George med Liemannen bakom axeln

kliniskacancerstudier.se återskapad och överraskar stort, 61 000 besökare totalt

Posted in survivaL by georgeschottl on april 10, 2012

Jag har suttit med nästan fyrkantiga ögon och gått igenom tusentals rader med HTLM-kod för att hitta allt skräp som hackaren lämnat efter sig när han/hon förstörde siten kliniskacancerstudier.se.
Siten hade ju hackats och förstörts och sedan har domänföretaget satt servern i karantän, nu är allt ok och kör på för fullt.

Nu är jag klar och siten är uppe och kör igen, jag är lite orolig över säkerheten fortfarande för att jag vet att andra siter som också ligger hos företaget one.com också har hackats och förstörts…..
En annan site som också hjälper cancerpatienter som jag också hjälpt till att köra igång är ju slusg-org, den siten har uppdaterats och säkerheten har också förstärkts.
Slusg är en samling utav de mest framstående läkarna och forskarna sinom området att bekämpa lungcancer, därav det något konstiga namnet Slusg, Svenska LungcancerStudieGruppen.

Jaja, jag är glad att min egen site är uppe och rullar, ännu gladare blev jag över besöksstatistiken.
Jag har inte riktigt brytt mig om att kolla den eftersom jag vet från tidigare koll att siten låg på mer än 8 000 besökare per år….och det mer än räckte väl för att motiver att arbeta och bygga upp siten.
Men idag kom chocken när jag tittade efter själv på hur många som varit inne på siten, det var ju definitivt inga 8 000 besökare, det var hela 61 000 besökare.
Ofantligt många fler än vad jag räknade med……jösses!

Under 2011 var det 42 000 besökare och resten är fördelat på 2010 samt 2012.

Så ofantligt glad jag blir över att jag faktiskt hjälper människor med information och stöd.

Det känns skönt att faktiskt kunna bidra med något trots att jag sitter fast i en kropp som mer eller mindre är ett fängelse i många avseenden.

George

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vilket fantastiskt arbete du gjort (och gör)!
    Jag hoppas verkligen att siten får vara ifred för hackare nu och att du fått en riktigt härlig påsk!

  2. Ewa Larsson said, on april 10, 2012 at 19:52

    Du är bäääääääääääst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tack för allt du gör.Kram Ewa Lycka till med turnèn!

  3. Anne-Marie Klevebäck said, on april 10, 2012 at 23:16

    Grattis till besöksantalet på din site. Skönt att den är i gång igen. Lycka till i Kristianstad George!
    Det du uträttar betyder mycket för många.
    Kram

  4. Mange said, on april 27, 2012 at 10:36

    Hej Georg! Här har du en länk till en annan projektdatabas. Gå in och välj ämnesord (jag tror att cancer ligger under tumörsjukdomar) och sök efter projekt. Man kan kombinera ämnesord i sökningen, t ex cancer och kliniska studier. Här är länken: http://researchweb.org/is/sverige/document/34381


Kommentera

