Larsson said, on september 22, 2012 at 13:50

    Hoppas du är hemma nu och mår hyfsat.Lungorna har ingen känsel men allt runt har det så jag antar att du har ont.Helt otroligt allt de kan göra nu för tiden.Hoppas att allt gått bra och att de fick ut något.
    Du är duktig att kämpa på för dig och för alla andra.Skönt med någon som står rakryggad inför alla besvärligheter som vi andra bara inte tar tag i men som du gör.Kram Trevlig helg

  9. Linda said, on september 22, 2012 at 14:05

    Hoppas operationen gick bra. Tänker på dig.

  10. Birgitta said, on september 22, 2012 at 22:46

    Hoppas allt gått bra ! Kram!

  11. Linn said, on september 23, 2012 at 20:34

    Lycka till!

  12. Anne-Marie Klevebäck said, on september 24, 2012 at 20:41

    Kan bara önska dig lycka till George!

    kram

  13. Elisabeth said, on september 24, 2012 at 22:45

    Håller tummarna för att allt gick bra! Kram!

  14. Birgitta Carström said, on september 24, 2012 at 23:02

    Hoppas allt går bra. Kram till världens starkaste och mysigaste man.

  15. helena said, on september 25, 2012 at 16:37

    önskar dig god återhämtning!Helena i Åhus

  16. Inger said, on september 25, 2012 at 18:56

    Hoppas att operationen gått bra !
    Jag är också fascinerad över utveckligen som sker, jag har problem med min sköldkörtel och senaste punktationen gjordes med ultraljud för att verkligen pricka rätt – väldigt bra för då slapp jag göra om det som jag fått göra ett par gånger innan då de inte fått tillräckligt med material.

    Jag tänker ofta på dig och din livsglädje. Jag har också fått en andra chans – jag håller på att återhämta mig efter en stroke, du är en stor inspirationskälla !

  17. Åsa said, on september 26, 2012 at 19:18

    Hoppas allt gick bra! Kram till familjen från Åsa


Kommentera

