George med Liemannen bakom axeln

Rejält sjuk, present från dagis…..

Posted in survivaL by georgeschottl on februari 9, 2012

Mitt immunförsvar är inte riktigt som andra personers immunförsvar, det är lite svagare mot basilusker och dylikt krafs.
Nu när Freya har gjort sina första 6 dagar på dagis som inskolning är hela familjen nu sjuk.
Jag hostar blod, slem och det kittlar något infernaliskt när jag andas….och det är rejält tungt att andas….
Men den där känslan av lunginflammation har inte infunnit sig än så för mig är det lugnt.

Sara snörvlar, hostar, fryser och flåsar hon med!
Nu är det tredje natten med sporadisk sömn eftersom hennes egen förkylning håller henne vaken samt att Freyas nattsömn är urusel den med, stackare säger jag om dessa båda töser!

Freya den stackarn som inte förstår vad som händer skriker utav smärta när hon hostar, det snörvlas och snoras i oförklarliga mängder. Skriken avlöser varandra med gråt och det känns att man är hjälplös som förälder.
Det enda man kan göra är att trösta, om och om igen!
Hade man kunnat få betalt för snor hade Freya varit en riktigt rik Ett-åring efter dessa dagar…

Nä. idag blir det ett kort inlägg, sängen och det varma Teet lockar, en kram från Freya och Sara lockar mer än ett kallt tangentbord.

Håll er LÅÅÅNGT borta från förkylningsvirus och bassilusker!

George

13 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Annelie said, on februari 9, 2012 at 20:01

    Kanske Freya fått lunginflammation?
    Då gör det ont när man hostar.
    Hopaps det inte är så utan bara en vanlig förkylning som är jobbig nog.
    Krya på er.

  2. Ewa Larsson said, on februari 9, 2012 at 20:49

    Oj vad jobbigt ni har det.Men så här är det för de flesta föräldrar när barnen börjar på dagis.Har de gått mycket på Öppen förskola så kan dagisstarten bli lindrigare.Men ni drabbas extra hårt.Krya på er.

  3. Ingrid said, on februari 9, 2012 at 22:33

    Usch stackars er, det är baksidan av dagis alla dessa otaliga infektioner. Så jobbigt hoppas verkligen att det inte blir mer än en förkylning, själv är jag livrädd för barnbarnens dagisbaciller då de gör en rejält dålig. Håller tummarna för er att de inte ska ställa till det för dig och din familj.

  4. Lena Moberg said, on februari 9, 2012 at 22:41

    Så är de … ett sätt o bygga upp sitt imunförsvar …. krya på er !

  5. Nilla said, on februari 10, 2012 at 00:24

    Har ni funderat på influensaspruta, när ni är så exponerade?!

  6. Kaktusblomman said, on februari 10, 2012 at 01:16

    Hej!

    Krya på dig! Har du sett detta? http://www.netdoktor.se/cancer/?_PageId=181572 Ny behnalding av cancer sjuka.

    Hälsningar

    Kaktusblomman

  7. Agneta said, on februari 10, 2012 at 01:29

    Det gör du helt rätt i! Kramar kan lindra den värsta plåga (åtminstone för stunden)! Krya på er! Och många
    lindra-kramar!

  8. Mahlin said, on februari 10, 2012 at 03:15

    Hejsan! Hoppas hela familjen blir friska snart från förskolebacillerna. Jag arbetar på en förskola och funderar på detta med smittorna för jag tycker mig märka att de sista åren är det mkt starka bakterier och virus som florerar. En mormor till ett barn blev väldigt sjuk av barnbarnets ”smittor” och det höll på att gå riktigt illa. Tänker sen på dig och smittor då jag läser din intressanta blogg. Många ggr råkar man ut för upprepade förkylningar i familjen när ett barn startar sin inskolning. Krya på er!

  9. max ( MaMo) said, on februari 10, 2012 at 05:45

    Krya på dig! Jag haft i fyra veckor hosta och förkylning, gjorde väldig ont
    fick nämligen sprucken revben tack till hosta, hoppas det blir inte på det sättet
    för er…

  10. Maria said, on februari 10, 2012 at 08:56

    Usch vad jobbigt med förkylningar, särskilt när det drabbar hela familjen så rejält! Samtidigt är det tyvärr vanligt bland småbarnsfamiljer med barn på förskolan…

    Hoppas att ni alla kryar på er och slipper jobbiga biverkningar som lunginflammation eller andra otäcka saker…

  11. Maggan said, on februari 10, 2012 at 14:47

    George, kan du inte vaccinera dig mot lunginflammation, vet många som gör det. Särskilt när ditt immunförsvar är utsatt, eller du kanske redan har gjort det. Vaccinationer är ju till för att skydda
    Krya på dig/er
    Maggan

  12. Maria Milano said, on februari 10, 2012 at 18:15

    Du är en Super-Pappa 😉
    Krya på dig, George!

  13. Renée said, on februari 12, 2012 at 21:49

    Jag önskar att jag kunde dela med mig av mitt teflonimunförsvar, jag blir peppar peppar aldrig sjuk. Hoppas du blir starkare av Frejas små nyheter hon kommer dra hem till familjen. Som tur är så har det en viss inverkan att när någon man håller nära hjärtat är sjuk så tål man mycket.


Kommentera

