George med Liemannen bakom axeln

Glad påsk till Er alla

Posted in survivaL by georgeschottl on april 5, 2012

Ja, visst är det fantastiskt.
Ännu ett år, ännu en påsk.
Att få leva så här länge trots alla prognoser och dödsbud som jag fått under årens lopp gör mig så tacksam!
En liten dotter har det blivit också, en fantastiskt söt liten tös, något som också gör mig glad är att dagisfröknarna anser Freya vara smart och skärpt för sin ålder…..
Hon har ett bra ordförstående och ett stort ordförråd, jag hoppas att hon blir smart inom andra områden också.
Pappas och mammas stenhårda vilja har hon också ärvt vilket hörs på hennes ilskna skrik när hon inte får som hon vill….det gäller att vara blixtsnabb att fokusera om intresset på något annat ämne om man märker att hennes ilska håller på att vakna…

Idag har jag trots feber och hosta gett mig ut för att skicka iväg ett paket till en kompis i Stockholm, Calle Elgh och hans underbara fru Sunniva skall snart föda nu i April och vi har deras Babybjörn-gunga för spädbarn här i …Skåne..

Så det var bara att åka iväg till posten med ett jättepaket, hostandes och snörvlandes .

Livet, det är så underbart.
Trots att jag har ont i mina tumörer, ont i klistringen i lungsäcken och i nervändar är jag överlycklig, jag lever, jag är kär och livet är fantastiskt att leva.

Vi, hela familjen önskar Er alla en fantastiskt Glad Påsk!

 

George

22 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mia said, on april 5, 2012 at 21:35

    Glad påsk till hela familjen! Jag följer din blogg och förundras över din possitivitet i varje inlägg, trots mycket tungt och jobbigt. Hoppas att ni får en underbar påsk! Fantastiska äggbilder 🙂
    Krmar från Mia

  2. Eva Olofsson said, on april 5, 2012 at 21:39

    Glad Påsk du underbara positiva George till dig och din familj, jag önskar er allt gott

  3. Birgitta said, on april 5, 2012 at 21:47

    Glad påsk till dig med familj! Önskar er allt gott!

  4. Ewa Larsson said, on april 5, 2012 at 21:55

    Glad påsk! Önskar att ni snart är friska.

  5. Ingrid. said, on april 5, 2012 at 21:59

    Glad-Påsk! till dig och dina nära & kära i familjen.
    Trevliga bilder på äggmålningen.

  6. Anne-Marie Klevebäck said, on april 5, 2012 at 22:18

    Din livslusta och glädje smittar av sig! Tack för det.

    Njut av påsken

    Kramar Ammi

  7. blogtweeter1 said, on april 5, 2012 at 22:58

    Glad Påsk till er allihopa, och ät massa god mat!
    Varma påskhälsningar från Halland!

  8. SaraH said, on april 5, 2012 at 23:28

    Glad Påsk!

    Du är så inspirerande!!!

    …å dessa äggbilder diggar jag…haha…

    Kram SaraH

  9. inkan88 said, on april 6, 2012 at 01:48

    Ha en underbar påsk! Äggen var ju för grymma 🙂 kram

  10. Karlavagnen said, on april 6, 2012 at 09:41

    Tack det samma! Önskar en riktigt skön påsk, trots skitväder över södra Sverige! Tänkvärt inlägg, i vanlig ordning! Different take on celebrating Easter… Tack för det!

  11. S said, on april 6, 2012 at 10:37

    jag upphör aldrig att förvånas och beundra dig George och din familj. Jag tänker på er så ofta och du/ni är en sann källa till inspiration. igen – tusen tack! Jag delar dina äggbilder – de är bara så bra 🙂 Glad påsk!

  12. Mia said, on april 6, 2012 at 11:32

    Glad Påsk! En stor kram till er alla! Mia

  13. Johan Olsson said, on april 6, 2012 at 13:34

    GLAD PÅSK!

  14. prinsessanbarbis said, on april 6, 2012 at 19:37

    Önskar hela Din familj en fin Påsk, du är en kämpe, beundrar Dej/ Barbis

  15. Nina said, on april 6, 2012 at 20:34

    Hoppas ni får en riktigt skön påskhelg, trots snörvel, feber och hosta!

    Stor kram
    Nina

  16. Marie Ivarsson said, on april 6, 2012 at 23:18

    Ha en underbar påsk med din fina familj du fantastiska George! Kram till dig.

  17. Maria said, on april 7, 2012 at 22:14

    Glad påsk önskar jag er också! Fina påskbilder 🙂

  18. Anita T said, on april 7, 2012 at 22:23

    Glad fortsättning på det som är kvar av påsken! En extra kram till Freya. Inte konstigt att hon blir verbal tidigt som har en pappa som fått talets och skrivandets gåva. När kommer boken förresten? Ser fram emot dina kloka ord i bokform! Kramar Anita T

  19. Ewa Larsson said, on april 9, 2012 at 09:48

    Hoppas att ni haft en fin påsk.Att ni är på bättringsvägen alla tre.Kanske kunnat umgås med släkten trots förkylningar.
    Önskar er allt gott.Hoppas du kan hjälpa E.M. du är så verbala och har så stort hjärta att det bara kommer värmande starka ord från dig.
    Skulle vara glad om jag hade lite va din förmåga.
    kram till er.

  20. Ewa Larsson said, on april 9, 2012 at 09:48

    Hoppas att ni haft en fin påsk.Att ni är på bättringsvägen alla tre.Kanske kunnat umgås med släkten trots förkylningar.
    Önskar er allt gott.Hoppas du kan hjälpa E.M. du är så verbala och har så stort hjärta att det bara kommer värmande starka ord från dig.
    Skulle vara glad om jag hade lite av din förmåga.
    kram till er.

  21. yvonne said, on april 9, 2012 at 15:17

    Glad Påsk till dig och din famil du härliga, underbara människa!

  22. Ossie said, on april 9, 2012 at 22:48

    Rackarns vad du gör mej på gott humör!
    Sannerligen handlar livet om hur man lever, inte hur länge!!!
    Största kramen med önskan om allt gott!
    Åsa 😀


Kommentera

