George med Liemannen bakom axeln

Sämre….möjlig lunginflammation

Posted in survivaL by georgeschottl on februari 14, 2012

Ursäkta gårdagens frånvaro, den massiva förkylningen som Freyas nya liv på dagis så glatt har invaderat våra liv  har utvecklats rejält.
Igår när jag skulle lämna Freya på dagis höll jag på att svimma för jag klarade inte av att vistas i den kalla luften, det känns som lungorna är fyllda med 40 liter slem och möjligtvis lite tapetklister också .
Tack för den UNDERBARA Helen på Häggebo i Flyinge, hon hjälpte mig och räddade inlämning av Freya och även hämtningen.

Jag tror att hon kunde höra rosslandet och klickandet när jag försöker andas…

Nu väntar jag på att komma i kontakt med min avdelning på SUS Lund för att antagligen undersökas….

Min besvikelse är enorm, redan på Saras andra dag på jobbet och Freyas andra dag på dagis efter inskolning   havererar pappa på grund utav den förbannade cancern i lungan.
Att jag inte ens kan gå mer än 5 meter utan att börja hosta blodsmakande slem och tvingas sätta mig för att vila gör min besvikelse enorm.

Förbannade andning…

George

18 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ewa Larsson said, on februari 14, 2012 at 08:11

    Vad tråkigt så här på alla hjärtans dag att den ska firas med en sjuk pappa.Önskar dig snabbt tillfrisknande och att det inte är lunginflammation.Hälsa Sara o Freya med en hjärtlig kram idag.Kram till dig också.

  2. max ( MaMo) said, on februari 14, 2012 at 10:10

    Jag har haft samma problem och det varar för mig, till och med idag.
    Tack och lov mindre slem, men hosta är kvar… det som hjälpte mig
    var Acetylcystein brustabletter, och varm te gjord på salvia ( krydda ).
    Hoppas det hjälper dig med,
    Har en bra All♥♥sdag, så bra det går…

    • max ( MaMo) said, on februari 14, 2012 at 16:45

      varm te gjord på salvia ( krydda ) är mest för svettningar, typ vallningar,
      te gjord på timjan, fänkål, anis och kummin ( brödkryddor )
      är bra för att lösa upp slem i halsen och bra för magen.
      Mvh max

  3. Lena Moberg said, on februari 14, 2012 at 11:19

    Ja ska hålla mina tummar att de blir bättre ….. ! Lena

  4. Inga said, on februari 14, 2012 at 11:48

    Tröstekram till dig. Dur är en bra pappa!

  5. Jeanette said, on februari 14, 2012 at 12:43

    Oh stackars dig. Första tiden på dagis är besvärlig när det gäller infektioner tyvärr. Och den här perioden på året den värsta. Några tips som vi använder då jag är infektionskänslig pga sjukdom. Vi tvättar händerna alternativt tar handsprit på vår lilla så fort hon kommer hem och vi byter även kläder och lägger de använda i tvätten. Det senare fick vi tips om på BVC. Vår dotter gillar yoghurt så vi köper den med probiotika i. Vet inte om den har någon effekt, men viss forskning tyder ju på att det kan stärka immunförsvaret något och minska risken lite för luftvägsinfektioner (min syster som måste äta pencillin i 1 månad blev rekommenderad det). Men barn behöver ju få alla de där virusen för att stärka det. Sedan är generellt sett ”dagmamma” och s.k. ”ur och skur” förskolor bättre ur infektionsperspektivet. Men det alternativet finns inte där vi bor.

    Det står om din cancerform (tror jag) på SVT text-tv idag. Att den ökar. Har för mig att din teori är att du fick den av asbest.

    Krya på dig!

  6. maja said, on februari 14, 2012 at 15:34

    Cancer av asbest ökar

    Malmö. Cancerformen mesoteliom, som orsakas av asbest, ökar igen i Sverige. På två år har antalet drabbade fördubblats.

    – Det kan räcka med en kort exponering av asbest för att få mesoteliom. Därför är det en viktig tankeställare att antalet fall har ökat kraftigt 2009 och 2010, säger docent Nils Plato på Karolinska institutet till Sydsvenskan.

    År 2008 upptäcktes 64 nya fall av sjukdomen, under 2009 var de 84 medan det rapporterades 124 nya fall 2010.

    George, vad tror du detta beror på?

  7. Birgitta said, on februari 14, 2012 at 17:33

    Usch va tråkigt, hoppas du snart blir bättre!!

  8. Benita Lönnqvist said, on februari 14, 2012 at 18:16

    Åh, så tråkigt. Förkylningar är aldrig roliga. Om man har cancer är det väl mer än dubbelt värre. Tyvärr har dagisarna det onda med sej att de är riktiga ”bobb bon”. Mitt barnbarn började i dagis här litet före julen och nu har familjen haft hur många infektioner som helst. Den senaste nu lunginflammation på den lilla.:(
    Hoppas ni kryar på er snart.

  9. blogtweeter1 said, on februari 14, 2012 at 18:34

    Håller tummarna för att du kryar på dig fort!
    Man kan ju bara föreställa sig hur din lunginflammation är,
    när en vanlig är jobbig nog!

    Krya på dig-hälsningar från Varberg!

  10. Gunilla said, on februari 14, 2012 at 20:21

    Ajaj hoppas du kryar på dig och dagisbakterierna är giftiga

  11. Karlavagnen said, on februari 14, 2012 at 20:59

    Kom igen nu farsan Baloo!!! Förbanna inte andningen!!! Andas! Du kommer igen!!! Så ta det coolt! Animo som en spanjor skulle uttryckt det som holländaren säger STERKTE!!!

  12. Jessica said, on februari 14, 2012 at 22:55

    Så himla trist!! dottern kommer hem med infektioner från dagis – hon utvecklar tolerans för sitt immunförsvar, du ingenting då ditt infektionsförsvar redan är nedsatt. Har ni funderat på dagmamma? Färre barn, mindre infektionsrisk. Det och handsprit.

  13. Gitte said, on februari 15, 2012 at 06:32

    Så synd hoppas att du snart är på benen igen.Kram.

  14. Gith E said, on februari 15, 2012 at 20:36

    Du är en toppenpappa…inte bli besviken. inte ditt fel att du inte orkar gå mer än 5 meter..

    Gith E

  15. Anna said, on februari 16, 2012 at 08:37

    Får jag maila dig George? Jag har några frågor.
    Hoppas att du mår bättre snart!

  16. Spenatmamman said, on februari 16, 2012 at 13:57

    Usch, känner igen… Själv hamnade jag på sjukan och fick syrgas i tisdags och här ligger jag nu. Har dock idag fått lära mig ett supertips av sjukgymnasten. Blås med ett djupt andetag i en flaska med vatten minst 10 gärna 30 ggr. Pusta lite. Upprepa en gång i timmen. Det funkar faktiskt märkligt nog?

  17. SaraH said, on februari 16, 2012 at 18:07

    Krya på dig
    Kram


Kommentera

