George med Liemannen bakom axeln

Min värld, den ambivalenta skräcken!

Posted in survivaL by georgeschottl on augusti 22, 2012

Som vanligt är oron stor, rädslan är fysiskt påtaglig.
Det är dags att genomgå en stor undersökning imorgon, min kraftigt försämrade förmåga att andas måste utredas.
Orsaken till att lungorna inte klarar av att syresätta blodet måste få en förklaring. Just nu ligger syresättningen på 88% och det är lite lågt för en sådan vacker och trevlig ung man som mig själv…….

Ja, röntgen går av stapeln klockan 08,30……därefter väntas svaret…
Däremellan blir det ett otal undersökningar, bland annat en spirometri som kommer att ge ett uruselt resultat, vi VET ju att min andning inte fungerar.
Vi VET ju att det både piper, rosslar och rasslar när jag andas och att andningen stängs av helt om jag böjer mig framåt eller vrider på mig…

Jag är som sagt orolig, jag är ju så lycklig, jag är ju så tillfreds just nu även tillsammans med min sjukdom.
Jag vill ju få besked om cancern har börjat röra på sig samtidigt som jag INTE vill få det beskedet….den ambivalenta skräcken kallar jag det!

George

22 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. eva jehrn said, on augusti 22, 2012 at 19:28

    Jag håller alla tummar, tår och humör i topp för din skull George. Meddela fina besked imorgon, annat kan inte tänkas.

  2. Sister Moonshine said, on augusti 22, 2012 at 19:47

    Imorgon. Jag håller tummarna och kan inte tänka mig annat än att du kommer att frikännas från försämringar i lungorna. Jag hoppas så för din och för din familjs skull. Så … lugn och fin nu, Nallebjörn, och berätta hur det gått så snart du kan. Kram.

  3. mariab said, on augusti 22, 2012 at 19:50

    Hoppas du får positiva besked i morgon!!! Att du sen är orolig idag är väl egentligen självklart…..
    Min ”bästis” fick sitt tuffa besked innan jul att lungorna var kraftigt angripna och att de var kronsikt…Men peppar peppar-idag mår hon riktigt bra och har en tro på framtiden igen….så jag vill säga att det finns alltid hopp-även om det känns tungt ibland…

  4. Sara said, on augusti 22, 2012 at 20:05

    Håller alla mina tummar och tår i morgon.
    Kram SaraH

  5. Eva Olofsson said, on augusti 22, 2012 at 20:50

    hoppas hoppas hoppas

  6. Ett stenkast från Fyndet said, on augusti 22, 2012 at 20:53

    Mkt regelbunden läsare av dina kloka tankar, men dålig på att kommentera.
    Önskar innerligt att du får bra svar på proverna. Du verkar ha en sån enorm livslust och ingjuter hopp och mod i många som lever med cancer och andra svåra sjukdomstillstånd.

  7. Lillith said, on augusti 22, 2012 at 20:54

    Naturligtvis tillåts inget annat, än att allt är OK. Det måste det vara. Håller tummarna hårt för dig.

  8. Madde said, on augusti 22, 2012 at 22:11

    Något annat än att det ska vara ok, finns inte på världskartan !!

    Ge cancern på nöten!

  9. Lena Moberg said, on augusti 22, 2012 at 22:31

    Håller mina tummar o tänker på dej o familen de är ju jobbiga dagar av väntan …..Lycka Till !

  10. M said, on augusti 23, 2012 at 00:43

    Åh.

  11. Marie said, on augusti 23, 2012 at 08:32

    Jag håller tummarna för dig idag. Hoppas att röntgen visar bra resultat så att du får fortsätta vara lycklig med din fina familj!

  12. Christina Falk said, on augusti 23, 2012 at 13:00

    Lycka till ! Hoppas att allt är bra !

  13. Monica carlsson said, on augusti 23, 2012 at 13:04

    ÅÅÅÅ,Gode Gud!, vad jag önskar att du får vara med i livet och de dina.. jag läser allt från dig och du är i mina tankar ofta ofta!!! du berör och ger mycket intressant information som jag delar vidare bland mina vänner och de läkare jag umgås med. Allt gott till dig, från en trogen läsare/ Monica.

  14. annika said, on augusti 23, 2012 at 14:57

    Håller tummarna för att allt har gått bra! Det måste det ha gjort!! Kram Annika

  15. Jessica said, on augusti 23, 2012 at 16:47

    Håller tummarna!! kram till er alla tre. // Jessica

  16. Linda said, on augusti 23, 2012 at 17:01

    Undrar hur det gick för dig idag. Har tänkt på dig…

  17. Johan Olsson said, on augusti 23, 2012 at 17:37

    Nu vill vi veta allt vad dom sa! Vi skall alla kämpa så att du får ett långt å lyckligt liv! Å detta utan cancer!

    Kramar till er❤

  18. Majsan said, on augusti 23, 2012 at 18:25

    Hur gick det idag? Har tänkt på dig!

  19. Lisa Carlsson said, on augusti 23, 2012 at 19:07

    Åh, Georg Du är verkligen en ovanligt trevlig ung man, önskar Dig och Din familj allt gott…..

  20. Maria said, on augusti 23, 2012 at 22:00

    Hur har dett gått? Hoppas att du har fått lugnande besked.

  21. Ullis said, on augusti 24, 2012 at 14:17

    Hur har det gått….. börjar bli orolig har följt ditt liv sen du blev känd i tv !!

  22. Ewa Larsson said, on augusti 24, 2012 at 22:39

    Önskar dig allt gott! Naturligtvis finns det inget där du har skrämt bort allt det onda.Det var så roligt att se dig ”så frisk” som du var sist har aldrig sett det förut.Kram o lycka till.


Kommentera

