George med Liemannen bakom axeln

På väg till Almedalen snart och massiv kärlek

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 30, 2012

Ja, nu går tvättmaskinen för fullt, jag sitter här med ett glas portvin och hamrar ned några ord på tangentbordet.
Det förbereds inför Alemdalsveckan, jag har fixat allt med mediciner, hjälpmedel och transport för jag SKALL dit i år!
Förra året skulle jag för första gången sitta i panelen för oss patienter men jag fick en lunginflammation som ledde till sjukhus-inläggning, i år har jag hållit mig borta från hostande slemmande människor.

I år skall jag sitta i panelen med ett rejält lass VIP:s, det känns som om hela rejäla ”makt-sverige” skall sitta i panelen …och så lilla jag…klart skrämmande!
Jag fick höra utav en journalist som intervjuade en högre chef på Socialstyrelsen att jag var en känd debattör och en makt-faktor…..jag kan lova att så känns det inte, jag är fortfarande lilla jag, utan makt och ingen faktor, det enda jag har är min röst och mina åsikter.
Min självbild skriker högt att jag INTE är en maktfaktor så jag hoppas att folk inte har för stora förhoppningar på mig!

Men på väg till Almedalen är jag, det skall bli fruktansvärt kul att åka dit och träffa Anne Lundberg, det är nämligen Anne som är moderator för det arrangemanget där jag ingår…
Där har vi en människa som är bra, som har vettiga åsikter och som de facto är en maktfaktor men som jag ser det inte nyttjar den makten.
Jag tror att hennes integritet aldrig skulle tillåta övertramp, men återigen till det roliga, Anne som moderator, en del av panelen känner jag väl till och det är tuffa kvinnor och män som verkligen säger sin åsikt och som är kunniga och pålästa.

Jösses vad jag känner mig felplacerad ibland!

Sara och Freya kom hem från Freyas tredje utlandsresa idag….De hade åkt iväg till Milano för att träffa Saras syster Maria och Marias familj, speciellt Andy
Freya hade jätteroligt och verkligen njöt av resan….utom värmen i Milano som närmade sig 40 strecket…
Att flyga med flygplan var visst extra kul för Freya.
Som jag saknade dessa två sötnosar….och när de kommer hem åker så jag iväg och lämnar dem igen….buhu!

Jaja, jag kommer åter hem till familjen på Torsdag så då blir det extra mycket pussar….

Pussar blev det förresten på Kastrup, Köpenhamns flygplats när jag hämtade dem i ankomsthallen, när Freya såg mig blev det små tjut och när jag lyfte upp henne i luften och gav henne välkomstpussar så garanterar jag att hela ankomsthallens människor log stort.
En skäggig fet buse som lyfter upp sin lilla dotter under små tjut av lycka och som överöser henne med pussar!

Så skall livet vara

 

George

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena Moberg said, on juni 30, 2012 at 21:51

    De låter bra Lycka till ! Du är en kämpe….

  2. Nonna said, on juni 30, 2012 at 22:46

    Lycka till George, ingen annan än du har den erfarenheten som du har av svår sjukdom, ingen annan kan tala för det som du – förminska inte dig själv och din klokhet, det är såna som du som behövs och kan stärka alla som behöver lära, både av livet och och om sjukdomar i sig! Hoppas du får underbar tid sen med dina nära och kära och GE DEM VAD DE TÅL i Almedalen! Är rädd att det finns många, många där ute som aldrig tänkt tanken sjukdom och utanförskap, som ens tänkt att vår tid faktiskt är begränsad…men tror du kan sätta djupa avtryck i deras värld. Ska hålla alla tummar för dig!
    Tack för en fin blogg jag läser jämt men skriver inte alltid.
    Kram Nonna

  3. En nadra eva said, on juni 30, 2012 at 23:26

    Du är en verklig människa. En verklig patient. En klok levande människa.
    Det är det som är din styrka – att INTE vara en siffra eller ett objekt eller kostnad.
    Glad att du kommer vara där.
    Ge dem din Verklighet.

  4. max ( MaMo) said, on juli 1, 2012 at 06:08

    Undrar bara angående din Almedalen, är det du själva som ska bekosta din resa, eller är det ( S ) eller ( M ) eller nån av andra partierna, eller är det en tv bolag ? Jag tycker att du gör ett bra jobb, att ställa upp för det, men om det är så viktig för dom, varför skicka inte ett tv-team hem till dig i live-utsändning ? Då hade det varit mer trovärdigt, och skulle bevisa att dom är intresserad i vår situation som cancer patient, dom har ingen aning, om hur det är att få ett besked att man har 6 månader kvar att leva, ( tur för dig och mig att dom hade fel, och vi få vara kvar vid våra älskade )
    Lycka till i Almedalen….

  5. Ada said, on juli 1, 2012 at 09:21

    PRECIS så ska livet vara!🙂
    Hoppas att det går bra i Almedalen!

    kram
    Ada

  6. blogtweeter1 said, on juli 1, 2012 at 12:01

    Vore kul om du ville lägga ut sändningen från din medverkan i Almedalen på din blogg.
    Alltid trevligt att läsa dina inlägg, och kämpa vidare! Varma hälsningar från Halland🙂

  7. Ingalill Lellky said, on juli 1, 2012 at 12:04

    Det är viktigt att cancern får ett ”anikte” och Du bidrar verkligen till att sprida kunskap kring cancer bara genom att vara på plats. Att bli inbjuden betyder att du har viss ”makt” i alla fall, amkt att påverka, lycka till!

  8. Johan Olsson said, on juli 1, 2012 at 14:50

    Jag blir så rörd när jag läser dina bloggar! Blir alldeles varm i mitt hjärta. Ni har så mycket kärlek så det finns inga gränser! Hade velat krama om er alla, ni är så söta hela familjen!! Ha det jättebra i Almedalen nu!

    Stor kram till dig!

  9. Gunilla said, on juli 3, 2012 at 10:17

    Lycka till och hoppas också det blir starten på en skön lång sommar


Kommentera

