George med Liemannen bakom axeln

Ännu en underbar midsommar i livets tecken.

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 22, 2012

Vi skulle fira midsommar hos goda vänner och det har ju blivit en tradition att midsommar firas i denna idyll med vackra byggnader och god mat med roligt sällskap.
Men i år gör sig livet extra mycket påmint eftersom förvärkar hos denna ena delen av det goda paret har börjat rejält, att utsikterna skulle bli ungefär att vi hinner köra hem till dem bara för att höra ett plaskande ljud och en stirrig röst som säger ”vattnet har gått” när vi parkerar bilen.

Vi hoppas att det blir en fin och enkel nedkomst utav den nya familjemedlemmen nu idagarna!
Kört hårt mina vänner!

Vi har därför familjen hitflyttad istället och midsommar ordnas hör i huset istället, det blev med andra ord en snabbinhandling utav midsommar-mat igår….tillsammans med resten utav hela Sverige .

 

Det var intressant att se personalen i butiken närma sig en ny nivå utav panik nör man plockade fram låda nummer 2000 utav dill och pall nr 6500 utav sill….

Lekplatser, jag och Sara har börjat gå på Safari, lekplats-safari.
Vi har ju en del favoriter här i närheten i Flyinge, Gårdstånga och Lund.
Men en av de två största favoriterna är den stora lekplatsen i slottsträdgården i Malmö samt den fina lekplatsen jag visste fanns på Limhamns Torg .
Den på Limhamns torg passar ju jättebra med tanke på att det är så nära  till Pappa och Syrran.
Bredvid torget ligger också en av mina favortirestauranger, en Sushi-restaurang som heter Nama.
Vi har ju tillbringat många Torsdagar på Nama förr i tiden…..

Ja, är någon som har ett verkligen bra tips på bra lekplatser så säg gärna till!

Glad midsommar till er alla!

PS, hälsostatus måste jag nämna.
Jag har ju haft problem med att få luft på grund utav de otaliga infektionerna sedan årsskiftet.
Nu i dagarna har jag fått nya mediciner som verkligen ser till att min andning blir som förr i tiden, så skönt att inte ha panik när kroppen inte skriker efter luft…
Tack för dessa nya mediciner som gör mig mer aktiv igen, tack!

George

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Siw said, on juni 22, 2012 at 10:11

    Så bra att den nya medicinen har hjälpt dig. Vi önskar ER en riktigt skön och trevlig midsommar.

    Siw o Bertil

  2. Carina said, on juni 22, 2012 at 10:47

    Önskar dig och hela familjen en riktig skön midsommarafton. Den roligaste festen brukar vara den som inte är planerad🙂 Kram

  3. Johan Olsson said, on juni 22, 2012 at 14:25

    Trevlig midsommar önskar jag dig och hela din goa familj!

  4. Ada said, on juni 22, 2012 at 18:42

    Blev lite nyfiken på din nya medicin… Har skrivit ett PM till dig inne på Stödet. Hoppas du har tid och tillfälle att svara.
    Ada

    • georgeschottl said, on juni 22, 2012 at 21:29

      Hej Ada. Jag har skickat ett svar till dig om funktion och effekt utav de nya medicinerna. Kr hrt och sparka cancern p kulorna!

      Trevlig Midsommar!

      George

  5. Lena Moberg said, on juni 22, 2012 at 23:49

    Hoppas du o din familj får en trevlig midsommar ….. va skönt med den nya medecinen !

  6. LindaBB said, on juni 23, 2012 at 15:51

    Hej och glad midsommar! Jag har tidigare skrivit till dig men förstår att du har fullt upp med ditt. Du ger mig i alla fall hopp gällande min älskade mamma. Hon är i sk stadie 4 och ska börja med treceva på måndag. Verkar vara hemska biverkningar men hoppas den hjälper. Mamma har så fruktansvärt tungt att andas och orkar knappt gå mellan kök och vardagsrummet vissa dagar. Är också nyfiken på vad du fått för medicin som underlättar andningen? Skönt att det fungerat för dig!🙂

    Mvh/L

  7. Kinna said, on juni 23, 2012 at 21:20

    Vore intressant att veta vad det är för ny medecin, eftersom jag har efterverkningar av lungcancer.

  8. Ewa Larsson said, on juni 23, 2012 at 23:02

    Allt som gör livet lättare för er är bra.Har det nu kommit nya mediciner så är det jättebra.Hoppas ni haft en bra midsommar.Önskar er god fortsättning.

  9. Helena Tängdén said, on juni 24, 2012 at 11:44

    Tipsar gärna om en riktigt bra lekpark: Afrikaparken i Bunkeflostrand (börjar vid korsningen Flodavägen/Strandängsvägen) är skoj även för vuxna. Djungelparken (N 55° 33.037′, E 12° 54.733′) är inte heller pjåkig.


Kommentera

