George med Liemannen bakom axeln

Paus på G

Posted in survivaL by georgeschottl on december 5, 2011

Nu har jag satt mig på en välbehövd paus.
Jag har bestämt mig för att inte kolla mail eller svara i min mobil (jag kunde inte låta bli att kolla hur många obesvarade mail jag fått under dessa tre semesterdagar) och inser att jag kommer få lägga hela dagar på att gå igenom mina mail då jag nu på 2,5 dagars paus har över 275 olästa mail på två separata mailkonton….puhhh.

Pausen känner jag att den är behövd eftersom jag blir lättstressad över småsaker.
Jag har haft en hektisk höst med ofantligt många bollar i luften och nu börjar varje boll landa och jag behöver vara fokuserad, väldigt fokuserad.
Det som grämer mig är att jag har fått prioritera min tid och att jag har satt upp ett schema för olika ”projekt”, exempelvis så måste jag skjuta på ”kliniskacancerstudier.se” till mitten på Februari.

Jag trodde inte att en cancersjuk person som mig måste prioritera fram timmar….

Nu börjar även saker med huset falla på plats och Sara och jag har börjat julstöka.
När Julemusiken klingar i huset och jag får den största möjliga kramen som finns från Freya då har jag svårt för att hålla ögonen torra.
Att lyckan får komma har jag förberett mig på….´jag har bara varit lite reserverad mot att vara allt för lycklig, när lyckan är för stor så är jag rädd för att det skall komma ett bakslag med tumörerna….

Nu skall jag lägga fötterna på soffbordet och bara pausa, en välförtjänt lugn paus….

George

12 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inkan o Ligan said, on december 5, 2011 at 20:57

    Ha en underbar välbehövlig paus med din underbara familj.
    Tazz&Kram

  2. Agneta said, on december 5, 2011 at 21:18

    Det gör du helt rätt i! Pausa på bara!!!

  3. ulla said, on december 5, 2011 at 22:30

    Det gör Du helt rätt i även om jag kommer att sakna Dina inlägg……Njut nu av Adventstiden och Dina flickor Du är värd den bästa tillvaron…..Härlig December önskar Ulla i Sthlm

  4. Ewa Larsson said, on december 5, 2011 at 23:08

    JÄTTESKÖNT att det var en normalpaus.Tack för det och inget annat.

  5. tiptip said, on december 6, 2011 at 07:40

    Njut av julstöket och dina tjejer. Pausa på bara och återkom när hjärnan slutat surra.

  6. Maria said, on december 6, 2011 at 08:25

    Julefrid… Vad bra att du tar hand om dig och din familj. Njut av juletiden, med all god mat och tid för släkt och vänner!

  7. Ingrid said, on december 6, 2011 at 16:34

    Bara mys nu o koppla av med din familj i juletid.
    Mvh:Hallandskusten.

  8. Sister Moonshine said, on december 6, 2011 at 17:57

    Såklar du ska! Inget du behöver ursäkta eller förklara. Säg bara till när du känner för det så finns jag här.

    Kram, God Jul och må bäst.

    /Åsa

  9. Josef Boberg said, on december 6, 2011 at 18:46

    ”Att lyckan får komma har jag förberett mig på….´

    Drömmar kan slå in ❗

  10. Annika said, on december 6, 2011 at 19:18

    Ta en skön och härlig julvila!
    Tid är allt vi har….

    Kramis

  11. Kumlaanna said, on december 6, 2011 at 22:32

    Du gör så rätt, så rätt! Värna om dig själv och de dina. Du har inga skyldigheter gentemot några andra än dem. Varva ned, ät god mat, umgås med din lilla solstråle (självfallet den större solstrålen också!) och begrunda ditt verk. Du har gjort så mycket för så många under lång tid samtidigt som du själv varit sjuk (och blivit pappa dessutom). Ta det lugnt! Det är en order 😉

  12. Jessica said, on december 21, 2011 at 22:35

    Hej! Jag ramlade in här via en länk på Facebook. Jag följde dig/er i ”himlen kan vänta” och slogs av din till synes enorma kraft och styrka. Att sparka cancern på pungkulorna (vilket underbart uttryck!) verkar du ha gjort lång väg! & jag vill skrika ett stort rungande Grattis till föräldrarskapet!! Alla barn är under (själv kämpade jag i 7 år innan första sonen kom & nu har vi 2 :)) men att läsa om att er dotter finns i världen gör mig alldeles rörd. Jag önskar dig o din familj en God Jul och ett gott liv! Kram- Jessica


Kommentera

