George med Liemannen bakom axeln

Födelsedag, vedervärdig tungkyss och en nedpinkad fot

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 28, 2012

Idag blev jag överraskad och väckt utav hela familjen.
Sången strålade och leendena var vackra.
Det är nämligen min födelsedag idag och så som sig bör blev det kaffe och sång samt en liten present vid sängkanten.
Det är ack så trevligt att bli väckt med sång och kaffe och än roliga med en liten present.

Men vad som är mindre roligt är att Ewok ÄLSKAR när mamma eller pappa sjunger, likaså så är det extra kul att leka i sängen på morgonen nu när vi är tre tvåbeningar och en fyrbening .

Ewoks Version:
Och man kan ju alltid busa extra mycket med husse om exempelvis husse inte riktigt har vaknat till ordentligt och husse inte riktigt har koll på vad som händer i sängen.
Att slicka på husses händer är ju kul men att slicka husse i ansiktet är ju ännu roligare.

När husse vänder på sig i sängen och ler stort mot hela familjen så kan man ju trampa husse i magen med ena tassen, lite grann som en av de där leksakerna som piper så roligt…..utom att husse inte piper utan det är ett annat blåsande ljud som kommer i stället men husse öppnar ju munnen så stort…..

Jag trot jag ger husse en riktigt stor munslick!!! Det måste vara världens bästa present jag kan se min husse!
Ojdå vad stor mun husse har, och så roligt det är att komma åt den där tappen som hänger i halsen!
Så roligt att husse verkar tycka om tung-presenten, han harklar sig och vrider sig utav skratt och skriker högt….så glad husse blev!
Jag hoppas att husse kommer ihåg denna pussen senare idag när det kanske grillas….mmmm en liten grillbit till Ewok är ju inte fel!

Pappas Version
Jag var inte riktigt förberedd på att få vacker skönsång på morgonen, jag är inte riktigt vaken och medveten om att Ewok redan är i sängen med nosen bara några cm från min mun.
På något vedervärdigt sätt lyckas hon sätta en 35-kilos tass i magen, jag får ont och skriker till, då passar Ewok på att ge pappa en riktigt lång kyss, precis som bara Rhodesian Ridgebacks kan göra med sina långa tungor.
Hon passerar tunga och lyckas på ågot sätt kittla min tungspene med tungan.
Detta var nog den gladaste, mest vedervärdigaste och med ohälsosamma tungkyss jag någonsin fått och jag får väl skatta mig lycklig att Ewok inte precis ”tvättat sig”

Resultatet och responsen från min omgivning vid ”tungkyssen” var ett kiknande pärlande skratt från Freya och ett asgarv från en Sara som knappt fick luft av helgarvet!
En glad svansviftning och en fortsatt ”tvätt” utav pappa blev det från Ewok, hela familjen skrattar ju…

Sedan blev det dags för en snabb frukost och Freya springer glatt omkring i dubbla kjolar och ….utan blöja…
Ragnaröksliknande domedagsmusik hörs i pappas öron när Freya glider fram för att stjäla en bit utav pappas ostsmörgås….hon stannar och njuter utav ostsmörgåsen och bara njuter utav att stanna hos pappa och hon ler glatt!
Min sko känns konstigt helt plötsligt konstig, Freya verkar ha vält ner glaset med vatten på golvet och i min sko….men vänta nu, vattnet är ju inte kallt……och glaset står kvar på bordet….fullt med vatten…Hmmm ett mysterium, hur har detta gått till?

Trötta hjärnceller kämpar med morgontröttheten, med en vansinnig hickning åker två buskiga ögonbryn upp i pannan och en kontakt sker i hjärnan…slutledningsförmåga börjar ge en bild och jag inser att jag på min födelsedag blivit nedpinkad  på vänsterbenet och vänsterfoten av min egen dotter vid frukostbordet!

Hade det varit en hund som lyft på benet och pinkat på husse hade  nog inte huset fyllt utav skratt men nu när det är Freya som pinkat ner så blev det en ny omgång med asgarv!

Så har morgonen börjat på min födelsedag och klockan är inte ens 10 än.

Det är underbart att leva!

George

20 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Günther Perack said, on maj 28, 2012 at 10:27

    George….Grattis på dagen och jag önskar dig en Helt underbar dag..

    Günther

  2. Carina said, on maj 28, 2012 at 10:45

    Grattis George på Din födelsedag, hoppas dagen nu blir fylld av glädje och värme (av annat slag än det Du redan fått på morgonkvisten) tillsammans med nära och kära …

  3. annika said, on maj 28, 2012 at 11:17

    Grattis på födelsedagen! Vilken härlig familj ni är!

  4. maggan från götet said, on maj 28, 2012 at 11:31

    Jag önskar dig en riktigt trevlig födelsedag, tillsammans med din underbara familj.
    Hurra Hurra Hurra

  5. ingamaj nogersund blekinge NOGERSUNDS HEMBYGDSFÖRENING said, on maj 28, 2012 at 11:35

    grattis i efterskott förstår att din dag har blivit bra ta väl hand om er alla 4

  6. Johan Olsson said, on maj 28, 2012 at 12:07

    Grattis bästa vän på födelsedagen! Ja denna dag e du verkligen värd på alla sätt å vis!

    Du är bäst!

    Grattis åter igen!

  7. ulla andersson said, on maj 28, 2012 at 12:53

    GRATTIS på födelsedagen…jag ropar så högt jag kan (från Sthlm)….hoppas Du får en riktigt fin dag….Ulla i Sthlm

  8. Anne-Marie Klevebäck said, on maj 28, 2012 at 14:31

    Härligt – det är ju så livet är och ska vara! det är inte alla förunnat att ha en liten dotter som pinkar ner en. Önskar hela familjen en skön sommar grattiskramar i efterskott

  9. Gunilla said, on maj 28, 2012 at 15:02

    GRATTIS!!!!

  10. //Gina said, on maj 28, 2012 at 16:14

    Stort Grattis på födelsedagen George! Hoppas att resten av dagen löper lite smidigare. Dock måste jag erkänna att jag skrattade högt åt din ”krönika”.

  11. Mia said, on maj 28, 2012 at 17:21

    Stort grattis och en bamsekram från Mia, Luca och Daniel! Daniel skickar dessutom en puss till Ewok!

  12. Lajla Björk said, on maj 28, 2012 at 17:46

    Många grattis och kramar på födelsedagen. Jag följer och läser din blogg med beundran
    Kram till hela din familj
    Lajla

  13. Majsan said, on maj 28, 2012 at 18:32

    Grattis på födelsedagen och vilken underbar beskrivning av er morgon!!!

  14. Ingrid. said, on maj 28, 2012 at 19:12

    Grattis!!! önskar dig en trevlig födelsedag,
    med dina nära & kära.

  15. Ewa Larsson said, on maj 28, 2012 at 20:02

    Vilken dag att vakna till en som kollar halsen och en som fyller pappas sko med ”champagne” av egen tillverkning.Var det bara Sara som gjorde allt rätt idag? Vilken lycka att vakna till allt det här.Hoppas du haft en mysig dag med fam och vännert.Grattis tredje gången gillt.Kram

  16. Sara H said, on maj 28, 2012 at 20:59

    Grattis grattis 🙂

  17. Maggan said, on maj 29, 2012 at 09:10

    Ett stort Grattis på födelsedagen och Tack för denna underbara berättelse. Ha en fin dag /Kram

  18. Mia said, on maj 29, 2012 at 20:52

    Stora gratulationer! Djur är underbart och skänker mycket glädje och även annat!
    Kramar

  19. Ossie said, on maj 29, 2012 at 21:42

    You made My day!!!!
    ❤ ❤ ❤
    Grattis grabben!!!
    Stor kram till er alla!!!

  20. inkan88 said, on juni 3, 2012 at 10:17

    *fnissar glatt och ser synen framför mig*
    Grattis ! Lite i efterskott sådär
    Tazz&Kram i massor


Kommentera

