George med Liemannen bakom axeln

Ryktet om min död är betydligt överdrivet!

Posted in survivaL by georgeschottl on september 13, 2012

Konstigt att vara nöjd med att skriva en sådan mening, livet är bra konstigt när man får nöje utav att skriva så…
Men livet överraskar en ibland.

Ok, det har blivit värre, det verkar vara en högre makt som är ute efter att ta livet av mig för nu börjar det bli lite löjligt!

Jag har fått reda på mer om varför min andning är så uselt dålig, och det är inte cancern som vaknat i lungorna, det är något helt annat….
Låt mig berätta vad som hänt….

Jag har gått på en kombination utav tre preparat för att ge lungorna en chans att svullna av och att jag kanske kunde få mer än mina tilldelade 25% lungkapacitet (vilket är på tok för lite)
Under 12 dagar blev min andning bättre och bättre, det var helt enkelt ljuvligt, ingen panik och inget kippande efter luft, jag ligger precis på gränsen till att få panik eftersom luften verkar saknas…
När de 12 dagarnas medicinering tog slut höll effekten sig kvar i 5 dagar….men tyvärr så är jag nu tillbaka på ruta 1 igen.
Luften tar slut bara jag vrider på överkroppen, så svullna är mina luftvägar och lungor…..

det gick snabbt också, på måndagsmorgonen så andades jag helt ok, det var bara lite sämre än söndagen men det var klart mycket bättre än innan de tolv dagarna.
På eftermiddagen började luften att sina, de där små panikartade andetagen började igen.
Jag ringde omedelbart min avdelning på sjukhuset och informerade dem om  min förändring i mitt hälsotillstånd, det tog inte lång tid innan min läkare ringde tillbaka och ….hade en lång och informativ berättelse!

Jag har med stor sannolikhet en helt ny sjukdom, även denna är skapad av mitt eget immunförsvar, eftersom mitt eget immunförsvar jobbar i full fart med att hindra cancern har den i farten bestämt sig för att gen mig en ny sjukdom som heter Sarkoidos.

Jippeee!  (detta Jippee utropas med en rejält stor dos av sarkasm)

Denna sjukdom har både bra och dåliga sidor, i mitt fall så är det idiotfel att den har gett sig på mina lungor när jag redan från början har kass kapacitet på grund utav Mesoteliomet, hjärta och hjärna får vi väl röntga för att se hur mycket skador de har (om de har några skador överhuvudtaget).
Vad som också är dåligt är att det inte finns något botemedel, men å andra sidan blir 90 % av patienterna friska inom 2 till 5 år av sig självt.
Dock finns det risk att skadorna på lungorna kvarstår.
Det som är klart är att jag har de typiska prickarna i lungorna, jag har de förstorade lymfkörtlarna och jag har haft feber och trötthetsattackerna.
Knutorna på benen trodde jag var myggbett…..och inte tecken på Sarkoidos…

I alla fall, nu på Fredag skall jag in och tömma lymfkörtlarna mellan lungorna på vätska för att ta prover och verkligen till 100% bekräfta Sarkoidos, därefter får vi se vad som händer.
Vi kör samma recept som när jag fick min cancerdiagnos, en dag i taget!

George

 

PS

Jag har en Pung/Lår-klämma här hemma, denna klämma är till för de IDIOT-politiker och landstingsanställda som INTE ger Prostatacancerpatienterna sin medicin!
När jag träffade en hel drös ansvariga i Visby på politikerveckan så fick jag löften och garantier att mediciner som
kostade under 50 000 i månaden att det var en rimlig kostnad att ge för patienter om medicinen ökade levnadstiden och gav en bra livskvalitet samtidigt!

Med tanke på att prostatacancerpatienter måste betala sin egen medicin har dessa människor ljugit för mig!

Detta är ett brott mot det åtagandet som staten har mot sina medborgare, detta är ett hån mot dessa patienter som betalat skatt och levt som produktiva medborgare i många år!
Här är en klar situation där pung/lår-klämmaren får lov att användas!

George

25 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anne-Marie Klevebäck said, on september 13, 2012 at 15:38

    Hur mår du George? Saknar dina inlägg. STOR kram Ammi

  2. Anne-Marie Klevebäck said, on september 13, 2012 at 15:44

    Nu vet jag hur du mår! Håller tummarna (hårt) för dig. Jag hörde om medicinerna för prostatacancerpatienterna. Vilket djävla svek!! På dem bara! Kram Ammi

  3. Peggy Bell of Sweden said, on september 13, 2012 at 16:04

    Reblogged this on Peggy Bell of Sweden and commented:
    Mitt hjärta blöder för George! Han är en jävel på att ta sig framåt, trots det motstånd han stöter på.

  4. Maria said, on september 13, 2012 at 16:24

    Aah härligt med ett inlägg igen, men mindre härligt med en ny sjukdom… Du är underbar som alltid skriver med glimten i ögat och med mycket humor, trots allt elände som du drabbas av. Ta hand om dig!

  5. Tony said, on september 13, 2012 at 16:52

    Puh, det var oroligt där ett tag, George, för ingen vill att du förlorar matchen mot cancern. Det var både glädjande och mindre glädjande besked i alla fall, men jag är innerligt tacksam att det inte hänt dig något illa. Jag har själv lite svårt ibland med livsgnistan och då är jag inte cancersjuk själv, inte än åtminstone. Men du är en levnadsglad människa med mycket goda personliga egenskaper som jag värdesätter stort och vi fortsätter leva på hoppet dag för dag, vi som direkt eller indirelt drabbats av cancerns fula tryne.
    Ha de gött
    Tony

  6. Tobias Larsson said, on september 13, 2012 at 19:54

    Jag ber för dej.
    Och din familj.
    Tobben

  7. Spenatmamman said, on september 13, 2012 at 20:18

    Men det var väl ett jävla skit det där. Hoppas det fixar sig med sarkoidosen, min husläkare trodde en gång i tidernas begynnelse att jag också drabbats av det, men det visade sig ju vara metastaser från bröstcancer ingen visste att jag hade… Håller tummar för att du grejar det här också, är det nån som grejart är det väl du i och för sig så jag säger bara, KÖR HÅRT!

  8. Karlavagnen said, on september 13, 2012 at 20:54

    Jag har haft akut sarkoidos men den blev aldrig kronisk utan gick tillbaka efter 2 till 3 år så jag vet du vad snackar om vad gäller den biten!!! Håll i hatten!!!

  9. Carina said, on september 13, 2012 at 21:17

    Gott att höra från dig igen. Hoppas du vet att du påverkar många av oss på moder jord, av olika själ. Du är en stor människa. Skickar styrke kramar till dig. Kämpa!!
    Carina

  10. Annett Johansson, Landskrona said, on september 13, 2012 at 22:34

    Hej George

    Skönt att höra att du är tillbaka.
    Första gången jag skriver men jag och min älskade make har följt din blogg efter att han fick samma diagnos som du, dvs mesoteliom, i dec 2011.
    Alimta behandlingar och strålningar kunde tyvärr inte hjälpa honom.
    Igår somna han in här i hemmet.
    Har hela tiden tyckt att jag varit beredd på vad som skulle kunna hända, men ack vad jag bedrog mig.
    Har haft enorm stöttning av ASIH-teamet och underbara Lungmed.avd/dagvård i Lund.

    Kramar och lycka till
    Annett ( tror Stig också hälsar,du har ju faktiskt gett honom en del hopp under sjukdomstiden)

    • Gitte said, on september 14, 2012 at 08:36

      Härligt att du är här igen,skulle önska att jag var en trollande medicinman.Kram.

  11. Tammy said, on september 14, 2012 at 11:47

    En dag i taget, så borde alla människor leva. Kärlek & ljus till dig och din familj.

  12. Annette Rune said, on september 14, 2012 at 13:59

    Gött att höra från dig igen!! Kämpa! Kram från Annette

  13. Hockeysmurf - Ja, det ÄR jag said, on september 14, 2012 at 14:22

    Jag blir så förundrad över vilken enorm styrka du har inom dig! Håller tummarna för att de får ordning på din andning och att du får en alldeles fantastiskt skön helg!

  14. Caroline said, on september 14, 2012 at 17:23

    Gott att få en rapport även om jag önskat att du haft bättre hälsa! Testat att inhalerat kortison, har förstått att vanliga sarkoidospatienter får göra för att påskynda läkningen? Önskar dig bättring!

  15. Ewa Larsson said, on september 14, 2012 at 20:18

    Härligt att se dig på texten igen.Anar alltid att det är dåligt när det tar för lång tid mellan inläggen.Tråkigt att du drabbats av något nytt sattyg.Jag och många med mig önskar nu att allt ska gå bra och att du inte ska bli sämre.Kram

  16. Maria said, on september 14, 2012 at 20:22

    Skönt att du verkar så positiv fast du har det tufft,,,
    Hoppas nu på bättre dagar så att du kan njuta av en härlig höst!
    mariab

  17. Erika said, on september 14, 2012 at 22:30

    Okej, jag brukar läsa din blogg men inte kommentera. Men nu är det dags. Du är SÅ cool. Bäst!!!!!

  18. sölvi said, on september 16, 2012 at 01:40

    Jag är mycket glad för att det ryktet är överdrivet!! Skulle önska jag kunne trolla för dej Önskar dej och din fina familj allt godt som finns i hela världen./Sölvi

  19. Karin said, on september 16, 2012 at 08:40

    Jag önskar dig kraft i mängder till att fortsätta kämpa!

  20. Anna Silfver said, on september 19, 2012 at 04:22

    Vilken sann kämpe du är, beundrar din glöd och livsglädje!
    Hoppas verkligen att du behåller din kraft att bekämpa denna djävulska sjukdom.
    Håller tummarna för dig såsom för min Melwin…ni två kan verkligen ”kicka ass”🙂
    Du har även fått en utmärkelse av mig, så kika in nån gång om du har tid/lust/ork…

    StyrkeKramar!

  21. said, on september 20, 2012 at 14:01

    asch, inte roligt att höra!
    mottot är dock det samma som mitt, ett mycket bra ett:
    En dag i taget!

  22. Emil said, on september 20, 2012 at 15:28

    Gott att höra av dig.. har inte riktigt klart för mig vad en Pung/Lår-klämma är..??

    • georgeschottl said, on september 20, 2012 at 17:19

      Det är inget man vill veta, en pung/lårklämma är en ofantligt elak sak som bara är uppfunnen för våra politikers skull….

  23. vackerth said, on december 7, 2012 at 00:26

    Godkväll, eller snarare natt är det nu.
    Det är med stora tårar & stor, djup respekt jag läser din blogg och
    om ditt liv. Halkade in, har ännu en sömnlös natt.
    Mina ”sjukdomar” känns plötsligt som ett skämt, om jag nu kan skriva så
    utan att trampa på ömma tår. Jag håller tummarna för dig.
    Vilken anda, inställning, motivation.
    Fantastiskt!
    Hur orkar du? kanske ytterligare en öm fråga, men jag blir så
    inspirerad att jag måste ställa frågan.
    Kämpe!
    Det är bara stora fina ord som faller ur mig här på nattkvisten.

    Therese


Kommentera

