George med Liemannen bakom axeln

Inlagd på SUS Lund

Posted in survivaL by georgeschottl on februari 16, 2012

Jaha, då var det dags igen att uppleva den där mysiga varma känslan att bli ompysslad på en sjukhusavdelning som skall göra sitt bästa för att se till att mina stackars lungor skall börja fungera igen.

Jag tror att de får arbeta med spik och hammare samt en industridammsugare för att bli av med tapetklistret och tvåkomponentslimmet som råkat hamna i mina lungor…
(nej jag har inte tapetklister och tvåkomponentslim i mina lungor, jag bara beskriver med en rejäl dos ironi hur det känns när jag andas mellan mina 4732 hostningar, märk väl rasslande hostningar i timmen!)

Jag får antibiotika, kortison i megadoser, luftrörsvidgande, slemlösande och en hel drös andra mediciner som min kropp för tillfället behöver..

Jag hör av mig mer när jag fått njuta  utav en lugn skön natt här på avdelningen som jag delar med 3 andra personer som alla har lungproblem.
Så den llullande väsande vågen av ljud från alla maskiner kommer säkert ge mig en lugn skön natt!

Tjohoo vad kul!!

George

 

Har problem att publicera saker på bloggen…stoppas utav internetprovidern som kommer från Region Skåne…
Publicerar nu ett test genom internetdelning via min gamla goa Iphone, verkar fungera ok, till och med bra!

18 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Douglas Lindstrom said, on februari 16, 2012 at 22:04

    Hello grabben!
    Hoppas de får bukt på slemhostan. Maten på sjukhuset brukar väl vara tillräckligt i sig för att få en att vela där ifrån. Ni får väl hosta ikapp i sängarna, kanske bilda den första host- akapellagruppen… Nej förrästen barbershop trion med utpräglad slemhosta. Eller inte. Se till och bli frisk så du hinner hem till melodifestivalen. Kram 🙂
    /Bro’

    • georgeschottl said, on februari 17, 2012 at 01:47

      Ho & Hi Bro´

      Det var ju slemmigt bra alternativ i barbershop-kategorin……vad hette det, Björn Ranelid-festivalen??
      Vi hörs!

      ”Jag måste fixa upp ”Baby-bjornstolen” till Calle och S innan Leia får sitt syskon i April…”

  2. Majsan said, on februari 16, 2012 at 22:24

    Hoppas klister o lim snart löser upp sig m hj a diverse mediciner! Så skönt att höra av dig trots tungandning!

  3. blogtweeter1 said, on februari 16, 2012 at 22:40

    Hoppas du får en god natts sömn, och att dina besvär går över så fort som möjligt!
    Tur det finns Apple-produkter i sådana här lägen!

  4. ulla said, on februari 16, 2012 at 23:00

    Krya på Dig…Du måste ju hem och ta hand om Dina flickor eller hur ???? Du är för övrigt helt otrolig i allt ”elände”, skojar mitt i s—–n….Läkande Kramar från Ulla i Sthlm

  5. Sven Passgångaren Lindh said, on februari 16, 2012 at 23:54

    Apropå tapetklister…kommer här denna fräcka sak

    Jag drömde en natt
    att jag klistra tapeter
    våder på våder
    meter på meter
    jag vakna´på morron
    dyster och däven
    med klister på magen
    och penseln i näven…..

    Sven Lindh i Mora

  6. johanna said, on februari 17, 2012 at 01:48

    Krya på dig…..har följt dig sen du var med i Himlen kan vänta….Du har varit med om en del…glad för er skull att ni fick er lilla guldklimp…vet ju att det var en dröm ni hade…hoppas nu du blir bra så du får åka hem till de dina…Må väl // Johanna

  7. max ( MaMo) said, on februari 17, 2012 at 05:00

    Krya på Dig….

  8. Gitte said, on februari 17, 2012 at 06:16

    God bättring George hoppas att du blir av med eländet.Krya på dig kram.

  9. Mia said, on februari 17, 2012 at 07:16

    Så jobbigt det låter, krya på dig fina George!

  10. maria Harrysson said, on februari 17, 2012 at 07:46

    Krya på dig! Hoppas du mår bättre snabbt.

  11. tiptip said, on februari 17, 2012 at 09:52

    Krya på dig!

  12. Frida said, on februari 17, 2012 at 10:59

    Hoppas verkligen att du kryar på dig snart så du kan vara hemma med din familj!
    Mvh Frida

  13. Maggan said, on februari 17, 2012 at 12:26

    Hoppas det vänder så fort som möjligt, skönt att få hjälp på sjukhuset ändå
    Kram

  14. Ingrid said, on februari 17, 2012 at 15:54

    Sätt i ett par öronproppar,eller lyssna på musik i hörlurarna.
    Kram.

  15. Marie said, on februari 17, 2012 at 17:34

    Krya på dig George!!! Det låter fruktansvärt jobbigt.
    Stor kram Marie

  16. Ewa Larsson said, on februari 17, 2012 at 17:41

    Kan du sova när ni är fler som är dåliga?Önskar dig snabbt tillfrisknande.Jag avskyr ända från tårna och upptill huvudet att du sak bli så sjuk.Krya på dig.kram till er alla.

  17. SaraH said, on februari 17, 2012 at 19:28

    Krya på dig!!
    Kram SaraH


Kommentera

