George med Liemannen bakom axeln

För lite kunskap är farligt, fruktansvärt farligt! Det kan vara direkt dödligt!

Posted in survivaL by georgeschottl on juli 22, 2012

Nu har jag råkat ut för något som gjorde att jag höll på att koka ut ögonen utav ilska i morse, jag var så pass arg att jag skakade över att det återigen hamnat reklam för bluffmakare på min blogg!

Efter att jag blivit mer eller mindre utskälld av min fru för att jag var lite för snabb att vara intolerant insåg jag att jag måste gräva mig djupare in i historien innan jag uttalade mig, speciellt viktigt var det att jag inte var arg eller irriterad.

Jag menar att ALLA har rätten att uttala sig, ALLA har rätten att ha en avvikande åsikt.
Människor som ser saker ur andra vinklar och har andra åsikter är utvecklande för samhället ….så länge det inte skadar samhället!
Medborgare får ej bli skadade, varken fysiskt eller psykiskt utav andra personers avvikande åsikter.
Men man måste alltid vara medveten att lögnare finns och att det är enkelt att göra lögner trovärdiga genom att blanda ihop lika delar sanning med lika stor del lögn, de bästa lögnerna har alltid en stor del sanning i sig för att kunna bära lögnen!

Nu är det alltså en person som har lagt in två inlägg på min blogg om att det finns ett nytt fantastiskt botemedel mot cancer!
Det som gjorde att jag skakade utav ilska är att hon lägger in ett namn på en av mina absoluta hjältar, en av de mest fantastiska människor jag någonsin träffat i samma mening som handlar om att Glioblastom går att bota, nämligen Annette Axmacher som avled utav sitt Blastom och efterlämnade sin älskade make.
Den här kvinnan som informerar har till och med bifogat ett Youtubeinlägg som handlar om läkaren som använder detta nya medel och även en kort intervju med uppfinnaren/utvecklaren utav medlet samt att det bara kostar 450 000 kronor för en curativ (botande behandling).

Först och främst vill jag bara nämna lite om kostnaden som hon säger att läkaren begär för att bota cancerpatienter, 450 000:-.
Det är ungefär hälften utav vad SKL och Socialdepartementet anser vara maxkostnaden för cancerbehandling per år och patient.
Jag har precis bara för några dagar sedan varit på möte med olika representanter för SKL, Regering/Riksdag och lokalpolitiker om kostnader för mediciner i dagens samhälle.
800 000:- är ungefär var smärtgränsen går för en patient i det dyraste spannet för vad mediciner får kosta för en medborgare i Sverige idag.
Innan patienten får denna medicin måste, och då menar jag verkligen MÅSTE SKL veta att medicinen har en rimlig chans att fungera, den behöver inte ens hålla en garanti att hjälpa varje patient för att kunna bli godkänd utav SKL.
Så enkelt uttryck är alltså 450 000 kronor för att bota en patient en bra affär för staten Sverige!

Problemet är att Gendicine inte botar patienter.
Gendicine är ett preparat som arbetar med att stärka kroppens eget stoppsystem för cancerceller, p53.
p53 stärks och börjar få stoppsystemet som gör att celler inte delar sig i rasande felaktig takt att återgå till det normala.
Gendicine som jag säger ges inte till patienter som ensam terapi utan kombineras ALLTID med cellgifter/strålning eftersom Gendicine inte är fungerande som ensamstående behandling.

Som intressant information och skrämmande information så skördade testerna utav Gendicine (innan det hette Gendicine) sitt första dödsoffer 1999 då Jesse Gelsinger dog utav 30 ml utav den då första kliniska testet på människor.
Därefter har gen-baserade försök till cancermediciner skördat ytterligare 6 dödsoffer för att varje person reagerar olika på gen-behandlingar.
Därför känns det väldigt osannolikt att Gendicine ges ens i fulldos i Kina när patienterna behandlas med cellgifter/strålning samt Gendicine.

Dock skall man vara medveten om att detta kommer bli en ny syn i världen utav behandling eftersom det nu finns många nya preparat som inte ens nått stadie 1 i kliniska studier som är baserade på systemet med att påverka generna.

Så i alla fall.
Reklamen som gjorde mig så arg, att publicera sådan här information på min blogg när folk vet om att jag motsätter mig bluffmakare, att jag står fast i min beslutsamhet att vara arg på vårdverksamheter som lurar patienter på pengar genom att blanda sanning med lögn.

Nu till och med säger inlägget att Gendicinet inte fungerade på patienten som Youtube-inlägget nämner.
Patienten (kvinnan) har åkt med son och dotter till Kina för att få en behandling som läkaren garanterar till 80%, patienten betalade ur egen ficka och hade förmodligen kunnat få en massivt bättre och billigare behandling i Mexiko. när väl resultatet kom så visade det sig att Gendicine-behandlingen hade varit verkningslös. Tumören hade vuxit och läkarna erbjöd patienten andra typer utav behandling!

Att vara så ond och elak att man publicerar en sådan här text på min blogg utan att vara mer försiktig gör mig rosenrasande!
Att vara så här naiv är farligt.
Att nämna botemedel i samma mening som man skriver Annette Axmachers namn är ett hån mot Annettes kamp, att håna hela hennes kamp för livet, att håna hennes kamp mot cancern!
Att säga till mig att ”åka ner och bli botad från mitt Mesotheliom”och hävda att jag skulle vara bland 4500 som blivit botade utav denna medicin är ett hån mot min kamp att överleva!

Gendicine är inte ett mirakelpreparat!

Gendicine ges alltid tillsamman med fungerande behandlingar, den är utvecklad för att fungera mot hals och nack-cancer i kombination med cellgifter och strålning

Gendicine ges som en accelerator som förbättrar effekten utav cellgifter och strålning med nästan 300%

Svenska staten  hade omedelbart köpt denna behandling om den hade visat sig vara MER effektiv än de behandlingar vi har i Sverige idag! Sverige som idag har ett sorts övre tak på behandlingar på nästan 800 000:-
Så pengar är inte ett hinder, det enda som hindrar Sverige att köpa denna behandlingen är att den inte är tillräckligt bra enligt kliniska studier (som utfördes på 153 patienter vilket ett litet antal för att ingå i en studie) för att ersätta den behandlingen vi har idag som är bättre!

Det är många patienter med cancer i livets slutskede som läser min blogg!
När man ger dessa läsare hopp MÅSTE det vara sant, ingen lögn får svärta ned hoppet.

Jag är övertygad om att det är en genmodifiering som leda till nästa banbrytande cancermedicin, jag tror att vi bara inom några få år kommer att få se nya mediciner som de facto BOTAR cancer, dock tror jag att varje medicin kommer att vara mål-specifik och riktad mot just specifika varianter av en enda sorts cancer.
Jag tror att vi kommer att få en otroligt stor hög med cancermediciner inom en kort framtid!
För detta VET jag, jag VET att det ligger ca 500-800 preparat som bara väntar på att påbörja kliniska cancerstudier men som ligger i kö bara för att det inte finns tillräckligt många patienter som vill eller får möjlighet att ingå i kliniska studier.
Så många preparat väntar på att få pröva sin styrka mot cancercellen!

Skriv vad Ni vill i kommentarerna, bara ni inte skriver något som ger falskt hopp!

Ge äkta hopp!

George

 

http://www.actionbioscience.org/biotech/kolehmainen.html

http://ezinearticles.com/?Asbestos-Mesothelioma—Gendicine,-Could-it-Be-the-Next-Promising-Cure-For-Cancer?&id=4152916

http://seekingalpha.com/article/40208-introgen-hints-at-cancer-gene-therapy-lawsuit-against-benda

http://en.wikipedia.org/wiki/Gendicine

http://www.cancertherapychina.com/index.php?option=com_content&view=article&id=84&Itemid=23

http://freecontentarticledirectory.com/new-treatment-mesothelioma-gendicine-the-latest-great-hope-for-cancer-and-how-to-seek-treatment-47d29a23.html

http://angt.austrianova.com/angt/gendicine%20in%20china.pdf

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. blogtweeter1 said, on juli 22, 2012 at 13:39

    En tanke slog mig direkt när jag läste detta blogginlägg.

    Varför har du inte aktiverat funktionen där man godkänner alla inlägg innan de publiceras?

    Då hade denna situationen aldrig uppstått, och du hade sparat en massa tid samt frustration🙂

    Kommentera gärna tillbaka ang. min kommentar; nyfiken på om du visste om detta.

    Kämpa vidare🙂

    ”Sommar”-hälsningar från Halland🙂

    • georgeschottl said, on juli 22, 2012 at 13:53

      Hej Mikael Utav tv skl anvnder jag inte den funktionen. Frst och frmst s anser jag att det r en sorts censur att inte slppa igenom kommentarer hos mnniskor som har skrivit hos mig tidigare. Folk har rtt att gra sin sikt hrd, utav detta lr vi oss, vi reflekterar ver sikter och vi utvecklas. Att ha hnderna ver ronen r att blockera resten av vrlden, drav ingen censur. Att jag svarar p inlgget r ju ren hvlighet och att jag framfr min sikt, bde jag och Eva (som skrev inlgget) har nog bda lrt oss ngot om detta, Eva har tidigare ocks skrivit bra inlgg.

      (jag har ett stopp, faktiskt. Nr folk gr reklam fr narkotika stoppar jag dem om det r deras frsta inlgg, narkotikafreprkare har ingen sympati hos mig!)

      Det andra sklet till att jag inte r selektiv och begrnsar kommentarer r att antalet inlgg nrmar sig 8000, 2,5 miljoner gnger har man tittat in p bloggen fr att lsa och 8000 kommentarer har skrivits. Jag kan inte lsa ALLA kommentarer, d hade mitt liv enbart anvnts till att arbeta med bloggen, det r ett stort skl till varfr jag inte skriver lika ofta. Det blev ett jttearbete som innebar ansvar, mycket ansvar!

      George

  2. Tony said, on juli 22, 2012 at 13:45

    Kan bara instämma där, att falska förhoppningar ska man försöka hålla borta från svårt sjuka.

    De s.k. svårbotliga cancerformerna är sedan ett antal år tillbaka nu ett väldigt forskningsintensivt område och det låter hoppingivande för framtiden.

    Riktad och individualiserad behandling borde vara vägen fram i framtidens cancerbehandling.

    Nog ser det ljust ut för framtiden och utvecklingen går fort.

    • mariab said, on juli 22, 2012 at 18:16

      Som gift med en multisjuk man ( sjukvårdens uttryck) med bla diabets typ 1 sen han var 11 år blir jag så upprörd på alla som försöker ”lura” människor som är i en utsatt situation!! Skulle det finnas botemedel för cancer, diabetes mm-så vore det så känt av alla inom vården och förmodligen de som är sjuka…..Ingen behöver gå ”smygvägar” om man har ett botemedel för så svåra sjukdomar……
      Förstår så väl din upprördhet och tyvärr kan jag förstå att några låter sig vilseledas-alla önskar ju att få må så bra det går-men det är en önskan och tyvärr inte en sanning!!
      Att sen drar in andra människor i ”kampanjen” gör det hela avskyvärt!!

      mariab

  3. Eva said, on juli 22, 2012 at 21:40

    Hej det var jag som skrev och jag menade absolut inget illa med det och jag ber så mycket om ursäkt om det togs fel. Jag vet att det förekommer massa humbug och man ska vara försiktig och jag är en seriös människa tro inget annat, men jag blev bara så chockad, glad och överrumplad när jag fick se bilderna på personens hjärna att den ena tumören var borta och den andra hade krympt. Jag tänkte bara jag måste dela med mig och vem ska jag dela med mig till om inte Georg som kämpar på och som jag unnar all lycka i livet och att han blir frisk eller i alla fall få rmånga år kvar. Jag tänkte bara positivt, inte negativt alls inte skulle jag vilja någon annan människa illa, det var det sista jag skulle vilja, Tvärtom då jag själv mist anhöriga i cancer skulle jag aldrig lura någon. Jag blev bara så glad över resultatet att jag ville dela med mig. Trodde kanske det kunde vara något för alla. Jag ber igen så mycket om ursäkt och Georg ta det inte negativt, jag menade bara väl. Dem ska göra ett program om den här personen och vi får se vad framtiden visar om det hela. Att alla vi blev glada på hans bekostnad och helt i extas då vår sjukvård gav honom 3 månader kvar att leva för en tid sedan och nu säger dem i Kina att de har ökat hans chanser till att leva, kanske han aldrig blir frisk men han vill bara köpa tid för sina små barns skull. För detta är en extrem familj, för 5 år sedan dog hans unga fru ca 32 år gammal i cancer och lämnade en flicka på 10 månader och en pojke på 4 år ensamma med sin pappa. Nu för 2 år sedan blir deras enda föräldrer dem har kvar sjuk i glioblastom 38 år gammal!!!!!!!!! Kan du nu förstå att man åker över hela jordklotet för att köpa sig tid, ingen vet om detta har effekt men redan nu har hans tumörer slutat växa och en är nästan borta. Kan du förstå glädjen hos alla runt omkring???? Glädjen blev mig övermäktig och jag ville dela med mig, för hur kan man hålla detta hemligt om det visar sig ha effekt på vissa sorter. Om det har effekt varför tar inte Den svenska sjukvården lärdom av detta? Varför hjälper man inte folk till den ultimata vården om den skulle finnas någon annanstans. Vad är ett människoliv egentligen värt. Jag bara säger en sak jag har sett foton på tumörerna innan behandlingen och nu efter 5 veckors behandling och jag är överväldigad av vad jag ser. Ta inte illa upp Georg jag menade bara väl, och jag ska inte skriva fler gånger om det Mvh Eva

    • georgeschottl said, on juli 22, 2012 at 22:42

      Tack Eva.
      Jag förstår dig, inget illa menat!
      Jag blev bara lite överrumplad över inlägget och sammanhanget.
      efter att ha läst ditt senaste inlägg förstår jag dig väl och jag tror att min fru skall ha en eloge för att hon stoppade min första respons att censurera.

      Jag skrev i det andra inlägget att jag är övertygad om att nästa stora cencermedicin kommer just från det området som du beskrev, dock kommer det inte vara en bredbehandling utan tvärtom väldigt specifik.
      Det är sannolikt att det kanske kommer finnas 7 st olika genbehandlingar för exempelvis lungcancer enbart. Dessa genterapier är nämligen klart målriktade, annars gör de stora skador och till och med dödar patienterna.

      Eva, allt är OK, Skriv gärna när du får reda på nya mediciner men lova inte för mycket, hoppet måste vara sansat.
      Du är väldigt välkommen att skriva hos mig, så länge det ger hopp!

      Kram George

  4. Peggy Bell of Sweden said, on juli 23, 2012 at 00:19

    Jag är helt fascinerad hur du bara orkar engagera dig och hålla dig så ajour hela tiden.

    Jag orkar nätt och jämnt vara uppe hela dagarna och det blir bara värre och värre.
    Jag är bara riktigt rädd att läda nåt som rör min cancertyp och bara är dåliga nyheter..

    Hatten av för dig, Georg

    Kramar/
    Peggy

  5. Tony said, on juli 23, 2012 at 18:06

    I kvällens Karlavagnen diskuteras cancer.

  6. Annika Leo said, on juli 25, 2012 at 14:01

    Tack för en jättefin blogg. Du har förmågan att bjuda på både glädje och sorg och har uppenbarligen en björnvilja. Vi hade lite kontakt när jag jobbade på Skanska (med svärfar) och du på dina restauranger. Vet inte varför men jag har tänkt på dig ibland genom åren och undrat hur du/ni har det nu. Du jobbade på Skanskarestaurangen ett tag samtididigt som jag.Hörde lite om att var sjuk av svärfar men sen fick jag sluta där.
    Det måste vara bra för dig med så mycket kärlek runtomkring. Vovvar och bebisar är också en mycket väl fungerande medicin mot alla sjukdomar och sorg är jag övertygad om.

    //Annika

    • georgeschottl said, on juli 25, 2012 at 20:19

      Hejsan Annika
      Jodå, jag kommer ihåg dig mycket väl! Skanska var ett mycket trevligt företag att ha som kund för företagstjänster, för jag har då aldrig träffat på ett företag med så många trevliga, vänliga och ödmjuka människor jämfört med andra branscher!
      Tiden med Skanska som kund ser jag tillbaka på med stor glädje just på grund utav alla trevliga klipska och företagsamma människor!

      Det är inte så jättevanligt med en sådan homogent trevlig grupp på ett företag, lita på mig eftersom jag har kunder på många andra stoooora företag och som inte kan mäta sig med Skanska. Det var också ovanligt med så många ovanligt ödmjuka chefer!

      Hur är det med dig, kära du?
      Jag hoppas att livet leker och du är lycklig!

      Kram
      George


Kommentera

