George med Liemannen bakom axeln

Både bra och dåliga nyheter…

Posted in survivaL by georgeschottl on augusti 25, 2012

Ja, det kunde ju gått bättre…

 

Resultatet efter undersökningen var både bra och dåligt, vi börjar med de dåliga nyheterna.
Jag har tappat mer än 60% av andningskapaciteten jämfört med en frisk persons lungor, vissa tester visade på 75% bortfall….
Inte underligt att jag flåsar!
Nästa problem med andningen är att det verkar som om vissa tumörer i magen är igång och retar kroppen så därför har jag fått vätska i bukhålan, denna vätskan trycker mot lungorna underifrån.

Lymfkörtlarna mellan lungorna har ökat lite i storlek.

Nu över till de goda nyheterna, tumörerna i lungorna som mätningen utförs på står stilla.

Jag är vid gott mod och ser detta som ett farthinder på vägen, detta löser jag!
Farthinder ät till för att köras över!
Jag sänker inte min hastighet (dock är min gånghastighet sänkt) utan fortsätter med mitt liv i full hastighet!

George

29 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gunilla said, on augusti 25, 2012 at 07:34

    Tufft men du är tuffare🙂

  2. Peggy Bell of Sweden said, on augusti 25, 2012 at 08:46

    Du har en helt underbar ”spirit”. Jag har dragits med min cancer så kort tid, men känner hur den bryter ner mig psykiskt. Du är stark, George. Och jag är så glad över att du ”hunnit” uppleva en familj. Jag är lite sum i skallen av mediciner så jag uttrycker mig kanske klumpigt, men jag hoppas du förstår hur jag menar. Ha en underbar lördag. Själv ska jag äta kräftor och goda ostar:)

  3. Karlavagnen said, on augusti 25, 2012 at 09:42

    Ja vad fanken säger man! Jag tror att fundamentalt är att inte tappa fighting spirit. Precis sådan är du ju. Du får do the latino thing och strosa och inte power-walk:a fram som alla stressade svenskar! Ta det himla lugnt! Kan de inte tappa ur vätskan så att trycket minskar?

  4. Maria said, on augusti 25, 2012 at 12:48

    Läskigt att ha så påverkad andning… Hoppas att du kan få hjälp med det!

    Skönt mitt i allt elände att tumörerna i lungorna inte har blivit större.

  5. Ada said, on augusti 25, 2012 at 13:32

    Skönt att tumörerna i lungorna är oförändrade!
    Hoppas att du kan bli tappad på vätskan i buken, det gör nog mycket för din andning.
    Var rädd om dig George.
    Kram
    Ada

  6. Lena Moberg said, on augusti 25, 2012 at 16:31

    Ja då hoppas vi att du får bort vätskan ….så de blir lite lättare . Tänk om alla va lika positiva som du ….o inte gnälla för bagateller . Kämpa på !

  7. mariab said, on augusti 25, 2012 at 19:28

    Tungt att andas det är riktigt tungt!!
    Hoppas du snart får något så att allt blir lättare……
    Du har ju en så otrolig positiv inställning till allt- så det kan bara bli bättre…..
    Att du sen har ett både bra och roligt sätt att formulera dig på gör ju inte saken sämre….
    Styrka! Mariab

  8. Ewa Larsson said, on augusti 25, 2012 at 21:24

    Vad skönt att de ser felen hoppas att de kan åtgärda det hela också.Du är en fighter som aldrig ger upp.Du är ett fint stöd för oss alla genom din positiva syn på livet.Viljan är gjord av det hårdaste matrial som finns vet inte vad det heter G.S. kanske? ha det bra hoppas att du blir av med vätskan som tryker på.Kram till er alla.

  9. Sara said, on augusti 25, 2012 at 22:01

    Kram
    //SaraH

  10. Annika said, on augusti 26, 2012 at 18:54

    The show must go on!
    Hoppas på bättring i din kamp!
    Kram!

  11. maria Harrysson said, on augusti 26, 2012 at 23:03

    Du är verkligen en fighter!
    Hoppas du får hjälp med din andning.
    Skönt att tumörerna står stilla.
    Kram!

  12. mamo mamo ( max ) said, on augusti 27, 2012 at 03:52

    Som jag säger på min egen blogg; – ( Du känner mitt Namn, Du känner mitt Liv, Du känner vad jag har gjord,
    Men Du känner inte till, vad jag går genom… ) det är ett rent helvete, men vi kommer att klara oss, man ska tänka positiv på alla sett, eller hur ?

  13. G said, on augusti 27, 2012 at 12:19

    Det viktigaste är att tumörerna inte växer. Vätska brukar gå att dränera.
    Har själv sarkom med metastaser i lungor, lungsäckar och ca 35 % av normal lungkapacitet.

  14. Annika said, on augusti 27, 2012 at 14:32

    Skönt att tumörerna håller sig i chack. Du är en riktig kämpe och fixar det här också🙂 Härlig inställning, du är fantastisk!

  15. Parre said, on augusti 27, 2012 at 14:58

    Oj, var själv tvungen att ta två djupa andetag av någon anledning när jag läste andra raden om ”…tappat mer än 60% av andningskapaciteten”. Man är djupt tacksam att man själv är 100% frisk, well kanske inte mentalt men fysiskt😉 Grymt starkt att orka fortsätta, Kämpa!!!🙂

  16. daniel said, on augusti 30, 2012 at 04:36

    Jag undrar hur ditt allmäntillstånd har varit under dessa år. Blir det sakta värre eller ligger du på en någorlunda stabil nivå? Är det möjligt att bli frisk?

  17. inkan88 said, on augusti 31, 2012 at 10:01

    Kram i massor till dig och Familjen.
    Tazz&Kram

  18. Maggan said, on september 5, 2012 at 12:48

    George…hur är det? Tänker varje dag på dig.
    Kram & Styrka

  19. Malin med familj said, on september 5, 2012 at 19:17

    Kämpa på…Massa styrkekramar till er alla

  20. Josefin said, on september 6, 2012 at 14:40

    Heja dig. Du och jag var med i samma filmer, de på 1177.se, och jag kikar in till dig då och då för att se hur du har det. Din optimism är omisskännlig och tar dig igenom allt. Över alla hinder. Själv har jag överlevt tack vare min obotligt positiva livssyn. Kryakram!/Josefin

  21. Maria said, on september 7, 2012 at 19:20

    Långt mellan dina inlägg, vilket får mig oroad för din andning och ork…? Hoppas att allt är ok, att du fortsätter njuta av livet!!

  22. dante said, on september 8, 2012 at 04:42

    RiP😦

  23. mamo mamo ( max ) said, on september 8, 2012 at 05:21

    Det var länge sen du skrivit, hoppas allt är bra… själva har jag nu varit i på sjukan i 10 dagar för ny
    behandling, kvarstår en och en halv vecka…. ( min risk på förlamning minskar, vid värja tillfälle på
    momentet ) och vad jag tycker känns underbar.. hoppas du klarar dig bra, vad nu och orsaken är
    att du inte skriver…..Tänker på dig, 08 September 2012,… Max ( Mamo )

  24. Peggy Bell of Sweden said, on september 10, 2012 at 00:42

    Hur har du det, George?
    Har du fått det bättre med andningen?

  25. Carina said, on september 11, 2012 at 18:36

    Hej George! Hur har det gått för dig. Har du det jobbigt med andningen? Är farthindret ivägen?
    Jag önskar dig livet i full fart!
    Kram carina

  26. Ewa Larsson said, on september 11, 2012 at 21:53

    Nu börjar jag undra hur det är med hälsan, så hät långt brukar det inte var mellan inläggen.Snälla ett litet kort bara och helst ” att jag mår bra har bara inte tid”.Kram och önskan och förhoppning att allt är bra.

  27. Carina said, on september 12, 2012 at 23:38

    Tänker på er och saknar ett inlägg här i din blogg men självklart gör du klokt i att prioritera din familj, att ni har varandra är det viktigaste!

  28. Mia & Andy said, on september 13, 2012 at 12:42

    En STOR kram🙂

  29. Mia said, on september 13, 2012 at 13:49

    George, vi skickar dig en massa styrkekramar. Tänker mycket på er! Kramar Mia, Luca o Daniel


Kommentera

