George med Liemannen bakom axeln

Efterverkningar och Q-park

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 1, 2012

Jag har lite mer problem nu än förväntat.
En av mina mediciner som jag använder 2 till 4 gånger  om dagen har verkligen ställt till det med min kropp.
Hjärtat rusar och jag skakar okontrollerbart, det som besvärar mig mest är att jag är på väg att svimma varje gång jag reser mig eller går några meter…
Det är ganska bra konstruerat med kroppen eftersom den annonserar tydligt när kroppen är på väg att svimma, jag får nämligen tydliga svarta kanter i synfältet och ju mindre synfält desto större chans att ”nanna gott gott direkt på golvet”
Jaha, vad är nu detta?
Det är bara att med darrande skakande fingrar och en puls på 130 försöka ta upp FASS på datorn och plugga på gällande bipacksedelen för repektive medicin…
Jojo, mycket riktigt så visar det sig att en av medicinerna ger skakningar, hög puls så att det känns som om hjärtat skall hoppa ur kroppen…
1 av 100 patienter upplever denna bieffekt….

Jag lägger förstås av med denna shaky medicin omedelbart och upptäcker då nästa medicins bieffekter, tjoho, vad kul med nya upptäckter!!! Grrr NOT!!!

Jag fick ju extremt svåra smärtor i muskler 2007 samt svullnade närmare 50 kg på några veckor när både lever och njurfunktion lade av i tre dagar.
Efter att levern och njuren började arbeta igen så har jag haft  smärtor i musklerna, låg uthållighet i muskler samt ont i andningsmuskler.
Vi har alltid utgått ifrån att det är cellgifterna som gett dessa bieffekter…..men nej! läs och lär…

Jag vet att jag under 2007 hade ganska höga kortisondoser, ca 18 tabletter per dag under flera veckor och att jag åt kortison VARJE dag istället som de flesta canerpatienter gör, nämligen i anslutning till själva behandlingsdagarna .

Nu har jag återigen ätit kortison, dock inte lika höga doser men jag har ätit från 10 tabletter per dag och på en nedåtgående nedtrappning.
Helt plötsligt får jag samma ”stelhet” i ansikte och rygg, smärtor i muskler samt en uthållighet i muskler som räknas i sekunder .
Jag kan inte sitta på en stol mer än ett par minuter utan att det gör ont  i sittmuskler och rygg….jösses vilken flashback!
Självklart känner jag igen med skräck själva effekterna som isolerade mig under hela 2007 och inser att det inte var cellgifterna som var min nemesis utan det var kortisonet!

Jag är både glad och ledsen, glad för att jag hittat orsaken till vissa av mina problem men samtidigt ledsen över att återigen ha dessa problem fast i lindrigare form.

Allt ont ger något gott tillbaka.
Det onda har gett mig kunskap och kunskap är makt!

George

Just det jag glömde nästan, Q-park har ringt upp mig och det visade sig enligt deras inspelningar av vårt samtal att samtalet verkligen inte hördes på deras sida, även om jag hade ett klockrent samtal där jag hörde röster i hög volym.
De kommer också att ändra  informationen på sin teletjänst och hemsida.
Tack för att Ni återtog bollen och förtroendet Q-park, så här skall det gå till när man bemöter kritik och synpunkter, mycket bra!

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. max ( MaMo) said, on mars 1, 2012 at 20:10

    Jag tar värja dag kortison ( först 6, nu ökat till 12 ), problemet jag har med kortison
    är sömnlöshet, hunger, och trötthet, Jag läser alltid Fass angående biverkningen.
    Jag har en tendens till kramper ( orsak 3 metastas i huvud ) och skulle ta ett medicin
    som heter ”kepra” biverkningen var mer skakningar, och okontrollerbar muskel
    ryckningar, kul att det ska vara mot kramper….

    Nu har jag en annan medicin ( fenantoin ) som har nästan biverkningen på mig…
    Hoppas det snabbt kommer att gå bra för dig…
    Din blogg gör det lättare för mig, ( och ta det inte fel ) skönt att veta att jag är
    inte ensam med skitet och problemen…

    Krya på dig, kram till Freya och frugan

  2. Ewa Larsson said, on mars 1, 2012 at 20:41

    Skönt att hitta svar på sina besvär.Jag har inte hittat svar än på det jag skrev på mejl igår.Hoppas att du orkar svara.Kram God natt.


Kommentera

