George med Liemannen bakom axeln

Da Capo, repris, backlash, bumerang, återkomst….

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 5, 2012

Jag vaknade med hosta, 39 graders feber och ont i höger lunga….
Hostan är tillbaka, jag trodde jag var fri från denna envisa infektion…..

Den stickande brännande känslan och hostan ökade under dagen så jag tog mina akut-reserv Doxyferm tabletter efter ett samtal till den hjälp som är enastående!
1177 visade återigen att det är kompetent personal, fungerande manualer, fungerande och kunniga sjuksköterskor och trots att de var väldigt tydliga med att de inte kunde ordinera att jag började med mina Doxyferm igen så var det en logisk slutledning som de kunde förstå.
De till och med erbjöd att skicka hem en läkare till mig eftersom mitt tillstånd kunde förvärras om jag tillbringade några timmar i ett väntrum på akuten…

1177, ni förtjänar en gedigen guldmedalj!

Så åter till mig, nu är jag nästan feberfri men hostig och har ont som faan i lungan, jag börjar bli rädd, riktigt rädd att det är cancer som har vaknat.
Nu väntar tre dagar där det skall vara undersökning på undersökning, blododlingar och andra blodprover, CT-röntgen och utredning.
Jag är glad att de åter skall utreda vad det är för buse som har parkerat röven i mina lungor..
Är busen en bakterie, är det ett virus, är det någon sorts parasit som ger sig på feta cancerpatienter i skåne eller är det mykoplasma….

Jag vill bli av med busen, nu är det mer än en 12:e del utav ett år som jag inte varit utanför huset mer än transport mellan sjukhuset samt än lämning och hämtning utav Freya i fredags….

Jag klättrar åter på väggarna av instängdhet och irritation, förbannade buse som parkerat röven i min lunga!

Ut, ha det klart för dig (vad du nu är) min lunga är redan uthyrd till tre mesoteliomtumörer, det finns inte plats för mer skräp!

 

George

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mia said, on mars 5, 2012 at 21:11

    Underbara människa! När ska du få vara ifred från allt jävulskap? Ursäkta uttrycket! Du verkar ha många fantastiska människor omkring dig, jag hoppas och tror att dom ger dig styrka.
    Många kramar

  2. max ( MaMo) said, on mars 6, 2012 at 05:31

    hoppas för din skull att det är det samma som jag hade, revben som fick en smäll
    från allt hostande, ont som satan….
    Jag har ingen erfarenhet med 1177, men om dom är bara hälften så bra som LAH
    då är det bevis på att änglar finns på jorden.
    Stödja dig i mina tanker……
    // Max

  3. maria Harrysson said, on mars 6, 2012 at 08:11

    Krya på dig!

  4. tiptip said, on mars 6, 2012 at 09:32

    Spöa skiten ur busen.

  5. Johan Olsson said, on mars 6, 2012 at 15:14

    Ja jag skall jag den där dåren dom har tagit sig in i din kropp å ge den vad den tål!

    Vill att du skall må bra å njuta av livet å känna hur bra du mår! Det förtjänar du å dina anhöriga!

    Gillar dig George, du e en toppenmänniska!

    Kramar till er!

  6. Siw said, on mars 6, 2012 at 18:17

    Vi hoppas att busarna ger sig iväg till en öde ö långt från dig så du kan få lite nya krafter.Kram till er alla,Siw o Bertil.

  7. Lotta gray said, on mars 7, 2012 at 09:17

    Tänker på dig George!

  8. Ewa Larsson said, on mars 8, 2012 at 18:23

    Blev så ledsen redan i söndags och du vet varför.Önskar dig av hela mitt hjärta snabb bättring och inte att du hinner bli så nergången.Hackandet är inte heller så bra i den här situationen.Kram.hoppas du snart är på banan igen.


Kommentera

