George med Liemannen bakom axeln

Ojojoj vad myndigheters festkonto hanteras av ”fartblinda”

Posted in survivaL by georgeschottl on augusti 14, 2012

Nu ramlar det in uppgifter om fester och arrangemang som kostar miljonbelopp.
Först var det Tillväxtverket med sina fester på Grand Hotell som kostade sanslösa summor.

Nu är det en stiftelse som satt plånboken i klaveret, Stiftelsen för Strategisk Forskning.
De har bland annat ett stående avtal med Micael Bindefeld som kostat stiftelsen närmare 9,4 miljoner kronor.

Nu reagerar jag starkt över att skattefinansierade medel går till nöje, alla skattefinansierade verksamheter har ett enormt ansvar mot staten och mot folket!
Jag är gammal företagare med en väldigt starkt tro på välfärdssamhället som Sverige byggt upp, jag är stolt över Sverige och den minimala mängd korruption och slöseri med skattepengar vi har idag.
Men här har ju definitivt hjärnan hos både inköpare, VD och revisor kopplats bort, kontrollfunktionen finns ju här alltid så att slarv och felaktigheter skall uppdagas.

I mitt yrkesverksamma liv har jag vänt Hotell och Restauranger från förlust till vinst, det har varit mitt jobb att vända förlustverksamheter till starka livskraftiga verksamheter.
Nästan alla verksamheter jag har arbetat med har inom ett år efter att jag påbörjat förändringsarbetet haft en fördubblad omsättning och ökad personalstyrka, så lita på mig att jag vet att jag pratar om.
Jag har arrangerat fester via mina företag upp till 3000 gäster, både bufféer och tre rätters sittande, jag har arrangerat presidentmiddagar, jag har arrangerat invigningar och jag har ordnat 12 rätters avsmakningsmenyer i lokaler som är unika och som gäster aldrig har suttit i…..jag har ordnat bröllop i gläntor i skogen med 6 rätters meny och helt utan ström…

SÅ LITA PÅ MIG NÄR JAG SÄGER ATT 9,4 MILJONER ÄR OMÖJLIGT att nå om man inte har saltat notorna rejält….eller om inköparen är extremt korkad!
Att Bindefeld skall klara av att ha ett stående avtal är direkt underbart för Bindefeld men totalt oekonomiskt och slarvigt utav Stiftelsen för Strategisk Forskning.

Detta är ett extremt slarv utav enorma mått att inte kostnadsjämföra för så kan inte ha skett, jösses Bindefeld måste skratta varje gång han går till banken, att ha en rik kund är bra, men att ha en rik och tillika korkad och oförstående kund är fantastiskt bra!

George

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. max ( MaMo) said, on augusti 14, 2012 at 20:31

    Jag kan, och vill, inte ” negativ ” kommentera dig, för den enkla orsaken, att du
    har så rätt….men om du skulle få chansen, skulle du inte vilja ha en sån rik
    och korkat kund ( jag skulle önska det !!! )

  2. Sofia said, on augusti 15, 2012 at 10:43

    Kan bara hålla med i vad du skriver, man mår dåligt när sånt här kommer fram . Vi andra får jobba många timmar för att de ska kunna gotta sig . Fy skäms !!

  3. lena said, on augusti 16, 2012 at 00:03

    Kan någon vidarebefordra detta till typ aftonbladet, jag orkar inte registrera mig där också. Dom är ju galna med sitt partajande och sen sägs undersköterskor upp osv osv.Någon jävla ording kan det väl vara när det nu är underskott i typ all offentliga verksamheter. Skit samma om dom delar upp det i verksamheter . Det är mest underskott i allt som rör vård omsorg skola sociala osv. med neddragningar som följer osvosv

  4. lili said, on augusti 16, 2012 at 06:51

    UNDERBART inlägg!!! Du är BÄST!!! Och ack ja, Bindefeld. Att han fortfarande håller på, herregud. Han var ju killen hela dan när jag jobbade i krogsvängen i Stockholm. På 90-talet. Är han inte lite utdaterad?? Ja, ja…hoppas de åt murklor, guldlöv, rysk kaviar och fransk champagne tills det sprutade ur öronen på dem. Och hoppas att Bindefeld sover gott nu, om natten. Han är frisk och kry. Och rik.

  5. tiptip said, on augusti 16, 2012 at 09:13

    Ja visst är det ren underhållning att se hur den ena skitaffären efter den andra grävs upp. det verkar omöjligt att göra av med så mycket pengar men nejdå. Att göra av med skattepengar på det sättet är kriminellt.
    Vore kul om någon orkade kolla region Skåne också. Finns mycket att rota i för den som vill korschecka lite fakturor men det kräver tålamod och gott sittfläsk. Bäst är ju alltid ett insidertips.

  6. Ewa Larsson said, on augusti 16, 2012 at 12:07

    Jag känner mig gammal när jag skriver det här för jag var starkt emot att ämbetsmannansvaret togs bort,idag har nästan ingen hört om det.Hade det funnits kvar där en enskild tjänsteman kunde bli dömd för sån här upphandling så tror jag ingen hållt på så här.Klart att alla företag ska ha rätt att bjuda på julmat/sommarmat men det ska vara inom rimliga gränser och gälla alla inte bara de som ha råd att betala själva.
    Det är mycket löseri med våra skattepengar överlag,ny sjukhusdirektion= nya dyra möbler men behövs det en ny droppräknare finns det inga pengar.
    Ser i Uppsala kriget om och med Sugaerbakerpatienter så blir jag mörkrädd hur direktioner håller på.
    Det är bra George att du håller koll på våra skattepengar.Kram


Kommentera

