George med Liemannen bakom axeln

Drömmar och viktigt!

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 19, 2012

Freya var på övernattning hos Saras föräldrar nu i två nätter för att vi skulle få en chans att klippa häcken på vissa delar.
Sara kan inte få arbeta med verktyg utan att Freya skall vara med så tyvärr fick Freya lyxboende hos mormor och morfar!
När vi köpte huset var var vi inte riktigt pålästa vad en häck runt tomten kan betyda….biiig mistake!

Vi har ca 140 meter häck på vår 1300 kvm stora   tomt, med andra ord förbannat mycket häck för en sådan liten tomt.
Spirean och Tujan som är beståndsdelarna till våra häckar är ungefär som mig, förbannat svåra att ta död på och ännu svårare att klippa.
När vi flyttade in i huset fick vi en liten el-häcksax som vi använde en hel dag i skift, vi kom 10%, ungefär 12 meter med den häcksaxen, utav 140 meter ilsken häck
Nu har vi en Tanaka med extra vassa tänder på en stång så att vi når lite högre….när jag säger vi så är det självklart Sara som klipper häcken. Jag kan fortfarande inte komma till ett läge med kroppen att musklerna klarar av det….

 

Men jag kan ge stöd med glada tillrop och ge vin och Whiskey till Sara när hon börjar muttra om napalm och att brinnande häckar är vackra häckar…..

 

Som sagt var, trött är jag nuförtiden och jag hade visst somnat sittande i soffan på den tidiga kvällen.
Jag saknade Freya något ofantligt och hade börjat drömma att jag satt och sjöng sånger med henne samtidigt som jag spelade ”lufttrummor” med mina händer och fingrar…detta älskar Freya så mycket att hon alltid tjuter av skratt…
Detta gör jag alltså i sömnen med ett leende på läpparna…..
Jag vaknar till av något ljud (som jag gör själv) och ser Sara stirra på mig med ett jätteleende i ansiktet.
Hon berättar att jag hade sjungit mumlande om någon ekorre samtidigt som jag viftade med fingrarna och hade ett jätteleende.
Så mycket saknade jag Freya!

George

 

 

PS

Här kommer ett upprop från Nätverket mot Cancer som jag gärna vill att ni skriver under på!
Klicka på länken i själva uppropet så blir fler cancerpatienter glada!

Upprop

Tillgång till riktad cancerbehandling ger tid för liv

Vi vill att regeringen och riksdagen tar ett nationellt ansvar för att se till att det finns resurser till riktad cancerbehandling. Det handlar både om tillgång till målsökande läkemedel och en individuellt anpassad behandling för varje cancerpatient.

Nationella riktlinjer för cancervården har inneburit en bättre samordning i landet i stort, men det kan dessvärre finnas en motsättning mellan nationella prioriteringar och den enskilda patientens behov. Vi anser därför att det är viktigt att säkerställa att en ökad samordning verkligen leder till minskade orättvisor i cancervården.

Nu har du möjlighet att påverka våra politiker.

Gå in på http://www.natverketmotcancer.se/upprop

Skriv in ditt namn, bostadsort och eventuellt ett personligt meddelande så skickas ett mail direkt till de åtta riksdagspartierna. Nätverket mot cancer står som avsändare av mailet och ditt namn och bostadsort, samt eventuellt ett personligt meddelande, står efter texten nedan

Ge oss tid för liv!
Vi vill att regeringen och riksdagen tar ett nationellt ansvar för att se till att det finns resurser till riktad cancerbehandling. Det handlar både om tillgång till målsökande läkemedel och en individuellt anpassad behandling för varje cancerpatient. Vad gör ditt parti för att se till att det finns resurser för riktad cancerbehandling?

Sänd gärna detta mail vidare så blir vi många att påverka!

Tillsammans mot cancer!

 

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eva Olofsson said, on juni 19, 2012 at 22:59

    påskrivet

  2. marita didriksson said, on juni 19, 2012 at 23:23

    på skrivit

  3. Peggy Bell of Sweden said, on juni 20, 2012 at 00:21

    Hej George!
    Vill bara säga att jag följer din blogg med stort intresse. Fantastiskt vilka krafter du har!
    Är själv en Malmötös som har bröstcancer med metastaser i skelett och lever.
    Min blogg är något annorlunda inriktad än din, men du får gärna ta en kik om du vill.
    http://peggybellsweden.com

    Jag är så glad att du får uppleva en familj med den glädje (och säkert arbete) det innebär.
    Jag hejar på dig, George! Ha en skön midsommar.

  4. max ( MaMo) said, on juni 20, 2012 at 05:43

    Jag har kopierad, och skickad vidare,…..Tillsammans mot cancer!

  5. Maggan said, on juni 20, 2012 at 09:44

    Har skrivit på och skall vidarebefordra länken

  6. Gunilla said, on juni 20, 2012 at 20:27

    Du är underbar, helt fantastisk pappa🙂
    Midsommarkramar

  7. Ewa Larsson said, on juni 20, 2012 at 23:40

    Kul att höra från dig.Häcken använder vi oss av Rut,hon är riktig klippare hon,först gången blev det dyrt, men nu rör det sig om 300-400 kr i underhållsklipp.Varken Reine eller jag kan klippa tyvärr.Det går kanske till födelsedag el. nån annan fin dag att önska sig en dag med Rut.
    En stor midsommarkram till er alla.Ibland är det härligt att drömma och längta.


Kommentera

