George med Liemannen bakom axeln

Bra artikel och bra resonemang i Sydsvenskan

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 24, 2012

Idag så skulle det bli kalas med vår gudson Max.
Kalaset skulle gå av stapeln på Montessori i Skanör och det var en hel drös med överlyckliga skojfriska ungar som firade Max tre-årsdag.
När vi kommer ner till Skanör för att lämna över Ewok innan det skall bli kalasdags  så går jag förbi tidningen Sydsvenskan som ligger på svärföräldrarnas köksbord och ser till min häpnad mitt eget fula ansikte stirra tillbaka på mig på förstasidans ram…..
Jösses, idag var intervjun inlagd….och bra skriven med otroligt vettiga resonemang från journalistens håll.

Här har ni en länk själva artikeln om palliativ vård!

Här har Ni intervjun med mig och Sara. 

Läs gärna artikeln och jag vill rikta ett stort tack till Journalisten Nathalie och Dr Ronny Öhman för deras syn på hur viktig en korrekt palliativ vård är för oss patienter.

Det är en trygghet att veta att synen lyfts fram på palliativ vård  i samhället!
George

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ewa Larsson said, on juni 24, 2012 at 21:32

    Intressant och lärorikt.Kul att se filmen hemifrån dig.

  2. Ingalill Lellky said, on juni 25, 2012 at 13:37

    Modigt av er i familjen att dela med er av ert liv. Jag minns hur det var…lycka till!
    Bra artikel.

  3. Mia said, on juni 25, 2012 at 20:28

    Jättefint skriven artikel! Du är fantastisk och en stor förebild för många! Jag önskar dig och din familj en underbar sommar! Massa Kramar från Mia

  4. Helene Öhman said, on juni 27, 2012 at 13:43

    Och jag har länkat från min Facebook. Natalie Nasr är duktig och hennes intervjuobjekt likaså…


Kommentera

