George med Liemannen bakom axeln

underbara familj

Posted in survivaL by georgeschottl on augusti 3, 2012

Jag är stolt över familjen!
Pappa, min underbara pappa fyllde 83 år igår.
Så vi åkte över till pappa och firade hela familjen, även Saras föräldrar dök upp.
Bästaste pappa hade verkligen tämkt till på vilken mat det skulle vara, han hade tidigt bestämt sig för att det inte skulle vara en traditionell middag med tre rätter.
Det skulle inte heller vara en klassiskt skånsk känsla på maten.
Här skulle det vara udda roliga rätter med ett inslag utav klassiskt smörgåsbord och han lyckades verkligen med att nå det målet.
Det var ju också en otroligt bra hjälp med min syster som hade inhandlat allt möjligt smått och gott på uddabutiker vid möllan.
Så här fanns ostar som inhandlats på världens bästa ostbutik, nämligen Möllans Ost, surdegsbröd utav bästa klass.
Algchips med Wasabi blandat med Serrano och Laxrom, räksallad med Örtcrostini och vinägermarinerad sylta.
Korvar blandat med Cornichons utav krispigaste sort.

Det fanns massor utav fler sorters ljuvlig mat på bordet, jösses vad gott det var.
Pappa hade till och med handlat Öl som piskar skiten ur Staropramen nämligen Starobrono som verkligen smakar ofantligt mycket, ja allt var fantastiskt gott.

Det är skönt med att åtminstone ha en del av våra familjer som vi kan kommunicera med, jag är tacksam över att vi kan prata om det mesta  med Pappa och syrran.
Det är klart märkbart när man inte i vissa familjer inte kommunicerar vad man tycker och tänker egentligen, skönt att slippa sådana situationer.
Kommunikation är verkligen viktigt, det kan man aldrig vara tillräckligt noga med att påpeka!

Igår dök Jessica upp här hemma med sin Max, det var ju jättekul att se Freya och Max leka ihop, i badkaret, i rutschbanan, på golvet i sofforna, bilar flög, dockor överallt och helt plötsligt kommer Freya springande med leksaksvagnen och i vagnen sitter….Max med ett jätteleende!
Vi vuxna vi fick ducka för alla flygande leksaker och skratten genomsyrade hela huset!
Barnaskratt läker allt!

Nu njuter vi av solen som slänger ned lite strålar mellan molnen, värmen kommer och går och vi verkligen njuter!

Kramar till er alla

George

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sister Moonshine said, on augusti 3, 2012 at 13:32

    Åh, så härligt med fest och god mat och det verkade ju som att du lät dig väl smaka av både mat och dryck. Och visst är det härligt med barnskratt!? Det får mig att gråta och skratta på samma gång. En stor kram till dig bara för att du är en härlig bloggare.

  2. Lisa Carlsson said, on augusti 3, 2012 at 18:53

    Hej Georg, du är fantastisk och du fick min sambo att orka med och mer än vad som man trodde han skulle, kan George kan jag var hans motto och så följde han dig varje dag så länge han orkade. Tack George, från Lisa!

  3. Lena Moberg said, on augusti 3, 2012 at 22:47

    Skönt o höra att du verkar vara bättre igen …..

  4. Bitte Ekersund said, on augusti 4, 2012 at 00:26

    Fast ibland kan det vara så att man tror att man är tydlig i sin kommunikation med till exempel sina barn..min dotter frågade mig ungefär två år efter min cancerbehandling _ men mamma din cancer var väl inte farlig…..undrar då om jag sa allt till henne som jag trodde att jag gjorde. För fakta är att min cancer drabbar mellan 1-3 stycken i Sverige varje år och hälften dör inom 5 år dessutom fanns inte min cellstruktur dokumenterad i Lund…men jag vann över den. Fast fortfarande undrar jag vad jag egentligen sa till familjen om jag berättade allt eller undanhöll jag utan att jag egentligen visste om det..kanske att jag gjorde så för min egen skull, eftersom jag hade bestämt mig att överleva. Kanske tog inte in allt själv heller hur det egentligen stod till med mig. Sköt om dig och njut av varje minut. Stor kram till dig..jag följde hela serien med er

  5. Annika Leo said, on augusti 4, 2012 at 10:21

    Det låter som ett helt fantastiskt kalas. Finns inget bättre än plockemat. Om bordet imponerade på dig så måste det ha varit något alldeles extra. Har haft nöjet att plocka lite från dina ”små” anrättningar vid något tillfälle. Njut av familjen och av sommaren de stunder den behagar visa sig. Augusti brukar vara en bra sommarmånad.

    //Annika


Kommentera

