George med Liemannen bakom axeln

Incheckad på hotell med internet, Telenor ställer till med problem

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 23, 2012

Sitter just nu på hotellrummet i Stockholm, denna gång bor jag på Elite Hotel Marina Tower vilket är ett hotell med ypperliga rum och väldigt trevlig personal, vi får se hur jag blir bemött på frukosten imorgon bitti.
Kommer att bli spännande!
Kan det finnas en lika bra aktör som kan driva hotell lika bra som Rica Hotel Kungsgatan?

Jag kommer med ett svar snart!
Jag är här i 08-land för imorgon är det dags att sitta i en diskussionsgrupp för att prata om patienter och sjukvård för mina absolut största favoriter inom vården nämligen Sjuksköterskor i Cancervård.

Denna samling utav sjuksköterskor är en grupp utav mina favoritmänniskor, nämligen sådan människor som drivs utav idelogiska skäl!
För att förstå vad jag menar så ber jag Er läsare ta en titt på  deras hemsida, : http://www.cancervard.se Där ser ni hur involverade dessa engagerade människor är, hur mycket de gör för samhället, hur mycket de gör för patienter och deras anhöriga, hur mycket de gör för DIG!
Att ideellt driva en sådan organisation som har sina trådar och fingrar inom så många områden är otroligt att se!.
Det här är en ära att stå på scen för dessa engagerade människor….som faktiskt vill lyssna på vad jag vill säga…det är en ära!

Det är trist att vara här själv, Sara och Freya är hemma med lilla Ewok, att lämna min älskade familj där ”himma” känns jobbigt redan nu…..och jag skall vara här i två dygn…..
Goa lilla Freya är så söt, vi har nya fina bilder där hon sitter och tuggar på revben utav oxe….jösses vad jag kan förstå stenåldersfamiljer som samlas runt elden i den lilla grottan…..

Ja just det, Telenor underbara Telenor som var så fantastiskt bra en gång i tiden…
Men nu är jag trött på alla misstag och allt strul som numera verkar vara ett varumärke för Telenor .

Jag har köpt en 4G bredbandsdongel som bara fungerar sporadiskt.
Jag har insett att man behöver tur för att kunna göra få hjälp utav Telenors support.
Tre gånger ringde jag till supporten eftersom jag måste starta om bredbandsdongeln 10 till 15 gånger per dag för att kunna komma åt internet.
Dongeln blir även sååå otroooligt skållhet att  jag nästan tror att plasthöljet kommer att smälta.
De första tre gångerna jag ringde supporten så skulle jag ominstallera och radera gamla installationer.
Men inget hjälpte
Den fjärde gången jag ringde supporten i exakt samma ärende så får jag beskedet att detta är ett vanligt och känt fel på 4G bredbandsdonglarna om SD-kortskontakten har en liten kopparkontakt på vardera sida om korthållaren.
Att personalen vid de tre tidigare samtalen inte visste detta är ju ett tecken på att supporten bara har fläckvis kunskap.
Killen på supporten säger till mig att åka till en Telenorbutik för att byta ut denna dongeln.

Hade jag inte fått tag på denna killen hade jag väl fortfarande suttit och installerat om min 4G bredband i evighet!

Men det slutar inte här…jag skulle ju få en ny dongel på butiken…
Jag kollar med supporten om jag verkligen kan få en ny dongel om jag åker till butiken, svaret jag får är att om det finns en dongel hemma i butiken skall jag ha den…
Jag ringer till butiken i 4 hela dagar utan att någon svarar eller hör av sig efter att jag lämnat meddelanden….till slut ringer jag via Telenor och ber dem koppla mig till butiken.
Väl framme berättar jag om mitt problem med den defekta 4G dongeln och att Telenor sagt att jag skall byta ut min dongel….
Det verkar vara svårt för killen i butiken att acceptera detta så jag ber honom att beställa hem en ny dongel utav en serie som inte är tillverkningsfelaktig.
Jag lämnar mitt namn och killen skulle ringa när dongeln kommer till butiken…
Jag väntar i tre…TRE veckor utan att någon hör av sig från butiken.
I förra veckan lade dongeln av helt och hållet, den dog totalt och jag satte mig i bilen och körde till Telenorbutiken 12 kilometer enkel resa.
Tror ni att det fanns en dongel i mitt namn, tror Ni att det fanns en beställning i mitt namn överhuvudtaget när jag väl kom fram till butiken…

Jag är trött på nonchalanta säljare, jag är trött på dålig kvalitet, jag är trött på brustna löften….

George

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ingrid. said, on maj 24, 2012 at 09:28

    Så är det här också blir så jäkla förb……d,när de lovar att höra av sig.Vänta,vänta,vänta,och när man
    då väntat allt för länge så rinner sinnet över.Ibland överlåter jag dessa samtal till mannen i huset.
    Ha en fin sommardag.

  2. Johan Olsson said, on maj 24, 2012 at 09:53

    Jag kan bara säga att jag vet du vad talar om! Vi har visserligen bredbandsbolaget men det är enbart för att dom har bredband 100 för ca 230 kr/mån å det funkar bra. Men då det krånglar är det inte kul. Och supporten får en att åldras i förtid. Så otrevliga å dryga e dom så det inte finns ord! Skulle det finnas något liknande bredband till ett liknande pris skulle jag fundera på det!

    Men jag lider med dig!

    Hoppas att du klarar av detta och går helskinnad ur detta

  3. Dennis "Savetun" Savetun said, on maj 24, 2012 at 20:24

    Tror du att du kommer förbi på LAN:et? Jag kan hämta upp dig i stan på vägen dit om Du vill.

  4. blogtweeter1 said, on maj 24, 2012 at 22:01

    I love my iPhone🙂

  5. Kattis said, on maj 25, 2012 at 07:35

    Enligt Telenor är jag en av få med detta problem, men det är ju tydligen inte sant. ´Ska ha en hastighet på 32 men kommer upp i 6 om jag har tur med mitt 4G modem. OM jag kommer ut på nätet överhuvudtaget då… Kanske dags att gå tillbaka till gamla hederliga Telia igen?!

    Beundrar dig George!! Du och min mor fightas i samma klass, klassen som gett sig den på att överleva och övervinna cancern och dessutom verkar ni båda lyckas med bästa betyg! Underbart❤

    Hoppas du får en härlig helg väl hemma med familjen!


Kommentera

